مجله حوادث

ورود آب به منازل در برخی محله‌های اهواز/ میزان بالای آبگرفتگی در ۳ منطقه

آفتاب‌‌نیوز :

وی با بیان اینکه خط قرمز ما ورود آب به منازل است، افزود: متاسفانه در مناطقی مانند گلدشت و کوی رزمندگان، آب وارد حیاط منازل شده که این مساله برای ما بد است و قابل قبول نیست. به هیچ وجه نباید آب وارد منازل مردم شود اما سطح برخی از منازل پایین‌تر از سطح خیابان است.

فرماندار اهواز گفت: موج بارشی دیگری نیز داریم؛ از امشب کار اصلی ما شروع می‌شود و شرایط را مدیریت می‌کنیم تا دچار مشکل نشویم.

وی در مورد مطرح شدن موضوع مسطح بودن اهواز و اینکه نباید منتظر پایان کامل مشکلات آبگرفتگی در شهر باشیم، تصریح کرد: مطرح شدن این مساله را به هیچ وجه قبول نداریم و اینکه بگوییم چون اهواز مسطح است باید به این شرایط آبگرفتگی قانع شویم، درست نیست. در اهواز باید از نظر مهندسی و ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ و هدایت آب‌های سطحی به گونه‌ای عمل کرد که هیچ آبی در شهر جمع نشود و در این مورد کوتاه نمی‌آییم. 

موالی‌زاده در خصوص آبگرفتگی زیاد در برخی مناطق و در مقابل، نبود آبگرفتگی در مناطقی مانند نیوساید و شهرک نفت گفت: در مناطقی مانند شهرک نفت یا نیوساید شیب و سطح مناطق به گونه‌ای است که در بسیاری از محلات این گونه نیست. به طور مثال خیابان‌های الحدید پایین‌تر از سطح عادی دیگر مناطق ساخته شده‌اند و این تخلفی است که انجام شده و این مساله به دلیل نبود نظارت کافی بوده است. با این وجود نمی‌توانیم به دلیل اینکه سطح این خیابان‌ها پایین‌تر ساخته شده است قانع شویم و بگوییم آب آنجا جمع می‌شود و باید ایستگاه‌های پمپاژ بیشتر شوند و با اقدامات بیشتری از آبگرفتگی جلوگیری شود. بنابراین به دنبال اصلاح این موارد هستیم.

وی با اشاره به عملکرد شهرداری و آبفا در اجرای پروژه‌های دفع آب‌های سطحی بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها اقدامات نسبت به قبل خوب بوده و میزان ماندآب بسیار کاهش یافته است اما به این وضعیت راضی نیستیم و باید به شرایطی برسیم که شاهد آبگرفتگی و ماندآب در اهواز نباشیم. 

تیم تحریریه مقالات حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا