مجله عمومی

معتادین متجاهر اولین معضل شیراز است/معرفی ۱۰۰۰واحد ناایمن – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، لطف الله شیبانی عصر یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: اولین و بزرگترین مشکل کلانشهر شیراز بحث معتادان متجاهر است. مجهری این است که کلان شهر شیراز وجود دارد، بنابراین می بینیم که برای حل این موضوع باید ابزارهای مختلفی جمع شود.

وی ادامه داد: طبق آمار در کلانشهر شیراز می توان گفت که ظرفیت ۱۶ کمپ دولتی و خصوصی شیراز تکمیل شده است در حالی که مصرف کنندگان مواد مخدر در شیراز به وفور دیده شده اند. شیراز توسط سپاه در دست ساخت است و پیشرفت فیزیکی زیادی داشته است.

استاندار تاکید کرد: با تلاش دولت در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه، افرادی که در سرشماری حضور ندارند تا پایان شهریورماه فرصت دارند در سازمان حضور یابند و در صورت عدم حضور فرزندانشان. اجازه ثبت نام در مدرسه را نخواهند داشت.

وی در خصوص تامین آب شرب نیز تاکید کرد: مناطقی از شهر شیراز جزو بدترین مناطق استان فارس هستند که در سایه کلانشهر شیراز هستند و این محرومیت ها به چشم نمی خورد.

به گفته وی، آب شرب مناطق فقیرنشین شهر شیراز و روستاهای حاشیه ای این کلانشهر نیاز به تامین مالی قابل توجهی دارد اما اعتبار. ابا شیراز فقط 40 میلیارد تومان.

شیبانی در خصوص نهضت مسکن با اشاره به جانمایی زمین مورد نیاز خاطرنشان کرد: بیش از 135 هزار نفر برای نهضت مسکن ثبت نام کرده اند. هستند از این تعداد 75 هزار نفر در شیراز هستند هستند.

وی افزود: 15 هزار مسکن آنلاین نیز در شهرستان صدرا در دست ساخت است که به زودی به بهره برداری می رسد.

به گفته استاندار شیراز، در سال 1401 بودجه عمرانی شیراز برخلاف انتظار کاهش یافته و از 345 میلیارد تومان در سال 1400 به 249 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

شیبانی به موضوع اشتغال پرداخت و یادآور شد: یکی از مشکلات شهرستان شیراز اشتغال است به همین دلیل تلاش می کنیم با تجمیع سرمایه سرمایه گذاران زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه 43 روستا در محدوده شهرستان شیراز قرار دارند، گفت: اجرای طرح هادی و بازنگری طرح هادی در مناطق روستایی منجر به ترسیم محدوده مشخصی برای روستاها می شود، بنابراین می توان گفت: با اجرای طرح هادی در صورت تمایل روستا امکان پیوستن به شیراز وجود ندارد.

فرماندار شیراز در قسمت دوم سخنان خود با تاکید بر اینکه ساختمان های ما سالم است، گفت: صدرا، خانه زنیان و آنها دارند بدون ساختمان نه امنیت را به استاندار ارائه نکردند، اما آتش نشانی شیراز طی نامه ای بیش از هزار واحد ناایمن در شیراز را معرفی کرد که بر اساس قانون ایمن سازی آنها وظیفه شهرداری است.

دکمه بازگشت به بالا