مجله عمومی

پیگیری انتقال حسابهای بانکی مجتمع های بزرگ معدنی وفولادی به استان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، صابر پرنیان امروز شنبه در جلسه شورای معدن استان با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص پروژه معادن استان در دستور کار این سازمان است، گفت: سکوت تعیین شده است، می گوید: با توجه به اینکه اختیارات شورای معدن به کمیته های معدنی تفویض شده است، هر دو هفته یکبار وضعیت معادن توسط کارگروه معادن شهرستان ها بررسی می شود.

وی ادامه داد: برای بررسی مشکلات و مشکلات معدن شهرستان های مراغه، شبستر، ورزقان، هشترود، چاراویماقاوه، هریسنشست تخصصی مرکز و بستان آباد آه تو اعتقاد بر این بود که با بررسی وضعیت 43 معدن در این ولسوالی، مشکل 30 معدن حل خواهد شد که گام مهمی است.

وی گفت: دو نشست تعاملی سازمان حفاظت محیط زیست، اداره منابع طبیعی و آب و سازمان سکوت این منطقه با حضور خانه معدن و نظام مهندسی معدن ایجاد شد و در این جلسات مسائل و مشکلات 15 معدن بررسی شد و در مواردی به توافق رسیدیم.

رئیس انجمن صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: حل مشکل بومی زباله ضایعات مس آواز خواندنتصویب استخراج از منابع طبیعی در اراضی عمومی در خصوص معادن طلا سوناجیل و زایلیک و جلوگیری از استخراج غیر مجاز سنگ طلا از معادن آندریان و استارگان با هماهنگی استاندار آذربایجان شرقی یکی از این توافقات بود.

پرنیان ادامه داد: آذربایجان شرقی با اجرای محاسبه الکترونیکی و ابلاغ حقوق دولتی معدن از طریق سامانه ثبت اسناد و املاک برای اولین بار مقام اول کشور را کسب کرد و در 6 ماهه امسال نزدیک به 14 هزار میلیارد ریال در این زمینه جمع آوری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

وی گفت: بیش از 200 میدان معدنی در این سامانه وجود دارد ثبت اسناد و املاک نظارت و سازماندهی می شود که کار بسیار ارزشمندی است.

رئیس انجمن صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: اطلاعات فرآوری و فروش مواد معدنی 117 معدن در سامانه جامع معاملات ثبت شده و تمامی معادن به سامانه متصل هستند. ثبت اسناد و املاک تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده است.

پرنیان با بیان اینکه امسال 450 پروانه صلاحیت فنی و مالی در استان صادر شده است، گفت: بیش از 200 سند مالی متقاضیان صلاحیت فنی و مالی مورد بررسی و استعلام قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انجام حواله حساب های بانکی مجتمع مس آواز خواندن و شرکت فولاد میانه به بخشداری و پیگیری تصمیم گیری و تکلیف اقدام در خصوص یک درصد فروش معادن، برای جبران خسارات وارده در صورت آسیب به بهداشت عمومی، درمان و فعالیت های عمرانی مورد نیاز در منطقه فقط الف. بخشی از عملیات این سازمان است.

رئیس انجمن صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: نحوه برداشت، نظارت بر معادن، تعیین تکلیف مشکلات معادن و استفاده بهینه از ظرفیت معدنی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

در این نشست که در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، بهرامان نماینده شورای معدن کشور و رئیس خانه معدن کشور گفت: ملابیگی مدیر وزارت تحقیقات سکوت و جلالی مدیرکل دفتر حفاظت و صیانت از منابع طبیعی جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و کشاورزان و نمایندگان فرهنگی مردم استان در شورای اسلامی شهر حضور داشتند.

دکمه بازگشت به بالا