مجله علمی و سلامت

چینی‌ها یکی از مهمترین قطعات خودروهای مرسدس بنز را تامین خواهند کرد!

امیرمسعود عابدین_ مدل تمام الکتریکی CLA این خودروساز لوکس آلمانی، مجهز به یک فناوری رانندگی هوشمند سطح بالا از استارت‌آپ چینی Momenta شده است. این خودروی الکتریکی با فناوری مذکور قرار است در آوریل ۲۰۲۵ تولید انبوه شود.

Momenta در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد و با پشتیبانی بنز در صنعت رانندگی هوشمند در چین به شهرت رسید. این گزارش خاطرنشان می‌کند که مرسدس بنز در اوایل سال ۲۰۱۷، یعنی تنها شش ماه پس از آغاز به کار، در دور سرمایه‌گذاری سری B شرکت مومنتا پتانسیل‌های این شرکت را شناسایی کرده و در دور سری C به سرمایه‌گذاری خود ادامه داد.

بازار رانندگی هوشمند در چین به‌شدت رقابتی است و شرکت‌هایی مانند هواوی، نیو، اکسپنگ و شیائومی در حال حاضر ویژگی‌های پیشرفته کمک‌راننده را ارائه می‌دهند. در مقابل، پیشرفت مرسدس بنز در این زمینه عقب‌مانده است.

مرسدس بنز دست به دامن چینی‌ها شد! /عکس

این تأخیر در اتخاذ ویژگی‌های رانندگی هوشمند بر امتیاز و رشد فروش برند مرسدس بنز در چین تأثیر گذاشته است. CLA جدید، با هدف قرار دادن قشر جوان‌تر و آگاه‌تر از فناوری، به دنبال رفع این شکاف است. CLA که بر روی پلت فرم مدولار مرسدس بنز (MMA) ساخته‌شده است، از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولت و قدرت شارژ تا ۲۵۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند. این خودرو همچنین دارای سیستم‌عامل MB.OS اختصاصی مرسدس است که قدرت محاسباتی و تعامل کاربر را افزایش می‌دهد.

علاوه بر CLA، مرسدس بنز برنامه‌هایی را برای سه خط تولید در چین ارائه کرده که از ویژگی‌های رانندگی هوشمند سطح بالا پشتیبانی می‌کنند. نسخه شاسی‌بلند E کلاس که در پایان سال ۲۰۲۳ عرضه شد، شامل فناوری کمک‌راننده در بزرگراه است که توسط تیم تحقیق و توسعه مرسدس بنز چین توسعه‌یافته است. مدل‌های EQS و S-Class از نرم‌افزار توسعه‌یافته توسط انویدیا استفاده می‌کنند.

تیم تحقیق و توسعه مرسدس بنز چین برای شبکه توسعه جهانی آن بسیار مهم است. این تیم در پروژه‌هایی مانند ویژگی پارکینگ خودکار که در چین سرچشمه گرفت و متعاقباً در سراسر جهان گسترش یافت، نقش مهمی داشته است. با توجه به پیشرفت‌های سریع شرکت‌های چینی در فناوری رانندگی هوشمند، مرسدس بنز به‌طور فزاینده‌ای بر قابلیت‌های تحقیق و توسعه چینی خود تکیه می‌کند.

منبع: carnewschina

۳۲۲

دکمه بازگشت به بالا