مجله علمی و سلامت

پرورش سلول‌های مغز با بازی رایانه‌ای

بر اساس این گزارش شفاف، محققان یک استارتاپ بیوتکنولوژی به نام «آزمایشگاه‌های قشری» اولین نمونه از فرآیندی را به نمایش گذاشتند که در آن به مغز کوچکی آموزش داده شد تا اقداماتی با هدف خاصی انجام دهد.

برت کاگان، نویسنده ارشد این مطالعه، می‌گوید: این سلول‌ها می‌توانند اطلاعات را از منابع خارجی دریافت کرده و پردازش کنند و سپس به صورت واقعی به آن واکنش نشان دهند.

در این آزمایش که به «DishBrain» معروف شد، 800 هزار سلول مغزی کشت شد. در این آزمایش، محققان سلول‌های موش (مشتق‌شده از سلول‌های بنیادی) و سلول‌های بنیادی انسانی را روی یک الکترود متصل به توپ پنگ قرار دادند. پالس های الکتریکی ارسال شده به اعصاب نشان دهنده موقعیت توپ در بازی بود.

در مرحله بعد، با توجه به سیگنال های دریافتی از اعصاب، الکترود پارو را در پایه کامپیوتر بالا و پایین می برد. DishBrain یک سیگنال عمیق و یکپارچه را به عنوان بازخورد دریافت کرد که در واقع یک محرک زمانی که راکت به توپ برخورد کرد، ایجاد کرد.

محققان بر این باورند که سلول های کشت داده شده برای هوشیار بودن بیش از حد ابتدایی هستند و می گویند که آزمایش مورد بحث یادگیری یک بازی را در عرض 5 دقیقه در شرایط کنترل شده نشان می دهد.

سلول های کشت شده پس از 20 دقیقه در بازی پونگ مهارت بیشتری پیدا کردند. محققان معتقدند این نشان می دهد که سلول ها مشغول سازماندهی مجدد، توسعه شبکه ها و یادگیری هستند.

کاگان در این باره می گوید: آنها شیوه عملکرد خود را تغییر داده اند که در واقع با عملکرد آنها به عنوان یک سیستم پویا سازگار است.

تحقیقات آینده DishBrain شامل مطالعه چگونگی تأثیر مواد مخدر و الکل بر توانایی سلول های کشت شده برای بازی پنگ است.

کاگان امیدوار است که DishBrain یا نسخه آینده آن بتواند درمانی برای بیماری هایی مانند آلزایمر ارائه دهد.

منبع: انجمن خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا