مجله عمومی

کارلوس ترک عادت نکرده است

تیم ملی ایران امروز در حالی به مصاف سنگال می رود که پیروزی مقابل اروگوئه توانسته بخش بزرگی از دلایل انتخاب سرمربی جدید تیم ملی را توجیه کند.

به گزارش کندوج و به نقل از تمرین سهآنقدر او را می شناسیم که حتی می توانیم از روی ریش سفیدی که روی صورتش است به بسیاری از موقعیت ها و نگرانی های این روزها پی ببریم. او در روز بازی با اروگوئه با لباس ورزشی و چهره ای نتراشیده بدون توجه به همه فعالیت های مسابقات ملی در زمین حاضر شد. آنچه در این سال ها کمتر از او می دانستیم؛ مگر اینکه کارهای مهم تری برای انجام دادن داشته باشد.

آنچه مسلم است او زمان کافی برای ساخت تیمی که بتواند یکی از گزینه های صعود به مرحله بعدی باشد را ندارد، همانطور که نمی تواند بهانه ای برای این فرصت محدود داشته باشد. به همین دلیل قصد دارد از ثانیه های این مینی کمپ به قول خودش استفاده کند تا در صورت عدم پیشروی در بدترین حالت بتواند از عزت فوتبال ایران دفاع کند.

گزارش ها از اردوی اتریش حکایت از آن دارد که سرمربی پرتغالی بیش از 10 ساعت در روز را برای آماده سازی تیم ملی و آنالیز بازیکنان وقت گذاشته است و این صرفا جدا از ساعاتی است که در کنار بازیکنان در زمین می گذراند.

او این عادت را ترک نکرده و همچنان وسواس عجیبی در پرداختن به جزییات دارد تا جایی که حتی کمبود وقت کافی هم باعث نشده که دست از این عادت دیرینه اش بردارد و حتی به گفته برخی بازیکنان حاضر در اردو حساسیت او . افزایش یافته اند نه کاهش . (گفته می شود او در روز اول حضورش در اردوی اتریش از نظر قطر تیرک دروازه ها مشکل داشت و تا رفع این مشکل شروع تمرین را سوت نزد.)

بدون شک خبر عجیب آخرین اردوی تیم ملی در گرمای 40 درجه قطر به گوش او رسیده و شاید به همین دلیل است که می خواهد با حفظ هر چه بهتر این اردو اختلافات خود را با سرمربی قبلی نشان دهد. ممکن است در نزدیکی آلپ .

با این وجود انگیزه شرکت در بزرگ ترین و دیدنی ترین کارناوال ورزشی جهان، آن هم برای چهارمین بار، افتخاری بسیار گرانبها بود که آدمی با این حد از جاه طلبی نمی توانست به سادگی و بی تفاوت از کنارش بگذرد. در رفتار و استراتژی خود انعطاف پذیرتر باشید.

انتشار این پست معروف در صفحه شخصی اش از فضای صمیمی رختکن تیم ملی، اگرچه از نظر حرفه ای قابل توجیه نیست، اما در کل ارزشش را داشت و نمی توان او را سرزنش کرد. در واقع اگر کارلوس کی روش علیرغم همه جذابیت و افتخاری که داشت به نسل فعلی تیم ملی ایران که بیشترین نقش را در ایجاد آن ایفا کرد، اعتقاد راسخی نداشت، هرگز دعوت به مدیریت تیم ملی را نمی پذیرفت. . حتی اگر این پیشنهاد از طرف خانواده باشد.

فراموش نکنیم که پس از گذشت دو سال، برخی رسانه های داخلی همچنان آلکنو را مقصر می دانند که با هدایت تیم ملی در المپیک موافقت کرده است. این دسته از منتقدان سرمربی سرشناس جهان معتقدند که او قبل از هر چیزی قصد حضور در المپیک را داشت.

تسلط مقابل یکی از قدرتمندترین اروگوئه های سال های اخیر و بالاتر که عملکرد رضایت بخش تیم ملی در همین چند دور نشان داد که هنوز هم می توان به درایت پیرمرد 70 ساله پرتغالی اعتماد کرد یا به عبارتی می توان هنوز پشت سر او بازی می کند انجام داد نقش او بی شباهت به یک حرفه ای در بازی مافیایی نیست که با درک درست از قواعد بازی و تحلیلش از ماجراهای روز، تیمش را به بهترین شکل ممکن هدایت می کند.

برای دانستن مهم ترین دلیل علاقه شاگردانش به او کافی است به همان کلیپی که در صفحه شخصی خود ضمن تایید صلاحیت مهدی تاج گذاشته بود برگردیم. اینکه او با سال ها همکاری با سر الکس فرگوسن و تجربه فضای بزرگ ترین رختکن جهان به مرزهای مهارت در استفاده از کلمات کلیدی و هیجان انگیز کردن بازیکنانش رسیده است. نشان مقاومت جانانه رامین رضاییان در برابر اصرار مهاجمان بی امان اسپانیایی در عبور دادن توپ از روی خط دروازه همچنان در راهروهای فدراسیون و مرکز فوتبال و مجموعه پک دیده می شود. تصویری که بهترین نمونه ممکن از روحیه جنگی ملی پوشان در آن مسابقات است. شجاع در بازی اخیر تیم ملی مقابل اروگوئه با بی خودی سرش را مقابل توپ سوارز و دو ضربه محکم والورده قرار داد تا مانع از تهدید دروازه تیم ملی شود.

به این ترتیب و با در نظر گرفتن تمام توضیحات بالا، شاید فرد دیگری جایگزین حاج صفی، طارمی، جهانبخش، انصاری فرد، عزت اللهی و … شده است. قهرمان جهان. برای رسیدن به خواسته خود حتی به جلسه محرمانه ای با وزیر ورزش رفتند و اجازه دادند در بحث هایی که پیش از این در فضای تیم ملی مرسوم نبود، حرفشان را بزنند.

در واقع باید بپذیریم که این نسل از ملی پوشان فعلی در این 9 سال که در تاریخ فوتبال ایران بی نظیر بوده اند، حیاتی ترین و بهترین دوران فوتبال خود را در ورزشگاه ملی با همین امر تجربه کردند. سرمربی و به عبارتی جایگاه فعلی خود را مدیون او هستند و به هیچکس جز کارلوس نمی توانند اعتماد کنند. (البته در مورد این موضوع بحث های زیادی وجود دارد، زیرا اگر بخواهیم متعادل و منطقی به این موضوع بپردازیم، می توان گفت که مارک ویلموتس با همه انتقادات زیادی که به او وارد شد، قربانی این موضوع شد. این وابستگی بزرگ.)

پیروزی مقابل اروگوئه با تمام ستاره هایش بهترین اتفاق ممکن برای کی روش در حال حاضر بود. او خیلی زودتر از آنچه تصور می کرد پاسخ اعتماد خود را از شاگردانش دریافت کرد. اکنون کمتر شاهد انتقادات نسبت به میانگین سنی بالای تیم ملی هستیم، اما کی روش در پاسخ به این انتقاد نکته درستی را بیان می کند. وی معتقد است: قانون افزایش نمایندگان که پس از شیوع بیماری همه گیر به تصویب رسیده است، این کمبود را کمتر از گذشته نمایان می کند.

کی روش امروز در یکی از مهمترین لحظات حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، تیمش را مقابل شاگردان الیو سیسه در ورزشگاه موشن اینوست آرنا به میدان خواهد برد. تیمی منسجم و متشکل از ستارگان مطرح باشگاه های اروپایی که مبارزه با آنها را می توان آخرین آزمون جدی تیم ملی ایران پیش از دیدار مقابل انگلیس در جام جهانی دانست.

نکته جالب این است که سنگالی ها در 15 بازی اخیر خود فقط یک بار شکست خورده اند و اتفاقاً آن یک شکست در زمان کی روش در مصر اتفاق افتاده است. آنها و مصر با میزبانی از سه بازی مهم (فینال جام آفریقا و مقدماتی جام جهانی) ناگهان به دشمنان قسم خورده تبدیل شدند.

اگرچه نتیجه بازی امروز مقابل سنگال نمی تواند معیار خوبی برای قضاوت تیم ملی باشد، اما در عین حال نباید فراموش کرد که اسکوچیچ برای باخت مقابل الجزایر در دیداری دوستانه چقدر هزینه گزاف کرد. کی روش هرگز اشتباه اژدها را مرتکب نمی شود و با تمام قوا و احتمالا با ترکیبی متفاوت از بازی اروگوئه به مصاف قهرمان آفریقا می رود تا بتواند اعتماد بین خود و نیروهایش را هر چه بیشتر افزایش دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا