مجله ورزشی

نقش واقعه غدیر خم در سرنوشت مسیر اسلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، حجت الاسلام محمد حاجی زاده در نشست اتاق فکر با موضوع «مهدویت در آیینه غدیر» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند، غدیر برگزار شد، گفت: . حادثه خم نقش تعیین کننده ای در تعیین مسیر آینده اسلام داشت. چون ادامه راه پیامبر بود و رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز عید غدیر، حضرت علی (علیه السلام) را به جانشینی و جانشینی خود برگزید و در واقع مهمترین وظیفه را انجام داد. نبوت اوست و به همین دلیل این واقعه بزرگ بسیار مهم است.

عید غدیر به همت جمهوری اسلامی ایران به جایگاه شایسته خود دست یافت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عید غدیر که بالاترین و اصیل ترین عید بود، به جایگاه واقعی خود نزدیک شد و نظام اسلامی دانشگاه آزاد در سال های اخیر توجه ویژه ای به ترویج و تعمیق آموزه های دانشگاه آزاد اسلامی داشته است. او اعتقاد معنوی و مذهبی مشترکی دارد.

سید حسن هاشمی که بر پیگیری دستگاه های اجرایی دانشگاه در خصوص مسائل معنوی، دینی، اخلاقی، تربیتی و ابلاغ سند تحول و تعالی دانشگاه بر اساس ابلاغیه بسیار مهم گام دوم انقلاب تاکید کرد. . به عنوان بیانیه تربیت اجتماعی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری و در ابتدای پست خود. ، زیرساخت های تحقیقاتی و ایده ها و استارت آپ ها. دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با عنایت الهی و تلاش خالصانه اساتید، کارکنان و مسئولان و تلاش و نبوغ دانشجویان و دانش آموختگان خود به یکی از مؤسسات جامع و قابل اعتماد در سطح ملی و بین المللی تبدیل شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان جنوبی با 35 رشته دکتری تخصصی و بیش از 200 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، کاردانی و کارشناسی به گزینه ای مطلوب برای متقاضیان تحصیلات عالی تبدیل شده است. این دانشگاه همانگونه که با برنامه های فرهنگی، دانشی و بصیرتی نقش و سهم مؤثری در روند رشد علمی کشور داشته است، در تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج معارف نیز فعالانه می کوشد. مکتب وحی و به اعلامیه گام دوم انقلاب توجه ویژه دارد.

عید غدیر خم نقطه عطفی در تاریخ تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه مسلمانان است

کارشناس شبکه جهانی ولی عصر (عج) نیز گفت: در روز عید غدیر خم، ولایت فقیه امیرالمومنین علی (ع) از سوی رسول مکرم اسلام حضرت به مسلمانان ابلاغ شد. خاتمی مربت محمد مصطفی (ص).

علی شریفی به تشریح احادیث و روایات وارد شده در منابع معتبر شیعه و سنی در این باره پرداخت و با ذکر آیه اعلام و اتمام در قرآن کریم گفت: عید غدیر خم نقطه عطفی در تاریخ امور اجتماعی و اجتماعی است. توسعه سیاسی جامعه مسلمانان است و ادامه خط نبوی تلقی می شود. اساساً کمال ایمان، خود حجت خداست و در واقعه غدیر، تکلیف امت اسلامی در زمینه هدایت و کنترل مشخص شده است.

وی به سوالات حاضران پاسخ داد و تاکید کرد: باید مراقب بود که دشمنان و مخالفان با طرح شبهات واهی باعث ارتداد نشوند.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا