کارگاه آموزش خانواده در کردستان برگزار می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کارگاه آموزش خانواده در کردستان برگزار می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

طالب محمدی در گفت وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: تقویت نقش انجمن های اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت و بهره مندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی پرورشی و توان بخشی در جهت پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی افزود: برگزاری انتخابات کلاس و کارگاه های آموزش خانواده در راستای مشارکت راهبردی والدین در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه از برنامه های پیش بینی شده در این هفته است..

وی خاطرنشان کرد: ضرورت ارتباط خانه و مدرسه برکسی پوشیده نیست و مورد توجه صاحب نظران تعلیم و تربیت و نظام های آموزشی در جهان بوده است اما کیفیت این ارتباط می تواند اثربخشی فرایند تربیت را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و برای آموزش والدین لازم است در هر منطقه نیازهای آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی و براساس آن برنامه آموزشی طراحی شود.

محمدی اضافه کرد: تقویت نقش انجمن های اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت و بهره مندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی پرورشی و توان بخشی در راستای پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی عنوان کرد: تلاش می شود با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی نگرش احساسات و واکنش های عاطفی خانواده ها به سمت آشنایی با ویژگی های خاص توانمندی و علاقمندی های دانش آموزان با نیازهای ویژه هدایت شود.

وی افزود: هفته پیوند اولیا و مربیان از تاریخ ۲۴ مهرماه شروع شده و تا ۳۰ مهرماه ادامه دارد.

محمدی در پایان تصریح کرد: معمولاً متصدیان آموزش و پرورش برنامه ها و فعالیت های متنوعی را برای این هفته در نظر می گیرند و هدف اصلی این برنامه ها ایجاد فضایی مناسب برای گفت وگو و تبادل نظر میان اولیا و مربیان است.

دکمه بازگشت به بالا