مجله عمومی

چرا برخی افراد حس و حال ورزش‌کردن را ندارند؟

چرا برخی افراد انگیزه زیادی برای ورزش کردن دارند، در حالی که برخی دیگر انگیزه زیادی ندارند؟ دلایل زیادی برای این وجود دارد، اما یکی از عجیب ترین آنها باکتری های موجود در روده ماست! بله، نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که میکروب های روده ما بر انگیزه ما تأثیر می گذارد

به گزارش کندوج، یکی از کاربران در توییتر خود نوشت: دانشمندان در مطالعه ای روی موش ها دریافتند که تفاوت های ژنتیکی تاثیر زیادی بر حرکت آنها ندارد، اما برخی از موش ها نسبت به بقیه فعال تر هستند و دلیل اصلی این موضوع تفاوت در باکتری ها است. در دستگاه گوارش آنها.”

در این مطالعات جمعیت و تنوع باکتری های موجود در دستگاه گوارش موش ها با کمک آنتی بیوتیک ها کاهش یافت و مشخص شد که اثر دوپامین بر روی مغز پس از فعالیت بدنی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که نقش های مختلفی را در بدن موجودات زنده ایفا می کند و یکی از اثرات آن احساس خوبی است که بعد از ورزش به ما دست می دهد. کاهش اثر گیرنده های دوپامین به این معنی است که انگیزه کافی برای تکرار تمرین نداریم.

تریلیون‌ها باکتری در دستگاه گوارش ما زندگی می‌کنند (بله، تعداد باکتری‌هایی که در بدن ما زندگی می‌کنند از تعداد سلول‌های بدن ما بیشتر است!) و نوع و تعداد آنها تحت تأثیر سبک زندگی و غذایی که می‌خوریم دارد. در این مطالعات چندین نوع باکتری شناسایی شده است که در این زمینه نقش موثری دارند. اما به طور کلی خوب است بدانید که داشتن رژیم غذایی متنوع، مصرف سبزیجات، میوه ها و همچنین پروبیوتیک ها به افزایش تعداد باکتری های مفید در دستگاه گوارش ما کمک می کند.

محققان می گویند اگر نتایج این مطالعات در انسان تایید شود، یکی از دلایل اصلی این سوال روشن می شود که چرا بسیاری از افراد به اندازه کافی ورزش نمی کنند.

تحقیقات زیادی در مورد تأثیر باکتری های ساکن در بدن انسان بر جنبه های مختلف سلامتی انجام شده است و روز به روز اهمیت آنها برای ما آشکارتر می شود.

این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا