چرا ترشی سیر تلخ میشود؟

سیر ترشی نوعی ترشی است که از قرار دادن سیر خشک در سرکه تهیه می شود. سن سیر ترشی بسیار مهم است و هر چه سن آن بیشتر باشد بهتر و خوشمزه تر است.

مصرف سیر ترشی که رنگ آن سبز شده است اشکالی ندارد و می توانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید زیرا رنگ سیر ترشی بعد از مدتی به حالت اولیه باز می گردد. به ما بپیوند.

همانطور که می دانید در تهیه سیر ترشی مانند سایر ترشی ها از سرکه استفاده می شود. با افزودن سرکه به سیر، دیواره سلولی (غشاء) سیر شکسته شده و اسیدهای آمینه با ترکیبات گوگرد موجود در سیر مخلوط می شود.

این فرآیند منجر به آزاد شدن ایزولین و در نهایت ایجاد رنگدانه سبز آبی (آنتوسیانین) در نتیجه ترکیب ایزولین با اسیدهای آمینه می شود.

البته سیر به طور طبیعی حاوی این رنگدانه ها است اما میزان این رنگدانه ها به دلیل آسیب غشای سلولی یا واکنش اسیدهای آمینه با ایزولین افزایش می یابد.

علاوه بر این، رنگ سبز سیر چرخ شده می تواند به دلیل نوع سیر و خاکی باشد که در آن پرورش داده می شود. زیرا آنتوسیانین موجود در سیر در برخی از انواع سیر بیشتر است و بنابراین سرعت تغییر رنگ در این نوع سیر سریعتر است.

یکی دیگر از دلایل سبز شدن سیر ترشی واکنش ترکیبات گوگردی سیر با عنصری مانند مس در هنگام ترشی است. زیرا در اثر این واکنش سولفات مس تولید می شود و رنگ سیر به سبز آبی تغییر می کند.

جدای از آن استفاده از ابزار آهنی، آلومینیومی و مسی در زمان نگهداری و یا وجود این عناصر در آب باعث این تغییر رنگ می شود.

باید به یاد داشته باشید که قسمت سبز سیر ترشی با قسمت سبز سیر متفاوت است و گیاهان سیر مانند قسمت سبز پیاز و سیب زمینی سمی و خطرناک هستند.

راهی برای جلوگیری از تغییر رنگ سیر ترشی

1. هنگام ترشی از نمک های غیر یددار یا آب مقطر استفاده کنید (مانند موارد ذکر شده در این مقاله، ید باعث تغییر رنگ سیر ترشی می شود).

2. سیر برداشت شده را زیر نور آفتاب نگذارید. زیرا باعث تولید کلروفیل و در نتیجه سبز شدن سیر ریز شده می شود.

3. همانطور که در بالا ذکر شد، برخی از انواع سیر مانند سیر چینی تغییر رنگ می دهند، بنابراین بهتر است از این نوع سیر برای تهیه سیر روشن استفاده نکنید.

آیا خوردن سیر سبز ترشی مشکلی دارد؟

رنگ سبز سیر ترشی مانع از مصرف آن نمی شود و رنگ آن در طعم سیر تاثیری ندارد. حتی برخی فرهنگ ها سیر رنگارنگ دارند و از آن در انواع غذاها استفاده می کنند.

در چین، سیر ترشی را عمداً طوری درست می کنند که سبز شود و در سال نو چینی خورده شود. این «لوا سیر» طعمی ترش و تند دارد و در عین حال زیبا و سالم است.
برای خرید ترشی سیر کاراملی به شرکت تولیدی بازرگانی یزدفودی مراجعه نمایید.

فواید و خواص بی نظیر سیر خرد شده

سیر تازه اگرچه خواص زیادی دارد، اما خصوصیات سیر ترشی بسیار نزدیک به سیر است. هرچه سیر ترشی طعم‌دارتر باشد، متمایزتر است.

طرز تهیه سیر ترشی خانگی با نوع کارخانه ای آن متفاوت است و نتیجه آن سودمندتر است. شکل گیاهی در فرآیند پخت قرار می گیرد، بنابراین خواص دارویی سیر ترشی تا حد زیادی از بین می رود، زیرا سیر بسیاری از مواد مغذی خود را در طول پخت از دست می دهد.

خواص سیر ترشی برای درمان بیماری های قلبی

سیر ترشی صنعتی طعم شوری دارد و به دلیل جوشاندن در سرکه، سیر قهوه ای می شود، اما خواص سیر کوبیده خانگی که به مرور زمان تیره می شود و طعمی مطبوع و فراموش نشدنی پیدا می کند، بسیار بیشتر است.

در حالی که افزودن سرکه و نمک به هر ترشی خاصیت مواد را کاهش می دهد و سموم طولانی مدتی مانند نیترات ها (محرک معده و کبد) ایجاد می کند، ترشی خانگی اینطور نیست. تام

ترکیبات گوگرد موجود در سیر هنگام هضم گاز تولید می کنند. این گاز با خون مخلوط می شود و باعث ایجاد بوی بد در دهان و نفس فرد می شود.

یکی از فواید سیر خیسانده شده معطر این است که اگرچه دارای ترکیبات گوگردی است، اما بوی شدید سیر را در بدن ایجاد نمی کند.

پس از پوست کندن، سیر خام را به مدت 30 دقیقه در معرض هوا قرار دهید تا خواص درمانی آن فعال شود. در سیر ترشی، خواص درمانی سیر طی مراحل آماده سازی آزاد می شود.

فواید و خواص سیر برای فشار خون بالا ثابت شده است

خواص سیر سالهاست که وجود دارد و برای بیماران قلبی و افراد مبتلا به فشار خون مفیدتر است. افرادی که مبتلا به اسهال، فشار خون پایین، بواسیر، آلرژی و ضعف معده یا گرم مزاج هستند، بهتر است به جای سیری که بر آنها اثر می گذارد، از سیر ترشی استفاده کنند.

سیر ترشی معطر که ترکیبات گوگردی آن از بین نرفته است برای بدن مفید است. ضد ویروسی بودن، ضد سرطانی بودن، دفع سموم از کبد و تسریع در روند هضم از دیگر خواص سیر ترشی است، اما نباید در مورد آن اغراق کرد.

دکمه بازگشت به بالا