مجله بانوان

پرونده «ویلموتس» را پیگیری می‌کنیم/عده‌ای برایم خط و نشان کشیدند! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران از الزام فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه ها قبل از شروع لیگ برتر انگلیس خبر داد. تا الان هیچ مشکلی با ورزشگاه ها نداشتیم. حضور زنان در ورزشگاه ها

وی افزود: قرار نبود در مشهد تماشاگر داشته باشیم و شرایط از نظر زیرساختی مهیا نبود و اعلام شده بود، اما از جامعه بانوان عذرخواهی می کنم که نتوانستیم در مشهد از بانوان در ورزشگاه استقبال کنیم و هیچکس خوشحال نشد. اون روز چی شد..

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هر زمان که لازم بود و خواستیم زیرساخت ها را با مجوز سازمان های مرتبط آماده کنیم و به بهترین نحو در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، تاکید کرد: دوستان در فدراسیون فوتبال فقط باید آن را بررسی کنند. شنیدن غیررسمی این اخبار سازماندهی شده را پیدا کردم و به اندازه موضوع نگاه کردیم تا بهترین راه حل را در این زمینه پیدا کنیم.

سجادی درباره وضعیت پروندهویلموتسوی گفت: ما طبق قانون وظیفه نظارت داریم. هم بحث پرداختی که صورت گرفته و هم ضمانت نامه ای که گرفته شده و هم اینکه شرکت بعد از آن ماجرا 25 میلیارد تومان بابت دو میلیون یورو اتحادیه پرداخت کرده است اما چون ضمانت نامه پرداخت ساختمان اتحادیه بوده الان 6. ساختمان به نام شرکت است.

وی با بیان اینکه در مورد ساخت سه دانگ تخت جمشید به دلیل نامگذاری آن به نام فدراسیون فوتبال نیز همین اتفاق افتاده است، گفت: به دلیل آن مسئولیت پیش پرداخت شده است و اخیرا دستیاران همچنین موافقت کردند که در دو مورد منتظر بمانند و 5 درصد جریمه دیرکرد بپردازند ویلموتس همچنین هستند

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: این در واقع درس مذاکره و بینش آینده است. ما طبق قانون پیگیری های لازم را انجام می دهیم و بررسی های لازم انجام و نتایج آن ارائه می شود.

سجادی با بیان اینکه نمی توان نسبت به این موضوع بی تفاوت بود، تاکید کرد: برخی به من گفتند که نباید به این موضوع می پرداختی. بعضی ها که می دانیم در گذشته کجا بودند، چه ردپایی دارند، خودشان مدیر بودند و چه عواقبی را رها کردند و مدیر کدام باشگاه هایی بودند که الان اسمی از آنها نیست.

وی افزود: برخی خط کشی کردند و به من پیام دادند و در فضای مجازی شوکه شدند چون وزیر وظیفه حاکمیتی خود را توضیح داد.

سجادی با اشاره به اینکه هدف ما نام بردن از کسی نیست، افزود: برخی می گفتند که آقای سجادی از کاندیدایی حمایت می کند، خیر. وزارت ورزش به خود اجازه نمی دهد در انتخابات فدراسیون فوتبال دخالت کند، بلکه کمک می کند تا هر چه سریعتر انتخابات برگزار شود و فدراسیون فوتبال هر چه زودتر از قیمومیت خارج شود.

وی به حضور روز گذشته خود در صحن مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دیروز مجلس از من انتقاد کرد که افرادی که از دلایل این توافق هستند. ویلموتس شما به آنها اجازه ثبت نام داده اید در حالی که ما به هیچ وجه نباید مانع ثبت نام شویم و هرکس شرایطی دارد می تواند ثبت نام کند، اما دیروز در مجلس به راحتی با همین موضوع مورد خطاب قرار گرفتم و فرصت دفاع نداشتم.

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد اگر باز هم کسی سوال کند توضیح می‌دهم و از خودم دفاع می‌کنم زیرا دیروز ناعادلانه به من متهم شد که نظارت کافی را انجام نداده‌ایم و گفت: نمی‌توانیم جلوی ثبت نام را بگیریم، این کار انجام می‌شود. و سپس نهادهای نظارتی، امنیتی و حفاظتی نتیجه را بررسی و گزارش خواهند کرد. ثبت نام می کنیم ویلموتس تا جایی که این وظیفه قانونی ما باشد، آن را تا نتیجه گیری دنبال خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا