مجله علمی و سلامت

پیامدهای گرمای هوا برای زنان باردار

زنان باردار قربانی تغییرات آب و هوایی هستند، بنابراین به ازای هر یک درجه افزایش دما، وقوع زایمان زودرس یا مرده‌زایی پنج درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش کندوج، گرمایش زمین باعث شده زنان باردار در جنوب پاکستان و میلیون ها زن دیگر در سراسر جهان از اثرات این بحران در امان باشند. تجزیه و تحلیل 70 مطالعه انجام شده از اواسط دهه 1990 نشان داد که زنان باردار که برای مدت طولانی در معرض گرما بوده اند در معرض خطر بیشتری برای این عوارض هستند.

سیسیلیا سورنسن، مدیر کنسرسیوم جهانی برای اقلیم و آموزش بهداشت در دانشگاه کلمبیا، گفت: «اثرات آشکار گرمایش زمین بر سلامت زنان به خوبی مستند نشده است. این تا حدی به این دلیل است که دمای بالا باعث تشدید سایر بیماری ها می شود.

زنان، به ویژه در کشورهای فقیر، در برابر افزایش دما آسیب پذیر هستند، زیرا بسیاری از آنها چاره ای جز کار در دوران بارداری و بلافاصله پس از زایمان ندارند.

به گزارش رویترز، در ماه های اخیر گرمای زیادی در استان های جنوب آسیا وجود داشته است. به گفته کارشناسان، موج گرمای بزرگی که در ماه آوریل پاکستان و هند را درنوردید، 30 برابر بیشتر به دلیل تغییرات آب و هوایی است. دمای کره زمین از قبل از انقلاب صنعتی 1.2 درجه سانتیگراد افزایش یافته است. با ادامه افزایش دما، انتظار می رود موج گرما افزایش یابد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا