کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

پاکسازی صورت با دستگاه بهتر است یا با دست؟

مشاوره با متخصص پوست و مو

مشاوره اولین مرحله ی پاکسازی پوست است. اگر برای اولین بار است فشیال انجام می دهید، باید به سؤالاتی در مورد مشکلات پوستی، رژیم غذایی، مقدار آبی که می نوشید، داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید و همچنین محصولاتی که در حال حاضر برای صورت خود استفاده می کنید، پاسخ دهید. پاسخ دادن به این سؤالات می تواند به انتخاب بهترین گزینه برای شما کمک کند. متخصص پوست چشم شما را پوشانده و سپس توسط یک لامپ مجهز به ذره بین پوست شما را با دقت بررسی می کند.

در این مطلب انواع دستگاه‌ها و ابزارهای پاکسازی پوست را به شما معرفی کرده‌ایم تا راحت‌تر بتوانید از میان آنها ابزار مورد نظرتان را پیدا کنید. فراموش نکنید که قبل از انجام هر مراقب پوستی با دکتر پوست و مو در دکترتو مشورت کنید. مشاوره تلفنی، مشاوره آنلاین و متنی و مشاوره حضوری از گزینه‌های شما برای دسترسی به متخصص پوست در دکترتو است. پاکسازی صورت با دستگاه یا ماسک . اگرچه مراقبت از پوست و پاکسازی صورت در اصفهان با بهترین و مجرب ترین پزشکان امکان پذیر است . اما عده ی زیادی علاقه مندند که توسط یک متخصص، زیبایی و طراوت را به صورت خود هدیه دهند. افراد بنا به دلایل متفاوتی از پاکسازی پوست استفاده میکنند.در شادلین خدمات پوستی با انواع دستگاه پاکسازی صورت انجام می پذیرد.

در این بررسی نوع پوست (خشک، چرب، مختلط، نرمال یا حساس) و مشکلات پوستی (آکنه، جوش سر سیاه، جوش سر سفید، پیری پوست، آسیب های ناشی از نور خورشید، کم آبی بدن و …) مشخص می شوند. سپس روش و مراحلی که برای پاکسازی پوست نیاز دارید برای شما انتخاب می شود. در برخی از مراکز از بخور پوست نیز استفاده می شود. دستگاه بخور صورت با اعمال مقدار ملایمی بخار گرم و ایجاد رطوبت مناسب روی پوست باعث شادابی و لطافت پوست و رفع جوش های زیر پوستی، آماده شدن پوست صورت برای مرحله ی بعدی و تنفس راحت تر سلول های پوست می گردد.

اگر پوست حساسی داشته باشید، ممکن است برای شما از بخور استفاده نکنند. لایه برداری با استفاده از لایه بردارهای مکانیکی و شیمیایی : لایه بردارهای مکانیکی دارای بافتی ناهموار بوده که سلول های مرده ی روی سطح پوست را از بین می برند. در این نوع لایه برداری از آنزیم ها و اسیدها برای سست شدن پیوند بین سلولی استفاده می شود. پزشک می تواند در طول بخور یک درمان آنزیمی ملایم را انجام دهد. لایه بردار شیمیایی قوی تر -که شدت آن بستگی به نوع پوست شما دارد- می تواند یک درمان جدا یا بخشی از پاکسازی صورت باشد. توجه کنید که لایه برداری شیمیایی با بخور انجام نمی شود.

این یکی از مهم ترین مراحل پاکسازی پوست صورت است؛ چرا که اگر خوب انجام نشود منجر به ایجاد جوش و آکنه خواهد شد. در مرحله تخلیه جوش صورت، جوش های سر سیاه یا سر سفید به وسیله ابزارهای مخصوص تخلیه می شوند. قبل از این مرحله، متخصص زیبایی پوست شما را تمیز کرده و بخور می دهد. لایه برداری مرحله ی استخراج را راحت تر می کند. همانطور که می دانیم آستانه ی درد افراد مختلف متفاوت می باشد. بنابراین، این مرحله ممکن است برای برخی از افراد دردناک و ناراحت کننده باشد. مخصوصاً افرادی که دارای پوست های نازک یا مستعد روزاسه هستند. در این مرحله از ماساژ صورت برای آرام کردن پوست و تحریک گردش خون و عضلات صورت استفاده می شود.

استفاده از ماسک صورت : پزشک در این مرحله با توجه به نوع پوست شما (خشک، چرب، مختلط و حساس) و مشکلات پوستی شما از ماسک های مختلفی استفاده می کند. در این مرحله ماسک به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی صورت و گردن شما قرار می گیرد. و در نهایت از تونر، سرم، کرم دور چشم، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده می شود. متخصص پوست در مورد نحوه ی مراقبت از پوست در منزل اطلاعاتی را در اختیارتان گذاشته و محصولاتی را نیز به شما معرفی می کند. ابزارهای مختلفی برای پاکسازی پوست وجود دارد، مانند انواع قلم پاکسازی پوست، انواع شوینده‌ها و دیگر محصولات پوستی.

فیس براش یکی دستگاه‌هایی است که برای پاکسازی روزانه مناسب است. دستگاه میکرودرم، اتوی صورت یا اسکین اسکرابر، دستگاه مکنده جوش از دستگاه‌های پیشرفته‌تر برای پاکسازی عمیق‌تر هستند. پاکسازی پوست یکی از مراحل مهم مراقبت از پوست است. شما برای این کار می‌توانید از انواع ابزاز پاکسازی پوست استفاده کنید. در مرحله اول برای پاکسازی پوستتان می‌توانید از قلم پاکسازی صورت یا فیش براش و انواع شوینده‌ها استفاده کنید. در مراحل بعدی و برای پاکسازی‌های عمیق‌تر می‌توانید به سراغ دستگاه‌هایی مانند اتوی صورت، دستگاه مکنده جوش، اسکین اسکرابر، دستگاه میکرودرم و غیره بروید.

در حالی که بعضی ها میخواهند از شر جوش های زیر پوستی و سر سیاه خلاص شوند عده ی دیگه ای سعی بر این دارند با پاکسازی از پیری پوست خود پیشگیری کنند و عده ای در تلاشند با این کار احساس ریلکسی و آرامش را تجربه کنند. فیشیال یا پاکسازی صورت یکی از بروزترین متدهای مراقبت از پوست می باشد که با مراحل مختلف در نهایت جوانی و زیبایی را برای شما به ارمغان میاورد. ما در سالن زیبایی شادلین با ارائه خدمات در لاین های مختلف مراقبت از پوست این امکان را داریم تا با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد مراقبتی پوست لبخند رضایت را بر روی لب های شما بیاوریم.

در چند سال گذشته موج جدیدی از ابزارهای پاکسازی پوست به صنعت زیبایی ارائه شده‌اند. یکی از ستاره‌های درخشان در فناوری پوست، برس‌های خودکار پاک کننده صورت است. اما آیا این دستگاه‌ها واقعا ارزش هزینه را دارند؟ بسیاری از مطالعات بالینی و نظرسنجی‌های مصرف‌کنندگان می‌گویند “بله!” معمولاً بعد از بررسی وضعیت پوست از سوی پزشک و یا اسکین تراپیست محترم برای انجام برخی از امور چون تخلیه، پاکسازی و کوچک کردن منافذ، آبرسانی به پوست و … به برخی از دستگاه‌های خاص نیاز خواهد بود که در ادامه برخی از مهمترین انواع دستگاه های پاکسازی پوست صورت را با ذکر کاربردهایشان به شما معرفی خواهیم کرد.

دستگاه هایفرکوئنسی از جمله دستگاه‌های معتبر و پرکاربرد در زمینه جوانسازی پوست است که به منظور افزایش گردش خون، ضدعفونی کردن پوست و کوچک کردن منافذ پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه معمولاً در مراحل پایانی پاکسازی صورت افرادی که دارای جوش و آکنه هستند استفاده می‌شود تا با خاصیت آنتی‌باکتریال و میکروب‌کشی که دارد از انتشار آلودگی و بروز جوش در سایر نقاط صورت جلوگیری کرده و از طرفی با کوچک کردن منافذ پوست تولید چربی و یا سبوم را کنترل ‌کند. فناوری تقریبا به تمام جنبه‌های زندگی روزمره از جمله مراقبت از پوست نفوذ کرده است.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا