مجله فرهنگ

پیام رضا داوری اردکانی برای درگذشت ناصر تکمیل همایون

رئیس فرهنگستان علوم در پیامی درگذشت ناصر تحمل همایون را تسلیت گفت.

به گزارش کندوج، به نقل از روابط عمومی فرهنگستان علوم، متن پیام رضا داوری اردکانی خطاب به نادر تومهر همایون (فرزند این مورخ و جامعه شناس) که برای من نیز دوست عزیزی بود و خاطرات را فراموش نمی کنم. و دوستی و گفتگو با ایشان در دانشگاه، به شما و خانواده محترمتان و همه بازماندگان تسلیت می گویم. خداوند این عزیز گرانقدر را که فقدانش ضایعه دانش ملی است، رحمت کند و به بازماندگان و دوستانشان صبر و سلامتی عنایت فرماید.»

پیام رضا داوری اردکانی به مناسبت درگذشت ناصر تحمل همایون

ناصر سوملر همایون در سال 1315 در قزوین به دنیا آمد و لیسانس فلسفه و معارف و فوق لیسانس علوم اجتماعی از دانشگاه تهران و دکترای تاریخ و دکترای جامعه شناسی از دانشگاه پاریس گرفت.

از آثار او می توان به «تاریخ ایران در یک نگاه»، «آموزش و پرورش و آموزش در ایران»، «آبسکون یا جزیره آشوراده»، «سلطانیه»، «دانشگاه گندی شاپور»، «تاریخ اجتماعی و فرهنگی تهران: از آغاز تا از جمله «دارالخلافه ناصری»، «مشروطیت ایرانیان (گلچین)» و «جاده ابریشم».

به تازگی اثری به نام «مصدق در دوره قاجار» از این جامعه شناس و مورخ منتشر شده است. تکمیل اثر دیگری با عنوان «ایران جان» توسط (انتشارات نگارستان اندیشه) رونمایی می شد. این اثر با موضوع «هویت ملی» نوشته شده است.

وی در چند روز گذشته به دلیل ایست قلبی در بیمارستان طالقانی تهران بستری شد و چهارم آبان ماه درگذشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا