اقتصادیکسب و کار ایرانی

معرفی کپی ترید در مونتا مارکتس

کپی ترید چیست؟

کپی تریدینگ یک استراتژی معاملاتی است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار معاملات انجام شده توسط معامله‌گران دیگر، اغلب کسانی که به عنوان معامله‌گران حرفه‌ای شناخته می‌شوند، را در حساب‌های خود کپی کنند. این فرآیند شامل انتخاب یک یا چند معامله‌گر با عملکرد برجسته از پلتفرم کپی ترید و تنظیم پارامترهایی مانند میزان سرمایه اختصاص داده شده برای کپی معاملات و میزان ریسک پذیری است.

آیا بروکر مونیتا مارکتس برای ایرانیان در دسترس است؟

در سایت رسمی بروکر Moneta Markets ذکر شده است که علاوه بر شهروندان آمریکایی، امکان سرویس‌دهی به شهروندان کشورهایی ازجمله افغانستان، آلبانی، استرالیا، کانادا، کرواسی، هنگ کنگ، ایران، عراق، ایتالیا، ژاپن، کره شمالی، روسیه، صربستان، سنگاپور، اسلوونی، سومالی، اسپانیا، سوریه، بریتانیا، ونزوئلا، یمن، زیمبابوه، و… را ندارد.

وقتی که یک معامله‌گر منتخب معامله‌ای انجام می‌دهد، همان معامله به صورت خودکار و بلافاصله در حساب کاربری کسانی که تصمیم به کپی کردن او گرفته‌اند، اجرا می‌شود. این امکان به سرمایه‌گذاران کم‌تجربه یا آن‌هایی که فرصت کافی برای پیگیری بازارها را ندارند، این فرصت را می‌دهد تا از دانش و تجربه معامله‌گران باتجربه بهره‌مند شوند و از استراتژی‌های موفق آن‌ها در سرمایه‌گذاری‌های خود استفاده کنند. این روش، علاوه بر کاهش زمان و تلاش مورد نیاز برای تحقیق و تجزیه و تحلیل بازار، به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا ریسک معاملاتی خود را با تنوع‌بخشی از طریق دنبال کردن چندین معامله‌گر مدیریت کنند.

راه‌اندازی اپلیکیشن انقلابی کپی ترید توسط مونتا مارکتس

مونتا مارکتس، یکی از پیشروان بازار CFD، با همکاری Pelican Trading، اپلیکیشن جدیدی را برای کپی تریدینگ راه‌اندازی کرده است که برای دستگاه‌های iOS و Android در دسترس قرار گرفته. در گفت‌وگویی با دیوید بیلی، بنیان‌گذار و مدیرعامل مونتا مارکتس، جزئیات بیشتری در مورد این پروژه جدید و دلایل راه‌اندازی آن به دست آمد.

دیوید بیلی، در پاسخ به سوالی درباره انگیزه راه‌اندازی سرویس کپی تریدینگ اختصاصی، بیان کرد که تقاضا برای دسترسی به خدمات ترید اجتماعی از سوی مشتریان و شرکای تجاری آن‌ها بسیار زیاد است. بنابراین، توسعه سرویس کپی تریدینگ اختصاصی پس از تکمیل اپلیکیشن AppTrader برای iOS و Android، به یکی از اولویت‌های آن‌ها تبدیل شده بود.

اپلیکیشن کپی ترید مونتا مارکتس، که با همکاری Pelican Trading و با استفاده از زیرساخت‌های محکم آن‌ها توسعه یافته است، به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور خودکار استراتژی‌های معاملاتی بیش از ۶۰۰۰ معامله‌گر حرفه‌ای را کپی کنند. این اپلیکیشن، که به عنوان یک ابزار فوق‌العاده برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها توصیف شده، علاوه بر امکان کپی

خودکار استراتژی‌ها، امکان دسترسی به ضبط شفاف فعالیت‌های معاملاتی را فراهم می‌آورد و به کاربران اجازه می‌دهد تا با دقت یک پورتفوی از معامله‌گران را انتخاب و استراتژی‌های آن‌ها را به طور خودکار کپی کنند.

به‌ همین دلیل، شاید به حساب نیاید، اما این موضوع صرفاً در مستندات قانونی بروکر ذکر شده است و بروکر مونیتا مارکتس علاوه بر اینکه امکان ثبت نام کاربران ایرانی را فراهم کرده است، پشتیبانی فارسی خود را از طریق تلگرام و واتساپ نیز ارائه می‌کند.

رگولاتور بروکر مونتا مارکتس

مونتا مارکتس در کنار مزایایی مثل معامله ، تنوع پلتفرم‌ها، کپی تریدینگ، و حساب‌های کاربری مختلفی که ارائه می‌کند، معایب و محدودیت‌هایی نیز دارد. از مزایا و معایب مهم بروکر مونتا مارکتس می‌توان به این موارد اشاره کرد:

مزایای بروکر مونتا مارکتس

  • فعالیت تحت رگولاتورهای Tier-1 و Tier-2؛
  • ارائه پلتفرم قدرتمند PRO Trader با قابلیت‌های ؛
  • امکان معامله تحت وب، موبایل، و دسکتاپ؛
  • پشتیبانی از نسخه‌های ۴ و ۵؛
  • ارائه سرویس ؛
  • ارائه لوریج تا ۱۰۰۰:۱؛
  • امکان باز کردن حساب دمو یا آزمایشی؛
  • شروع اسپرد حساب ECN از صفر پیپ؛
  • پشتیبانی شبانه‌روزی مشتریان؛
  • ارائه منابع آموزشی متنوع.

معایب بروکر مونتا فارکس

  • نپذیرفتن مشتریان آمریکایی و …؛
  • تنوع کمتر بازارهای قابل معامله نسبت به بروکرهای مشابه؛
  • الزام به واریز حداقل پنجاه دلار برای شروع کار با حساب معاملاتی.

آموزش ثبت نام در بروکر مونتا مارکتس

در صفحه بعد، فرم ثبت نام اولیه به شما نمایش داده می‌شود که باید کشور محل اقامت، مشخصات فردی، و تلفن خود را وارد کنید.

با کلیک روی دکمه «NEXT»، وارد صفحه ثبت نام می‌شوید و باید اطلاعات فردی بیشتری ازجمله جنسیت، تاریخ تولد، ملیت، محل تولد، نوع احراز هویت، و شماره ملی خود را وارد کنید. درصورتی‌که کد معرف دارید، با زدن تیک مربوط به آن، کد معرف را وارد کنید و دکمه «NEXT» را بزنید.

در مرحله بعد، اطلاعات محل سکونت خود را وارد کنید و دکمه «NEXT» را بزنید. وارد کردن تمام موارد ستاره‌دار الزامی است.

در صفحه بعد، وضعیت اشتغال و درآمد خود را با انتخاب گزینه‌های مربوطه مشخص کنید و دکمه «NEXT» را بزنید.

پس از آن، پلتفرم معاملاتی، نوع حساب، و ارز مربوطه را انتخاب کنید و بعد از زدن تیک پذیرش قوانین، روی «NEXT» کلیک کنید.

سپس مدرک هویتی و مدرک احراز محل سکونت را بارگذاری کنید. پس از تأیید مدارک، می‌توانید از طریق روش‌های فراهم‌شده حساب خود را شارژ و معاملاتتان را آغاز کنید.حساب اولترا هم مثل حساب‌های دیگر روی تمام پلتفرم‌های وب، موبایل، و دسکتاپ قابل استفاده است. حداقل واریز مورد نیاز برای باز کردن این حساب بیست هزار دلار است و اسپرد آن نیز از ۰ پیپ شروع می‌شود. حداقل حجم معاملات حساب اولترا ۰.۰۱ لات و لوریج آن حداکثر ۱۰۰۰x است. کمیسیون این حساب به‌ازای هر لات یک دلار است و بیشتر به تریدرهای حرفه‌ای و شرکت‌های پیشنهاد می‌شود.

راهنمای واریز و برداشت در بروکر مونتا مارکتس

برای واریز پول به مونتا مارکتس، بعد از تکمیل ثبت نام و ورود به سایت، در صفحه اصلی و در منوی سمت چپ سایت، گزینه «FUNDS» را بزنید. سپس گزینه «DEPOSIT FUNDS» را انتخاب کنید.

از میان روش‌های پرداختی که به شما نمایش داده می‌شود، یکی را انتخاب کنید. برای مثال، گزینه Crypto امکان واریز تتر، بیت کوین، و را فراهم می‌کند.در صفحه بعد، نوع ارز پرداختی و مقدار آن را مشخص کنید.

با کلیک روی دکمه «Submit»، به وب‌سایت واسط برای پرداخت ارز دیجیتال هدایت می‌شوید و می‌توانید با طی کردن مراحل مربوطه، فرایند واریز خود را به پایان برسانید. مونتا مارکتس از بازارها و نمادهای مختلفی پشتیبانی می‌کند و در مقایسه با بروکرهای دیگر، ازجمله یا ، تعداد جفت ارزهای فارکس آن در حد متوسط و تعداد CFDها، کالاها، شاخص‌ها، و ارزهای دیجیتال آن بیش از میانگین بروکرهای دیگر است. ازجمله نمادهای معاملاتی مونتا مارکتس می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بیش از ۴۵ جفت ارز فارکس؛
  • ۱۷ کالا در حوزه فلزات، انرژی، و کشاورزی؛
  • ۲۵ شاخص بازارهای آمریکا، اروپا، و آسیا؛
  • بیش از ۸۴۰ قرارداد CFD سهام؛
  • ۴۳ ارز دیجیتال اصلی و فرعی؛
  • ۵۱ صندوق ETF؛
  • ۱۸ دارایی قابل معامله در فیوچرز.

حساب دمو بروکر مونتا مارکتس

مونتا مارکتس علاوه بر حساب‌های تجاری، امکان باز کردن حساب دمو یا همان حساب آزمایشی را نیز فراهم کرده است. در صفحه اصلی بروکر با کلیک روی دکمه «DEMO» در بالای صفحه، می‌توانید یک حساب دمو برای خود باز کنید.

باز کردن حساب دمو در مونتا مارکتس رایگان است و تا سی روز اعتبار دارد که این محدودیت زمانی در مقایسه با بسیاری از بروکرها، نقطه ضعف است. البته می‌توان از طریق تماس با تیم پشتیبانی این مدت را تمدید کرد. حساب دمو به تریدرهای تازه‌کار اجازه می‌دهد تا پیش از شروع معاملات حقیقی بتوانند در محیطی بدون ریسک، استراتژی‌ها و دانش خود را محک بزنند.

راهنمای معامله در بروکر مونیتا مارکتس

سپس فرمی به شما نمایش داده می‌شود که در آن، باید شماره حساب معاملاتی و رمز عبور آن را وارد کنید. شماره حساب در همان صفحه اصلی نمایش داده می‌شود و رمز عبور نیز رمزی است که بروکر هنگام ساخت حساب معاملاتی به ایمیل شما ارسال می‌کند.

با انتخاب یک نماد، چارت آن به شما نمایش داده می‌شود. در ستون سمت راست چارت، امکان انجام معاملات خرید و فروش به‌صورت قیمت بازار، لیمیت، و استاپ وجود دارد و کافی است پس از انتخاب نوع معامله و وارد کردن حجم، دکمه خرید یا فروش را بزنید.

معاملاتی که باز می‌کنید در قسمت پایین چارت قابل مشاهده است و وضعیت سفارش، کمیسیون، زمان و قیمت باز کردن معامله، و غیره را به شما نمایش می‌دهد.

یکی از نکات مثبت مونتا مارکتس این است که برای واریز و برداشت ارز کارمزدی دریافت نمی‌کند. اسپرد حساب‌های مونتا مارکتس برای حساب دایرکت از ۱.۲ پیپ و برای حساب‌های پرایم و اولترا نیز از صفر شروع می‌شود. کارمزد یا کمیسیون انجام معاملات برای حساب دایرکت صفر و برای حساب‌های پرایم و اولترا به‌ترتیب ۳ دلار و ۱ دلار به‌ازای هر لات معامله است. جدول زیر به‌طور خلاصه، میزان کارمزدها و کمیسیون‌های مونتا مارکتس را نشان می‌دهد.

نوع حساب کارمزد واریز و برداشت اسپرد کمیسیون
دایرکت ۰ از ۱.۲ پیپ ۰
پرایم ۰ از ۰ پیپ ۳ دلار به ازای هر لات
اولترا ۰ از ۰ پیپ ۱ دلار به ازای هر لات

 

کلام پایانی

مونتا مارکتس با بیش از ده سال سابقه فعالیت در بازارهای مالی، از بروکرهای شناخته‌شده در حوزه فارکس است. این بروکر امکان معامله در بازارهای فارکس، کالا، CFD، ارز دیجیتال، صندوق‌های ETF، و غیره را به‌صورت یکجا در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. حساب‌های تجاری مونتا مارکتس هم برای تریدرهای تازه‌کار و هم تریدرهای حرفه‌ای ارائه می‌شود. درمجموع، مونتا مارکتس با اینکه نسبت به رقبای خود برتری مشهودی ندارد، عملکرد خوبی از خود نشان داده است و تنوع بازارها و پلتفرم‌های معاملاتی آن می‌تواند برای بسیاری از تریدرها جذاب باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا