مجله حوادث

پاکسازی اطراف مدارس از فروشندگان موادمخدر و معتادان

رئیس پلیس مواد مخدر فرجا با اشاره به اجرای طرح پاکسازی اطراف مدارس گفت: پاکسازی محیط آموزشی از مظاهر اعتیاد یک وظیفه ملی و همگانی است.

به گزارش کندوجسردار مجید کریمی آغاز سال تحصیلی را به تمامی معلمان به ویژه اساتید، معلمان دلسوز و پرتلاش، دانش آموزان و دانش آموزانی که در اجرای برنامه پاکسازی و نظارت بر محیط مدرسه برای مقابله با فروشندگان مواد مخدر تلاش می کنند، تبریک می گوید. وی در آستانه بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد و گفت: برنامه های تحول تامین اجتماعی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با تمام امکانات در شعاع 500 متری اطراف مراکز آموزشی و پرورشی اجرا می شود. ظرفیت در تمامی مناطق کشور

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرجا در ادامه به تشریح جزئیات طرح پاکسازی مدارس و محیط های آموزشی مجاور از مصرف کنندگان و فروشندگان مواد مخدر افزود: در راستای تلاش بی امان و خستگی ناپذیر همکارانم در این امر. میدان، یکی از موثرترین عملیات. شایان ذکر است پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فرجا در سال های اخیر و قبل از شروع وضعیت کرونا در کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی، طرح های ویژه ای را برای پاکسازی محیط های آموزشی به ویژه مدارس از افرادی که با راه اندازی گشت های توزیع کننده مواد مخدر توزیع می کنند انجام داده است. و یگان های مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور و این اقدام در سال تحصیلی جدید و با حضور در مدرسه به عنوان یکی از وظایف اولویت دار دروس پلیس با توجه به در سال های گذشته

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه ماموران انتظامی قبل از اجرای طرح های پاکسازی، مدارس واقع در مناطق آلوده و حاشیه ای را شناسایی کرده اند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال مدارسی که در مجاورت محل تردد معتادان قرار دارند. وجود دارد و یا مدارسی در مناطق حاشیه ای که قبلا موارد مصرف مواد مخدر یا فروشندگان مواد مخدر گزارش شده است، تحت نظارت پلیس بوده و پلیس مصمم به برخورد با فروشندگان مواد مخدر در این مناطق است.

کریمی در ادامه به لزوم پیشگیری از گرایش دانش آموزان به اعتیاد و مصرف مواد اشاره کرد و گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رسیدگی به مسائل فرهنگی فعالیت های آموزشی ویژه ای را برای تمامی مدارس سراسر کشور به ویژه مدارس واقع در مناطق آلوده در نظر گرفته است. فعالیت های همراه با معلمان، مشاوران، گروه های هنری و …، توسعه فرهنگی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و تقویت مهارت هایی مانند یادگیری مهارت های نه گفتن و «تاب آوری» در بین دانش آموزان.

بر اساس اطلاعیه ای در سایت پلیس، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فراجا همچنین بر لزوم همکاری همه دستگاه ها و نهادهای مردمی و غیردولتی با پلیس در زمینه پیشگیری از مواد مخدر اشاره کرد و گفت: نقش مسئولانه سازمان ها اعم از سازمان های تبلیغاتی، صدا و سیما، شهرداری ها، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، سازمان های مردم نهاد و غیره. از مظاهر اعتیاد، کاهش دغدغه های جامعه و خانواده یک مسئولیت ملی و جهانی است.

کریمی در پایان با تاکید بر اینکه برخورد با مصرف کنندگان و فروشندگان مواد مخدر یکی از دغدغه ها و اولویت های پلیس است گفت: مایلیم در اسرع وقت با پلیس همکاری و موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا