مجله عمومی

مصرف آب‌های زیرزمینی حاشیه دریاچه ارومیه برای کشاورزی، خیانت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عباسعلی نوبخت شامگاه چهارشنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: تبخیر روزانه بالا در خود دریاچه ارومیه و به دلیل احداث پروژه آبیاری بارانی در کشورهای اطراف کشور زیاد است. دریاچه و شدت تبخیر و همچنین مصرف آب زیرزمینی که برای کشت ذرت علوفه ای، هندوانه یا چغندرقند مورد استفاده قرار می گیرد، می توان انتظار داشت در آینده برای ارومیه و جمعیت تبریز گرد و غبار نمکی ایجاد کند.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در حوزه دریاچه ارومیه افزود: این دریاچه از نظر زمین شناسی چاله بزرگی است و تمام آبی که می خواست این آب را تامین کند بنا به دلایلی مسدود شد و اختلال ایجاد کردیم.

میانگین فرسایش خاک در کشور 16.5 تن در هکتار است

نوبخت گفت: متوسط ​​فرسایش خاک در کشور 16.5 تن در هکتار و متوسط ​​کشوری 6 تا 6.5 تن در هکتار است. قد بلند باشد امکان پذیر است و نیاز به مطالعه واقعی دارد.

رئیس انجمن منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: دامنه های تپه ای در مسیر مشاهده شده که نشان می دهد در آینده هزاران دلار و بدلیل در این استان افزایش خواهد یافت.

رئیس انجمن منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه پوشش گیاهی باید در بالای استان آذربایجان غربی تقویت شود، گفت: مراتع بالای این استان را از دست داده ایم و به آب منطقه نگاه کنید. ” نشان دهنده فرسایش خاک است.

وی با اشاره به وجود 20 هزار هکتار عرصه بیابانی در آذربایجان غربی ادامه داد: میزان بیابان زایی در کشور یک میلیون هکتار و بیابان زایی 300 هزار هکتار و میزان بیابان زایی سه برابر بیابان زایی است.

سال گذشته 250 هکتار بیابان جدید در استان اردبیل ثبت شد

نوبخت سال گذشته 250 هکتار بیابان جدید در استان اردبیل ثبت شد و ادامه داد: 40 هزار هکتار بیابان در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای این سازمان در همه جای کشور حضور دارند ادامه داد: در زمینه رصد، اراضی تصرفی و آتش سوزی هشت هزار هکتار در نقاط مختلف با 33 دوربین رصد می شود.

نوبخت افزود: 50 تا 60 کیلومتر میزان مناطق مانیتورینگ با هر دوربین است که امسال 50 دوربین به تعداد این دوربین ها اضافه می شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بخش کشاورزی در این استان به دلیل ارتباط با منابع آب، آب و خاک و حفاظت از مراتع پیچیدگی خاص خود را دارد.

ناصر عتباتی گفت: بی توجهی، بی تفاوتی و کم کاری که در گذشته رخ داده و بحث های سیاسی و دخالت برخی مسئولان و مسئولان باعث این موضوع و تفکیک اراضی و ساختمان های غیرمجاز و غیرمجاز در منطقه شده است. ساخت خانه های مستقل و مواردی از این دست. ایجاد یک موقعیت خاص و منحصر به فرد و بحرانی در منطقه.

نیازمند بازنگری جدی در جایگاه لجستیکی و نیروی انسانی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی هستیم

وی گفت: زمین های کشاورزی و آبی مرغوب ما هم اکنون به صورت شرکتی تفکیک شده و برای توسعه مسکن تک خانوارها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی نسبت به این موضوع و وظایف خود آگاه هستند، ادامه داد: وضعیت منطقه مساعد نیست و دستگاه قضایی متحمل آسیب های زیادی شده است.

عتباتی بیان کرد: نیازمند بازنگری جدی در وضعیت سازمانی و نیروی انسانی دو مجموعه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی هستیم چرا که با این نیروها نمی توان اراضی طبیعی را حفاظت کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تقویت تجهیزات و توسعه آن ضروری است و مردم باید از آخرین نظارت ها بهترین استفاده را ببرند.

دکمه بازگشت به بالا