مجله ورزشی

نوجوانان هندبال ایران نایب قهرمان آسیا شدند

پس از شکست مقابل کره جنوبی؛

تیم هندبال نوجوانان ایران در قاره کهن به مقام دوم دست یافت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در فینال مسابقات قهرمانی آسیا که در منامه بحرین برگزار شد با نتیجه 26 بر 22 مغلوب کره جنوبی شد و به این ترتیب عنوان دومی بزرگسالان را از آن خود کرد. قاره نیمه اول این بازی با نتیجه 14 بر 11 به سود کره جنوبی به پایان رسید.

تیم ملی پسران ایران در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا با سه برد و یک باخت به عنوان تیم دوم گروه خود به نیمه نهایی راه یافت. ملی پوشان ایران در اولین بازی خود مقابل کره جنوبی با نتیجه 29 بر 24 شکست خوردند اما در بازی دوم با نتیجه 64 بر 14 هند را شکست دادند.

ایران در سومین بازی خود با نتیجه 35 بر 23 ازبکستان را شکست داد و در چهارمین بازی مرحله گروهی مقابل بحرین میزبان که در دو دوره اخیر قهرمانی آسیا به قهرمانی رسیده بود، نمایشی درخشان به نمایش گذاشت. امتیاز 30-29 .

شاهکار اصلی جوانان ایران در نیمه نهایی رقم خورد که در یک ماراتن 80 دقیقه ای با نتیجه 33 بر 32 عربستان را که یکی از شانس های اصلی قهرمانی در این تورنمنت است شکست دادند.

امیرحسین مسعودنیا، مهدی درینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی خواجسلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل رهشناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرشته نژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورقاسمی، امیر، امیر، اباعدیر. ماهان دولتخواه مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی 18 بازیکن ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا بودند.

همچنین مهدی اخوان (مدیر فنی)، مجید پارسایی (مدرس)، مجید رحیمی زاده (سرمربی)، حمید ربانی کیا (مربی)، رضا سرسنگی (ماسور) و محمد سیاوشی (مربی دروازه بان) به عنوان تیم فنی جوانان ایران حضور دارند. تیم هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا.

تیم هندبال جوانان ایران پیش از این با صعود به نیمه نهایی قهرمان جهان شده بود. همچنین صابر حیدری و امیرمحمد پورقاسمی به عنوان منتخب نهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا انتخاب شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا