اقتصادیکسب و کار ایرانی

همه چیز در مورد گرفتن تسهیلات بانکی + مشاوره دریافت وام بانکی 

این بانک به منظور حمایت از بخشی از هزینه های سرمایه گذاری برای احداث یا توسعه بخش های صنعتی، معدنی و گردشگری و یا فراهم آوردن شرایط لازم برای استفاده مناسب از این بخش ها، خدمات مالی را به صورت ارزی و ریالی ارائه می کند. یکی از میثاق های اسلامی در این مقاله از مجله حقوقی دادمان به بررسی شرایط درخواست و دریافت خدمات بانکی می پردازیم.

شرایط استفاده از تسهیلات بانکی

مشوق های مالی تنها به پروژه هایی تعلق می گیرد که دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی لازم باشند.

اشخاص حقیقی مجاز به پرداخت تا سقف یک میلیارد ریال برای ساختمان هستند و فقط اشخاص حقوقی مجاز به پرداخت ساختمان های بالاتر از این مبلغ هستند.

بانک ها معمولاً تا 60 درصد سرمایه گذاری پروژه را به صورت فاینانس تأمین می کنند، در حالی که 30 درصد کل سرمایه گذاری پروژه (شامل سرمایه گذاری و سرمایه در گردش) باید توسط متقاضی به عنوان کارمزد شرکتی تأمین شود. انجام دادن a پایتخت.

متقاضی موظف است از طریق مشاوران واجد شرایط منتخب بانک، گزارش توجیهی طرح خود را تهیه کند. همچنین در صورت تایید پروژه توسط بانک، متقاضی ملزم به عقد قرارداد نظارت با مشاوران واجد شرایط منتخب بانک جهت نظارت بر اجرای پروژه می باشد.

مدت زمان استهلاک نصب معمولا حداکثر 5 سال است. تغییر این دوره قدرت بانک است که با وضعیت طرح ها موافق است.

زمانی که متقاضی درخواست مکان می دهد، یک حساب وام باز می کند.

این تسهیلات برای شرکت های ثبت شده در نظر گرفته شده است. از جمله این مزایا و تسهیلات گرفتن وام است. به طور کلی شرایط اخذ وام برای بانک ها و انواع وام ها متفاوت است.

همانطور که می دانیم شرکت سرمایه گذاری مشترک شرکتی است که موسسین آن کل سرمایه را تامین می کنند. در این گونه شرکت ها باید 35 درصد سرمایه در حساب جداگانه ای واریز شود.

شرکت های با مسئولیت محدود خصوصی وام بیشتری نسبت به شرکت های با مسئولیت محدود دارند و اغلب برای افرادی که مشاغل، ساخت و ساز، بیمه، تولید و غیره را اداره می کنند مفید هستند. همچنین از نظر اعتباری برای اخذ وا بانکی، اخذ نمایندگی معتمد و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا مناسب می باشد.

به همین دلیل اخذ وام برای شرکت های سهامی خاص بسیار راحت تر است و معمولاً می توان از بانک ها و یا موسسات مالی ده برابر سرمایه شرکت وام و تسهیلات دریافت کرد بنابراین این شرکت ها برای اخذ وام مناسب ترند. وام.

ثبت شرکت یکی از اولین مراحل اخذ وام می باشد. نکته حائز اهمیت در این باره این است که در هنگام ثبت نام باید عبارت «اخذ وام و تسهیلات از بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی» در موضوع فعالیت شرکت قید شود.


روش های مختلف دریافت وام بانکی برای مشاغل

دو نوع وام به شرکت ها وجود دارد:

وام ایجادی با سرمایه:

وام سرمایه ثابت برای خرید ماشین آلات ساخت ساختمان و کارخانه

وام سرمایه در گردش:

وام سرمایه در گردش برای پرداخت مواد اولیه و…

مدارک مورد نیاز جهت اخذ وام بانکی

ارائه مدارک ثبت شرکت اعم از اساسنامه و تقاضانامه و ….

کپی شناسنامه و کارت اقامت

ارائه کد اقتصادی شرکت

امضای صاحب امضای مندرج در بولتن رسمی شرکت ضمیمه می باشد.

مهر شرکت

طرح توضیحی

مراحل اخذ تسهیلات بانکی

1. پیش ثبت نام:

در این مرحله متقاضی می تواند به هر شعبه بانک مراجعه و درخواست خود را ارسال کند. در صورتی که این طرح در لیست طرح های بدون اولویت نباشد، بانک با تهیه گزارش تفصیلی موافقت می کند.

2. تهیه گزارش توجیهی طرح:

متقاضی گزارش توجیهی را از طریق مشاوران منتخب بانک تهیه می کند.

3. پذیرایی:

در این مرحله گزارش شفاف سازی طرح به همراه مدارک لازم به شعبه تحویل داده می شود.

4. بازرسی و تایید:

گزارش توجیهی توسط بانک ارزیابی می شود و در صورت تایید گزارش توجیهی پروژه، پرداخت تجهیزات مورد تایید مراجع مربوطه خواهد بود.

5. قرارداد:

پس از ارائه مدارک لازم، قرارداد انتقال کالا منعقد خواهد شد.

6-پرداخت:

گزارش پیشرفت پروژه توسط مهندس مشاور در بازه های زمانی مشخص شده تهیه و برای بانک ارسال خواهد شد. پس از تایید گزارش پیشرفت توسط بانک، پرداخت با توجه به پیشرفت طرح انجام خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای وام بلند مدت بانکی

1. آخرین گواهی تاسیس شرکت متقاضی (شخص حقوقی) در زمان افتتاح حساب جاری.

2. آخرین نسخه اظهارنامه تاسیس شامل شماره ثبت شرکت (شخصیت حقوقی) در زمان افتتاح حساب جاری.

3. روزنامه رسمی آگهی آخرین اقامتگاه قانونی شرکت (شخصیت حقوقی) در زمان افتتاح TRR.

4. اطلاع آخرین اعضای هیئت مدیره اعم از حقیقی و حقوقی و همچنین امضاء کنندگان (اشخاص حقوقی) در زمان افتتاح حساب جاری.

5. گواهی مالیاتی طبق ماده 186 قانون مالیات های مستقیم (در صورت لزوم) در زمان تصویب.

6. صورتجلسه موافقت هیات مدیره شرکت با اخذ تسهیلات از بانک در زمان پذیرش.

7. کپی تمام اسناد مالکیت و ضمانت‌نامه‌ها، در صورت وجود، برای مکان‌های اجرای برنامه‌ریزی‌شده یا حق‌های غیر برنامه‌ریزی‌شده.

8. کپی مدارک و ضمانت نامه در زمان امضای قرارداد

9. گزارش کارشناس رسمی دادگاه نماینده تام الاختیار بانک در حین امضای قرارداد

10. کپی کامل شناسنامه (یا روزنامه رسمی) هیئت مدیره و سهامداران در زمان پذیرش

11. در زمان پذیرش، تاییدیه های لازم برای منبع مطابق با قرارداد نمایندگی معرفی شد.

12. آخرین گزارش حسابرس قانونی و حسابرسی شرکت توسط موسسات حسابرسی مورد تایید جامعه حسابداری عمومی و قرارداد با حسابرس برای سال بعد حسب مورد) در زمان پذیرش.

13. مجوز یا تصویر هر گونه مجوز صادر شده توسط مراجع ذیصلاح در زمان پذیرش

14. موافقت با تهیه گزارش توضیحی پس از تایید

15. قرارداد مدیریت و شرکت های مهندسی به انتخاب بانک در زمان عقد قرارداد

آمار مقایسه ای در اعطای وام بانکی

بر اساس آمار منتشر شده، ۱۲۵ محصول جدید توسط تسهیلات تعیین شده برای شرکت ها و سازمان های دانش بنیان نمونه سازی شده است. همچنین 21 دفتر و 25 خط تولید جدید ایجاد و به بهره برداری رسیده است که حداقل 850 نفر را به طور مستقیم مشغول به کار کرده است. پرداخت تسهیلات 267 میلیارد تومانی به 18 صندوق پژوهش و فناوری، زمینه را برای فعالیت گسترده این صندوق ها در سراسر کشور فراهم کرده است. اتفاقی که افتاد این بود که 12 بانک با هم همکاری کردند تا منابع را اهرم کنند و آنها را به بیش از سه برابر تجهیز کنند.

مشاوره اخذ وام بانکی با سرمایه سازان

مشاوره اخذ وام، فرآیندی است که در آن یک متخصص مالی به شما کمک می‌کند تا بهترین وام را برای نیازهای خود انتخاب کنید. مشاوران مالی می‌توانند به شما در مورد انواع مختلف وام‌ها، شرایط و ضوابط هر وام و نحوه مقایسه آنها با یکدیگر اطلاعات کسب کنند. همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا بودجه خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید اقساط وام را به طور منظم پرداخت کنید.

مشاوره اخذ وام می‌تواند یک سرمایه‌گذاری ارزشمند باشد، زیرا می‌تواند به شما کمک کند تا از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید. اگر در حال بررسی وام هستید، حتماً با مشاوران سرمایه سازان تماس بگیرید و و از مشاوره رایاگن بهره مند شوید .

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تجربه و تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اطلاعات موثق و تحلیل‌های قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی خود بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا