مجله عمومی

مگر مثل مردم عادی سربازی رفته‌اید؟

آش داره عصبانی میشه امین اسماعیل نژاد به قول خودش سرباز است اما این روزها اصلا پادگان نمی رود. نگفتن چرا یک شهروند باید حتما به قلعه برود اما خواسته ای که اسماعیل نژاد از مسئولان دارد در نوع خود عجیب است.

امروز با یکی از سایت های خبری مصاحبه کرد، زمین و زمان را در هم تنید و گفت که تمام زندگی من در هواست و نمی دانم چه کنم؟ خب، نکاتی در این وسط وجود دارد که مهم هستند و نشان می‌دهند که چقدر می‌توان در مورد همه چیز خواستار بود.

اولین؛آقای امین اسماعیل نژاد وقتی از جام جهانی به خانه آمدید در اینستاگرام استوری گذاشتید و از شما خواستید به گرگان بروید. متن پیامک ارسالی به صورت آنلاین است و آنقدر محترمانه بود که انگار از شما خواسته شد برای دیدار با رئیس محترم بخشداری به گرگان بیایید و خود را با لباس نظامی معمولی معرفی کنید اما همین متن به شما برخورد کرد. هم!

دوم از همه؛فرق شما با دیگر سربازان این مملکت چیست وقتی می گوییم سرباز، مردم تصور می کنند که شما هر روز صبح به پادگان می روید و طبق معمول خدمت مقدس خود را انجام می دهید، اما شاید خیلی ها ندانند که وقتی می گویید سرباز هستید. ، این سرباز یعنی تمرین با تیم پاس گرگان که همان تمرین است.

ثالثا؛پاس گرگان چه اشکالی دارد که اتحادیه را تهدید کردی که اگر قرار است برای این تیم بازی کنی لباس نظامی بپوشی و به پادگان بروی بسم الله! اما فکر نمی کنم اگر با لباس نظامی می رفتی اینقدر سر و صدا نمی کردی که چرا اتحادیه برای من کاری نمی کند که در تیم باب میلام بازی کنم!

چهارم؛شما گفته اید که نمی توانید از آن مرحله خارج شوید و به گرگان بروید. گفتی به دلیل شرایط سربازی نمی توانی کاپیتان شوی، اما حداقل در کشورت می توانی برای هر تیمی که بخواهی بازی کنی. خب این یعنی کوبیدن زیر میز. اگر قانون قانون است، پس باید برای همه یکسان باشد. چند ماهی از خدمت شما (تمرین با پاس گرگان) نمانده است و بهتر نیست تا این چند ماه مبارک یک دندان روی جگر خود نگه دارید، مثل همه جوانانی که در شرایط سخت تری خدمت کرده اند. و گاهی در لبه مرز، شاید بسیاری از آنها ورزشکار نباشند، اما مهارت های تحصیلی عالی دارند و با اسلحه در دست خدمت سربازی خود را سپری کرده اند.

پنجم؛تیم ملی را سرزنش نکنید. اینکه گفتی شش ماه همه چیز را برای تیم ملی دادی فقط به خاطر تیم ملی نبود. اگر سختی داری پس تو تیم ملی نباش چرا بازی کردن و حضور در تیم ملی را یاد بدهی مردم را پشت سر می گذاری در مصاحبه خود بارها صحبت کرده ای که آمادگی روحی و روانی داری اینکه اصلا تمرکز ندارید و به زور با گرگانی ها تمرین می کنید. خوب یا سربازی یا نیستی اگر سربازی باید به خیلی چیزها احترام بگذاری.

ششم؛این بد نیست که نفس خود را حبس کنید و انتظارات خود را پایین بیاورید. گفته اید مثل سعید معروف و محمد موسوی نیستید و گفته اید مسائل مالی هم در این راه بی تاثیر نیست. یعنی اگر به شما پول بدهند که دوران سربازی را در تیم پاس گرگان بگذرانید، تمرکز و خونسردی شما برمی گردد؟ نمی دانم مسئولان فدراسیون والیبال به شما چه قولی داده اند، اما تا زمانی که سرباز هستید باید سرباز بمانید، نه اینکه فقط با شعارهای کلیشه ای که هر بازیکنی به تیم ملی می رود و او از آن استفاده می کند و می گوید: من سرباز ایران هستم، سرباز تیم ملی هستم و…

251 251

دکمه بازگشت به بالا