مجله حوادث

هشدار اورژانس؛ مصدومان تصادفات رانندگی را جابجا نکنید

رئیس مرکز اورژانس استان تهران از مردم خواست که در صورت مواجهه با مصدومان حوادث رانندگی، اگر خطر انفجار یا مرگ مصدومی را تهدید نمی‌کند، از انجام اقدامات غیراصولی پرهیز کنند چرا که ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری را به آنان وارد کنند.

محمد اسماعیل توکلی در گفت‌وگو با کندوج، با بیان اینکه تصادفات رانندگی یکی از مهم‌ترین حوادثی است که در ایام نوروز رخ می‌دهد، گفت: برابر گزارش‌های تحلیلی که از سوی پلیس اعلام شده است، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز و نظایر آن بیشترین سهم را در وقوع تصادفات دارد و متاسفانه منجر به کشته و مصدوم شدن افراد بسیاری می‌شود. در همین راستا نیز لازم است که رعایت یکسری نکات مدنظر قرار بگیرد که مهم‌ترین آن‌ها رعایت قوانین و مقررات رانندگی و پرهیز از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نقش اورژانس در تصادفات رانندگی، امدادرسانی به مصدومان است، گفت: یکی از موضوعاتی که لازم است حتما از سوی مردم رعایت شود، نحوه امدادرسانی و مداخله آنان در حوادث رانندگی است. به‌طورکلی اگر مردم در مسیرهای درون و برون‌شهری با تصادفی مواجه شدند، اولین کار این است که با شماره‌های امدادی تماس گرفته و موضوع را اطلاع‌رسانی کنند. پس از آن باید تا زمان حضور امدادگران از انجام هرگونه اقدامات غیراصولی پرهیز کنند. 

توکلی افزود: توصیه اکید ما این است که اگر شهروندان با مصدومان حوادث رانندگی مواجه شدند، در صورتی که خطر انفجار خودرو در تصادفات وجود نداشت، از جابه جایی  افراد حادثه دیده پرهیز کنند و اجازه دهند تا با حضور عوامل امدادی این کار با رعایت استانداردها  وبه شکل اصولی انجام شود، تا خدای ناکرده آسیب بیشتری به مصدوم وارد نشود. 

رئیس مرکز  اورژانس استان تهران همچنین گفت:‌ در صورتی که شهروندان به مشکلات گوارشیو مسمومیت مواجه شدند نیز می توانند با اورژانس تماس بگیرند و چه به صورت تلفنی و چه به صورتی حضوری از مشاوره پزشکانی که در وزارت بهداشت با ما همکاری می کنند؛ استفاده کنند.

انتهای پیام 

تیم تحریریه مقالات حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا