اقتصادی

مقاطع طویل بیشترین رشد تولید را به خود اختصاص داد

آمار واردات زنجیره فولاد از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی (جز آهن اسفنجی که سال های اخیر واردات آن به کشور صفر بوده است)، در ۹ ماهه امسال محصولات فولادی بیشترین میزان واردات را به خود اختصاص داده اما بیشترین افزایش واردات به لحاظ درصدی را مجموع مقاطع طویل برابر ۷۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار کندوج قرار گرفت، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، میزان واردات مجموع مقاطع طویل ۷۷ درصد بیشتر شده که بیشترین افزایش تولید است اما در مقابل واردات مقاطع تخت در مدت ۹ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شش درصد بیشتر شده که کمترین میزان رشد واردات نسبت به سال گذشته است. محصولات فولادی و شمش فولاد نیز به‌ ترتیب ۱۴ و ۲۵  درصد نسبت به واردات در ۹ ماهه ۱۴۰۰، بیشتر شده است. میزان واردات آهن اسفنجی همچنان صفر است.

بیشترین میزان واردات فولادی در  مدت مذکور سال جاری مختص محصولات فولادی معادل ۶۶۷ هزار تن است که نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته معادل ۵۸۶ هزار تن، ۱۴ درصد بیشتر شده است.

میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد بیشتر شده و از ۵۲۲ هزار تن در مجموع واردات طی ۹ ماهه ۱۴۰۰ به ۵۵۴ هزار تن در مدت مشابه امسال رسیده است. 

در مقابل اما مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده ظرف ۹ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به همین مدت در سال گذشته ۷۷ درصد بیشتر شده و از ۶۴ هزار تن به ۱۱۳ هزار تن رسیده است.

طبق آمار، در واردات شمش فولادی، میزان واردات از ۴۰۰۰ تن به ۵۰۰۰ هزار تن رسیده و بنابراین مجموع واردات فولاد میانی به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد بیشتر شده است.

در نهایت نیز همچنان طی روال سال‌های اخیر، واردات آهن اسفنجی به کشور صفر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا