مجله علمی و سلامت

نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

به گزارش شفاف ، سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مورد سفرهای نوروزی و پیش فروش بلیط های گردشگری گفت: قضاوت در مورد نوروز امسال بسیار سریع است ، ما مبتلا به سرکش ، پرخاشگر و خطر ابتلا به ویروس هستیم ، ما سعی می کنیم دستورالعمل ها را دنبال کنیم و همکاری مردم را مدیریت کنیم ، اما واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی می افتد؟

نمکی ادامه داد: مردم طی یک سال گذشته فشار و خستگی زیادی را تحمل کرده اند ، اما نوروز امسال زمانی نیست که بتوانیم از شر این ویروس بد خلاص شویم یا فکر کنیم این ویروس از ما دور است. این ویروس از نوروز 1400 با ماست و امسال احتمالاً بیشتر بر ما تأثیر خواهد گذاشت.

وزیر بهداشت از ابتدای پیش فروش بلیط در تورهای نوروزی گفت: شاکیانی که بلیط می فروشند و بلیط می خرند ؛ با دانستن اینکه آنها تصمیمات غیر منطقی می گیرند و کارهای غیر منطقی انجام می دهند ، ما که مسئول سیستم بهداشت و درمان هستیم و می توانیم افق کمی طولانی تری را ببینیم ، اگر کد را نشکنیم نوروز امسال را با آرامش نمی بینیم و می شود مراقبت از شاید من و اسفند خوب کار کردیم و بهار آرامی داشتیم ، اما اکنون این پیش بینی را نداریم.

نمکی گفت: این بیماری به خوزستان سرایت نکرد و سایر استانها نیز تحت تأثیر قرار گرفتند و طبق رفتار ویروس کرونا ، به ویژه گونه های جهش یافته آن. امیدواریم که مردم در این شرایط تا حد ممکن مشکل داشته باشند و بدانند که شرایط طبیعی نیست ، امسال نوروز برای ایران و هیچ جای دنیا اصلا خبری نیست که بتوانیم سفر کنیم و ببینیم و با هم برویم.

وزیر بهداشت در مورد تبلیغ و فروش بلیط سفرهای خارج از کشور گفت: در مورد سفرهای خارج از کشور باید بگویم که مردم باید بدانند که در حال حاضر در اروپا ، زمانی که بیماری شیوع پیدا کرد ، آنها بسیار سختگیر هستند و هند ، که چنین نیست به سختی کشورهای اروپایی و منطقه ، همه پروازها را لغو کرده است. “آیا کسانی که عاقل هستند و رفتار ویروس مهاجم جدید را می دانند؛ آنها می دانند که شوخی با ویروس جدید به هیچ وجه امکان پذیر نیست و توصیه من به مردم این است که در خانه بمانند ، صبور باشند و از پدیده های شهرهای غیرشهری لذت ببرند.

نمکی با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت هرگز سفر و پیش فروش بلیط های نوروزی را برای کسی تأیید نکرده ایم ، گفت: “اگر کسی خطی از من وزیر پیدا کند که این عملیات را می توان اعلام کرد ، ما آن را در در ضمن “ما گفته بودیم كه از این پس نمی توانیم تصمیم بگیریم ، ویروس شطرنج بازی كردیم و لحظه به لحظه تصمیم می گرفتیم و گفته بودیم كه برای چند هفته نمی توانیم تصمیم بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا