مجله عمومی

نبایدها برای بیماران آلزایمری – کندوج

هنگام صحبت با افراد مبتلا به آلزایمر، باید از کلمات و جملات بسیار ساده استفاده کنید. صحبت با بیمار با لحن کودکانه او را آزار می دهد.

به گزارش کندوج، دکتر موسی عطزاده، متخصص مغز و اعصاب، عضو انجمن زوال عقل و آلزایمر ایران در اظهار نظر در مقاله خراسان نوشت: یادآوری همیشگی ما به خانواده یک فرد مبتلا به آلزایمر این است که هیچ کلمه ای که ممکن است باعث سردرگمی آنها شود را به زبان نیاورند، زیرا سیستم مغزی فرد می تواند به طور تصادفی کار کند و از هر 10 بار به این وضعیت پی ببرد. .

هنگام صحبت با افراد مبتلا به آلزایمر، باید از کلمات و جملات بسیار ساده استفاده کنید. صحبت با بیمار با لحن کودکانه او را آزار می دهد. این را هم باید بدانیم که عباراتی مانند «برو بخواب!» یک پیاده روی! برو آنجا بنشین!» که به نظر یک دستور اجرایی بسیار ساده است، باید با ملایمت و با دقت به بیمار منتقل شود زیرا مغز برای تجزیه و تحلیل این عبارات به زمان نیاز دارد و عجله بر عملکرد او تأثیر منفی می گذارد.

افراد مبتلا به آلزایمر نمی توانند خود را سرگرم کنند و از آنجایی که آنها دیر درک می کنند که چه می گویند، اطرافیان معمولا زیاد با آنها صحبت نمی کنند و این باعث ناامیدی می شود. باید از داستان ها و شعرهای قدیمی صحبت کرد که در خاطره بیمار مانده است. به عنوان مثال، یک فرد مسن ممکن است یک داستان را به طور مکرر تعریف کند و در این شرایط شما باید چندین بار به داستان او گوش دهید و از او بخواهید که در مورد آن خاطره صحبت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا