مجله عمومی

کتابداران سیار فعال می‌شوند/ مردم را به جهان خواندن دعوت می‌کنیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین سید باقر آقای عبدالهی امروز یکشنبه در مراسم معارفه و معارفه مدیر موسسه کتابخانه. سلام یک سرلشکر در لرستان گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور راه اندازی خود را پشتوانه حیاتی یک مدیر مسئول و مستقر می بیند.

وی همچنین از خدمات و زحمات رئیس سابق کتابخانه تشکر کرد سلام لرستان که سالیان سال منشأ خیر و آرزوی موفقیت در سایر ادارات برای ایشان بود، گفت: برای همه عزیزانی که آمده اند و برای همه عزیزانی که رفته اند آرزوی موفقیت دارم.

دستیار برنامه کوچکتحقیق و فناوری اطلاعات یک موسسه کتابخانه ای سلام سرلشکر کشور گفت: اگر کار کتابخانه را مثلثی تصور کنیم، یک ضلع آن کتابدار، یک ضلع آن عضو و ضلع دیگر منبع کتابخانه است.

آقای عبدالهی تصریح کرد: وظیفه قانونی تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور که در مبحث اول نیز به آن اشاره شده است، نوعی مطالعه است که منجر به توسعه دانش می شود، یعنی اطلاع رسانی عمومی و توسعه دانش معنا دارد. در رابطه با عضو، مدیر و کتابدار نیز در خدمات اجتماعی قابل توجه است.

وی به اهمیت عضویت در کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: فضاهای فیزیکی کتابخانه ها برای مردم توسعه یافته است، کتابخانه ها فقط برای ساختن کتابخانه ساخته نمی شوند، بلکه مردم را به دنیای کتابخوانی دعوت می کنیم.

دستیار برنامه کوچکتحقیق و فناوری اطلاعات یک موسسه کتابخانه ای سلام سرلشکر کشور افزود: برخی از افراد بنا به دلایلی به کتابخانه دسترسی ندارند، باید به سراغ آنها برویم و بر اساس رویکرد جدید به کتابخانه ها به آنها خدمات ارائه دهیم و در این راستا کتابداران روستایی و کتابداران سیار مورد توجه قرار خواهند گرفت. در این راه فعال است.”

دکمه بازگشت به بالا