مجله بانوان

نقش زنان در توسعه یافتگی جامعه انکارناپذیر است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مرتضی ذاکریان صبح پنج شنبه در نشست با بانوان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان که مناسبت گرامیداشت هفته زن برگزار شد، بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) جایگاه زن را به عنوان انسانی هویت ساز و انسان ساز در دین مبین اسلام معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه باید برای زنان در جامعه اسلامی به دور از هرگونه مهجوریت و انفعال، آنگونه که حق آنها است ارزش و احترام قائل شویم، ادامه داد: ۵۰ درصد افراد جامعه را بانوان تشکیل می دهند که به ظاهر یک توزیع برابر است اما اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به این توزیع نرمال جمعیتی داشته باشیم شاید به لحاظ آماری نیمی باشد اما در حوزه اثر بانوان بیش از ۵۰ درصد در جامعه تاثیرگذار هستند.

وی با تاکید بر اینکه دین و مکتب اسلام مدافع اصلی بانوان است، گفت: اعتقاد به اینکه از دامن زن مرد به معراج می‌رود نشأت گرفته از اندیشه والای اسلام در تکریم مقام زن است.

وی با اذعان به اینکه موفقیت های جوامع حاصل اندیشه و عملکرد زنان آن جامعه است، ادامه داد: باید به شان و جایگاه زنان در جامعه حرمت بگذاریم چرا که اگر به دنبال جامعه پیشرفته هستیم باید به دختران و زنان این سرزمین توجه ویژه داشته باشیم.

ذاکریان با بیان اینکه بانوان ضمن کسب موفقیت‌های روزافزون پابه‌پای مردان در اعتلای کشورمان فعالیت مؤثر داشته اند، بیان داشت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور و نیروی فعال جامعه، نقش محوری و مهمی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایفا می کنند و اگر شرایط و بسترهای لازم برای توانمندسازی و فعالیت آنان فراهم شود، قطار رشد و توسعه همه جانبه با شتاب هر چه بیشتر به حرکت در می آید.

دکمه بازگشت به بالا