مجله علمی و سلامت

نسخه‌نویسی الکترونیک، زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها

بر اساس یک گزارش روشن، دکتر. بهرام عین‌اللهی در همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی سراسر کشور در مرکز همایش‌های بیمارستان شهید رجایی تهران، با اشاره به پیشرفت‌های دنیای فناوری اطلاعات و حوزه نرم‌افزارهای هوشمند. در دنیا تاکید کرد: در حالی که دنیا در جهش نرم افزاری به سر می برد و دستگاه ها و فناوری های جدید در این زمینه لحظه به لحظه وارد بازار می شوند، دانشگاه های ما باید از تمام توان فنی خود استفاده کرده و آن را به روز کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پرورش افزود: امروزه مگا کامپیوتر و هوش مصنوعی در دنیا پیشرفت زیادی کرده است و باید در این زمینه نوآور باشیم تا بتوانیم با حداکثر سرعت و الگو به مردم خدمات در نظام سلامت ارائه کنیم. دسترسی عادلانه و معقول.

آنارشیسم اطلاعاتی ممنوع است

وی یکی از شاخص‌های ارزیابی رئیس دانشگاه را پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات دانست و گفت: حرکت‌های فناوری اطلاعات باید یکپارچه و هم افزا باشد و همه دانشگاه‌ها به‌ویژه علوم پزشکی رویکردی کل‌نگر داشته باشند. با مشورت وزارت بهداشت به عبارت دیگر باید هدف خود را ایجاد یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه در کشور باشیم. بنابراین، آنارشیسم اطلاعاتی و همگونی و هماهنگی دولت ها در حوزه فناوری اطلاعات باید پایان یابد.

عین اللهی به نقش فناوری اطلاعات در حوزه نظارت و ارزیابی اشاره کرد و گفت: به راحتی می توان با نرم افزارهای پیشرفته نظارت و ارزیابی را معقول کرد.

چک الکترونیکی، مبنایی برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها

وی با اشاره به معرفی برنامه نسخه الکترونیک گفت: نمایش نسخه الکترونیک نشان داده است که می توان هزینه ها را کاهش داد و بهره وری را افزایش داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پرورش بر ضرورت عاقلانه‌تر کردن درمان تاکید کرد و گفت: باید در بحث هوشمندسازی سیستم‌ها در حوزه درمان دقت ویژه‌ای شود. زیرا هوش از بسیاری از اشتباهات پزشکی نیز جلوگیری می کند.

وی با توجه به اهمیت یکپارچگی اطلاعات خاطرنشان کرد: اولین شرط موفقیت پژوهش جامع، صحت، صحت و به روز رسانی اطلاعات و داده ها است و دسترسی به این اطلاعات باعث ارتقای کیفیت سیاست گذاری و تصمیم گیری در حوزه سلامت می شود. سیستم.

عین اللهی همچنین پیشنهاد کرد با توجه به گستردگی و گستردگی استفاده از فناوری اطلاعات در نظام سلامت، برای حمایت از طرح‌های خوب در این حوزه، جشنواره‌های سالانه از جمله جشنواره‌های فارابی، خوارزمی و رازی و بهترین پژوهش‌ها، برنامه‌ها و برنامه‌ها برگزار شود. باید برگزار شود. در زمینه فناوری اطلاعات سپاسگزار باشید

وزیر بهداشت در بخش دوم سخنان خود با اشاره به سالگرد حمله جنایتکارانه نیروی دریایی آمریکا به هواپیمای مسافربری خلیج فارس گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر بزرگترین فاجعه تاریخی را رقم زدند و نشان دادند که کودکان و زنان بی گناه نمی کنند. هم رحم کن

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکا دروغی بیش نیست، خاطرنشان کرد: ایران مانند سایر کشورهای جهان دو سال و چند ماه است که با کرونا دست و پنجه نرم می کند و مدافعان حقوق بشر مردم ایران را از دارو و تجهیزات محروم کرده اند. . در این مقام گفتند که مواد مخدر و تجهیزات مجازات ندارد. اما بانکی نبود که بتوانیم دارو و تجهیزات بخریم و از طریق آن پول پرداخت کنیم.

دکمه بازگشت به بالا