مجله بانوان

واکنش دختر تاریخ‌ساز به بی‌مدال ماندن در قهرمانی آسیا

دختر رکابزن ایران گفت: اتفاقاتی افتاد که روی عملکردم تاثیر گذاشت و باعث شد نتیجه مسابقه قهرمانی آسیا مطابق آنچه برنامه‌ریزی کردم پیش نرود.

فرانک پرتوآذر در گفت‌وگو با کندوج درباره‌ی اینکه در مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی آسیا موفق به گرفتن مدال نشد، بیان کرد: مسیر مسابقه نسبت به سال‌های‌ گذشته فنی‌تر بود و این برای من امتیاز مثبت محسوب می‌شد. با توجه به اردوهایی که به همراه تیمم از بهمن  سال گذشته در آفریقای جنوبی و اروپا داشتم از لحاظ سطح تکنیکی نسبت به بیشتر رقبایم برتر بودم. با توجه به نتایج مسابقات و آنالیز تمریناتم، می‌دانستم کسب مدال کاملا امکان پذیر است چون در مسابقه اسپانیا اول شدم و در مسابقه آفریقای جنوبی مقام سومی را کسب کردم.

اتفاقاتی افتاد که نتوانستم موفق شوم

او ادامه داد: شرایط آب و هوایی فاکتور مهمی در مسابقات است و باتوجه به اختلاف دمای مالزی میزبان مسابقات نسبت به محل اقامتم در سوییس، بدون شک عدم سازگاری با آب و هوا تاثیر زیادی روی عملکردم داشت. پنچری حین مسابقه نیز مزید بر علت شد که نتیجه مسابقه مطابق آنچه برنامه‌ریزی کردم پیش نرود. ‎نیازی به گفتن نیست که ورزش حرفه‌ای برد و باخت، پنچری، مریضی و تاریخ‌سازی دارد. هیچ قهرمانی وجود ندارد که در دوران قهرمانی روز بدی را پشت سر نگذارد. فکر می‌کنم اینکه شرایط و اتفاقاتی پیش بیاید یا روز خوب ورزشکار نباشد، طبیعی است. همه ورزشکاران حرفه‌ای گاهی اوقات نتوانسته‌اند عملکرد واقعی‌ خود را نشان بدهند، هر چند که بارها رکوردهای خود را در تمرینات زده باشند.

فکر می‌کنم گرفتن وایلدکارت غیر ممکن است

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی در مورد اینکه به دنبال گرفتن سهمیه وایلد کارت المپیک بود، گفت: فقط چند روز تا اعلام نتایج نهایی این سهمیه باقی مانده است. دریافت وایلد کارت بستگی زیادی به مکاتبات کمیته ملی المپیک هر کشور دارد. با توجه به معیارهایی که کمیته بین‌المللی المپیک گذاشته، شرایط برای حضور ایران در رشته دوچرخه‌سواری بسیار سخت است اما گاهی تبصره‌هایی وجود دارد. با این حال همه چیز منوط به تلاش و پیگیری کمیته ملی المپیک است تا این اتفاق تاریخی رقم بخورد. با توجه به مدت زمان کوتاهی که باقی مانده و انجام نشدن مکاتبات، فکر می‌کنم این اتفاق غیر ممکن است.

می‌خواهم دینم را به دوچرخه‌سواری ادا کنم

دختر ملی‌پوش ایران در مورد برنامه‌های آینده خود گفت: همچنان مسابقات مهمی در پیش دارم و بعد از قهرمانی آسیا تمرکزم را روی آماده سازی گذاشته‌ام. از هفته آینده به کورس مسابقات برمی‌گردم و تا پایان تابستان در چندین مسابقه اروپایی و قهرمانی‌جهان شرکت می‌کنم.

او ادامه داد: هدف دیگرم که مشتاق هستم انجام دهم، کمک به بالا بردن سطح دوچرخه سواری در ایران است. ‎اهدافی دارم که شاید فکر کردن به آنها برای خیلی‌ها سخت باشد اما در تلاش هستم دیدگاه ‌ها را نسبت به دوچرخه‌سواری بانوان ایران تغییر دهم.  علاقه‌مندم ‎در کنار رقابت، دین خود را به دوچرخه‌سواری ایران ادا کنم و بتوانم دانش و تجربه‌ام که تا امروز در بالاترین سطح کسب کرده‌ام را به اشتراک بگذارم. امیدوارم در آینده نزدیک نه تنها در المپیک و بازی‌های آسیایی نماینده داشته باشیم بلکه به مدال آوری هم فکر کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا