مجله حوادث

هشدار مدیریت بحران برای بازگشت آلودگی هوا به پایتخت/ درخواست برای صرفه‌جویی در مصرف گاز

مدیر مدیریت بحران استان تهران از بازگشت آلودگی هوا به پایتخت خبر داد و از مردم خواست در مصرف انرژی و به ویژه گاز صرفه جویی کنند.

به گزارش کندوج، حامد یزدی آنلاین با اشاره به هشدار زرد مدیریت بحران مبنی بر کاهش دما در استان تهران، گفت: اکنون با کاهش دما شاهد افزایش مصرف انرژی در استان تهران هستیم. و در این راستا از همگان تقاضا داریم به این امر توجه ویژه داشته باشند.» همچنین مدیریت مصرف حامل های انرژی را در دستور کار قرار داده اند.

یزدی آنلاین در ادامه از صدور اخطاریه زرد برای آلودگی هوا خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی از امروز چهارشنبه 30 دی ماه تا شنبه 3 دی افزایش شاخص آلودگی هوا را خواهیم داشت. سطح ناسالم برای گروه های آسیب پذیر، و توصیه. مدیریت بحران کاهش ترافیک غیر ضروری، اجتناب از ورزش در فضای باز و کنترل آلاینده های ثابت و متحرک است.

وی استفاده از گاز را ارتباط مستقیمی با کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: با سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز در منازل، کارخانه ها و صنایع بزرگ و حتی نیروگاه ها همواره به مایع تبدیل می شوند. سوخت، یعنی گازوئیل و نفت کوره، برای جلوگیری از توقف. و آلودگی هوا نیز افزایش خواهد یافت، بنابراین باید توجه ویژه داشت که یکی از راه های برون رفت از آلودگی هوا در فصل سرما کاهش مصرف گاز در منازل و مشاغل است.

مدیر مدیریت بحران استان تهران بر مصرف بهینه مردم از منابع انرژی تاکید کرد و افزود: با توجه به ابلاغیه مراجع ذیربط در صورت عدم رعایت مصرف تصاعدی گاز، جریمه هایی برای این مشترکین در نظر گرفته می شود. ، و توصیه های مدیریت بحران در این خصوص مدیریت و فرهنگ سازی مصرف انرژی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان تهران، وی با اشاره به اینکه با توجه به گزارشات دریافتی از مصرف کنندگان خارج از الگوی مصرف که عمدتاً ساختمان ها و مجتمع های بلندمرتبه با استخر و جکوزی هستند، گفت: این واحدها معادل مصرف ماهانه مشترکین عادی می باشد. گاز را هدر می دهند. قطعاً نهادهای ذیربط جرم انگاری این دسته از مشترکین را مد نظر قرار داده اند و لذا لازم است این موضوع از ناحیه مصرف کننده بررسی شود تا بیشترین همکاری ممکن صورت گیرد.

یزدی آنلاین از مردم خواست تا با صرفه جویی در مصرف گاز به پایداری نیروگاه کمک کنند چرا که نیروگاه ها در صورت تامین نشدن سوخت قطعی فعالیت خود را متوقف می کنند و قطعا اقتصاد کشور متضرر می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا