کسب و کار ایرانیمجله عمومی

نحوه انتخاب اینورتر مناسب

اکثر سیستم های تهویه مطبوع استاندارد در هنگام گرمای شدید بیش از حد گرم می شوند. وقتی یک سیستم تهویه مطبوع با سرعت متغیر دارید، انرژی بسیار کمی برای سرمایش مصرف می شود. کولر گازی اینورتر با نوسانات برق کمتر کار می کند و دمای پایداری را فراهم می کند. سیستم های تهویه مطبوع اینورتر راحتی پایداری در فضای داخلی ایجاد می کنند.

مزایای کولر گازی اینورتر

وقتی صدای روشن شدن کولر گازی خود را می شنوید، به کولر گازی خوش آمدید. تنها مشکل این است که گرمای خانه را خاموش کنید و دوباره روشن شود. خوشبختانه نوع جدیدی از باد وجود دارد که تغییر نمی کند و به صورت حساب انرژی شما بیشتر نمی افزاید (بهترین برندهای اینورتر).

سیستم های AC اینورتر دارای یک کمپرسور با سرعت متغیر هستند که به طور فعال سرعت موتور را برای کنترل ظرفیت خنک کننده کولر گازی اینورتر کنترل می کند. این تعادل مقدار ضایعات مصرفی سیستم خنک کننده استاندارد را در زمانی که موتور برای شروع چرخه باید “راه اندازی شود” کاهش می دهد.

نحوه انتخاب اینورتر مناسب

هنگام تصمیم گیری اینکه کدام کولر گازی اینورتر برای خانه یا محل کار شما مناسب است، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. مهمترین اندازه گیری برای محاسبه مساحت اتاقی است که می خواهید خنک کنید. اگر تصمیم به نصب اینورتر دارید، ممکن است بخواهید یک تکنسین تهویه مطبوع آموزش دیده را برای بازرسی ملک خود استخدام کنید.

آنها می دانند که درها و پنجره های شما کجا هستند و آیا ملک شما به خوبی عایق بندی شده است. اگر در انتخاب سیستم تهویه مطبوع جدید شک دارید، از تکنسین تهویه مطبوع اینورتر کمک بگیرید.

مقایسه انواع کمپرسورهای اینورتر

همه کولرهای گازی اینورتر از کمپرسور برای تنظیم جریان مبرد در سیستم استفاده می کنند. سه نوع کمپرسور متداول در اکثر سیستم های تهویه مطبوع خانه وجود دارد. کولرگازی های معمولی از کمپرسور تک مرحله ای یا دو مرحله ای استفاده می کنند.

هنگامی که ترموستات روشن می شود، هر کمپرسور مقدار متفاوتی انرژی برای تولید هوای خنک لازم برای مطابقت با تنظیمات راحتی شما مصرف می کند. کمپرسورهای AC اینورتر کوچک و کند کار می کنند، به برق کمتری نیاز دارند و دمای ثابت تری را ارائه می دهند.

inve r آموزش زمینی هیوندای

انتخاب اینورتر هیوندای مزایای زیادی دارد. برای اطمینان از اینکه سیستم شما در مواقع اضطراری خراب نمی شود، همیشه می خواهید یک کولر گازی اینورتر یک یا دو مرحله ای با ظرفیت کمی بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید انتخاب کنید. بهترین بخش در مورد سیستم های اینورتر AC مانند هیوندای C اینورتر این است که آنها با قدرت کامل کار نمی کنند مگر اینکه نیاز باشد.

یک PLC دارای یک زبان برنامه نویسی است که به راحتی قابل درک است و اگر برنامه برای نوع PLC مورد استفاده توسعه داده شود، می توان آن را پیاده سازی کرد. یک کنترلر منطقی قابل برنامه ریزی یا PLC برای استفاده در شرایط بحرانی صنعتی ایده آل است زیرا برای استفاده در محیط های صنعتی طراحی و ساخته شده است.

PLC ها نسبت به سایر دستگاه های کنترلی مانند رله ها، تایمرهای الکترونیکی، شمارنده ها و کنترل های مکانیکی چرخشی مزایای زیادی دارند.

توابع اساسی PLC

کنترل ترتیبی:

PLC سیگنال ورودی سیگنال باینری را به خروجی مورد استفاده برای روش های پردازش متوالی پردازش می کند، در اینجا PLC معتقد است که تمام مراحل در فرآیندهای متوالی به ترتیب صحیح انجام می شود.

نظارت بر کارخانه:

یک PLC به طور مداوم وضعیت یک سیستم (مانند دما، فشار، ارتفاع) را نظارت می کند و اقدامات لازم را در رابطه با فرآیند در حال کنترل انجام می دهد یا پیامی را به اپراتور نمایش می دهد.

سیستم اطفا:

اساسا یک PLC با دریافت سیگنال ورودی از یک فرآیند کنترل شده و اجرای آنها بر اساس دستورات منطقی از پیش برنامه ریزی شده کار می کند.

برنامه PLC

PLC در ابتدا به عنوان جایگزینی برای کنترل تجهیزات صنعتی طراحی شد و امروزه در کاربردهای بی شماری برای رفع نیازهای کاربران استفاده می شود.

استفاده از PLC را باید به عنوان یکی از مزایای توسعه آینده در نظر گرفت. می توان از آن در هر فرآیند تولید صنعتی مانند تبدیل صنعتی، کنترل تاسیسات و غیره استفاده کرد.

ابزارهای ارتباطی ادغام شده در PLC نه تنها کنترل پذیری سیستم های کنترل را بهبود می بخشد، بلکه کاربردهای آنها را برای سیستم های یکپارچه تولید و تولید مانند: CIM، CAM و غیره باز می کند (بهترین برندهای پی ال سی).

PLC Fatak

فاتک سری FBS PLC دارای سیستم روی تراشه (SoC) ساخت شرکت فاتک می باشد. تراشه BGA از بیش از 120000 گیت شامل ویژگی های قدرتمندی مانند واحد پردازش مرکزی (CPU)، حافظه، حل کننده منطق سخت افزاری HLS، 5 پورت ارتباطی پرسرعت، 4 ماژول ماشین حساب سخت افزاری پرسرعت تشکیل شده است.

محورهای خروجی PLC پالس پلاگین با سرعت بالا برای کنترل موقعیت NC (با ورودی خطی)، 16 مداخله با سرعت بالا و ورودی برنامه. فتاک پی ال ​​سی عملکرد و قابلیت اطمینان بالایی را با ارزشی استثنایی در مقایسه با سایر PLC های هم رده خود ارائه می دهد.

PLC کاربر پسند و قدرتمند است

FBs PLC بیش از سیصد دستورالعمل دارد. FB های PLC عملکردهای آسان برای استفاده و دسترسی خواندن یا چند وظیفه ای را دارند. با وجود ساختار دستورالعمل چند ورودی، کاربر از ویژگی های متنوعی برخوردار می شود. سایر برندهای PLC برای انجام این کار به دستورالعمل های متعددی نیاز دارند.

همچنین، نتیجه یک عملیات PLC می تواند مستقیماً به خروجی های داخلی یا خارجی ارسال شود. برای سهولت خواندن برنامه، ورودی ها یا خروجی های فرمان هر تابع دارای نمادهای خاص خود هستند و محتویات نیز نمایش داده می شوند. برای برنامه های پیشرفته مانند شبکه یا PLC LINK، فاتک FB های جداگانه، کنترل و موقعیت یابی و دستورالعمل های مناسب را برای کمک به توسعه برنامه ارائه می دهد.

امروزه از ابزارهای مختلفی در امور صنعتی استفاده می شود و کارخانه ها آنقدر بزرگ شده اند که به ماشین آلات مختلفی نیاز است. در واقع هر ماشینی که در امور صنعتی استفاده می شود کاربردهای متفاوتی دارد که برای ایجاد شرایط مناسب و تسهیل در کار باید وجود داشته باشد. بخاری هایی که شاید تا به حال نام آن ها را نشنیده باشید یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی در صنایع مختلف هستند. بر خلاف سایر تجهیزات صنعتی، اندازه آن زیاد نیست، اما دستگاه کوچک و کارآمد است.

موتور حرارتی چیست؟

فرستنده دما در واقع وسیله ای است که برای اندازه گیری دما استفاده می شود و این دستگاه به گونه ای است که با کوچکترین واحد اندازه گیری دمای محیط یا تجهیزات موجود در صنعت را بسیار دقیق نشان می دهد. فرستنده علاوه بر اینکه دمای محیط مورد نظر را کنترل می کند، قابلیت اندازه گیری و نمایش تغییرات دمایی که در منطقه یا دستگاه های مختلف ایجاد می شود را نیز دارد.

قطعات کنترل کننده دما

اجزای فرستنده دما به 2 دسته تقسیم می شوند که به شرح زیر است:

سنسور ماری پانا، دماسنج

سنسور دما بخشی از دستگاه است که مانند ترموکوپل کار می کند و قسمت اصلی فرستنده دما است که وظیفه اندازه گیری دمای فعلی این قسمت از دستگاه را بر عهده دارد.

مالیات

فرستنده قسمت دوم این دستگاه است که سیگنال های بدست آمده از دما توسط این قسمت تقویت شده و سپس به اتاق کنترل یا سیستم مانیتورینگ مجتمع ارسال می شود تا کارگران مجتمع صنعتی مایل به کنترل این سیگنال ها باشند. می تواند نحوه عملکرد دستگاه و صحت عملکرد و شرایط کنترل را بداند.

مهمترین انواع انتقال حرارت کدامند؟

انواع ترانسمیترهای دما از نظر منبع تغذیه به شرح زیر است که هر کدام ویژگی های خاص خود را خواهند داشت:

فرستنده دمای فعال

این نوع فرستنده برای عملکرد صحیح باید از منبع تغذیه جداگانه استفاده کند و خروجی آن جریانی در حدود 4 تا 20 میلی آمپر خواهد داشت. فرستنده دمای فعال به صورت یک سیم یا دو سیم سیم کشی می شود.

فرستنده دما زیمنس

فرستنده دمای غیرفعال

فرستنده دمای غیرفعال همچنین به عنوان فرستنده دمای غیرفعال شناخته می شود. منبع تغذیه یا کابل برق جداگانه وجود ندارد. اما ولتاژ تغذیه از وسایل جانبی مانند plc و rtu می آید.این نوع فرستنده در صنعت کاربرد زیادی دارد. جریان خروجی 4 تا 20 میلی آمپر دارد (ترانسمیتر دما چیست؟).

استفاده از ترانسمیترهای دما

ترانسمیتر دما در محیط های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و مهمترین کاربرد ترانسمیتر دما را می توان در شرایط زیر در نظر گرفت:

بازرسی بویلرهای صنعتی یا غیر صنعتی مانند ذوب

بررسی وضعیت ماشین آلات صنعتی

استفاده برای مصارف صنعتی در کارخانه ها

دوربویلر وضعیت دیگ در حال بررسی است

کنترل عملکرد مخازن تحت فشار

مطالعه تغییرات دمایی مرتبط با واکنش های شیمیایی

که …

دکمه بازگشت به بالا