مجله اجتماعی

کدام وزرا به تماشای فیلم نشستند؟

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزیر راه و شهرسازی از جمله وزرای بودند که برای تماشای فیلم های جشنواره فجر به بنیاد سینمایی فارابی رفتند.

به گزارش کندوج، روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی گزارش داد که بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با حضور در بنیاد سینمایی فارابی به تماشای فیلم سینمایی «کاپیتان» نشست و در نشستی با حضور مدیرعامل بنیاد سینمایی پیرامون همکاری‌های مشترک، گفت و گو کرد.

سیدمهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت توسط فارابی عنوان کرد: برگزاری رویداد سینما سلامت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از اقدامات مهمی بود که امسال به همت بنیاد سینمایی فارابی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود فیلمنامه در حوزه سلامت، رویداد ایده‌پردازی «سینما سلامت» را با محوریت موضوع کرونا برگزار کردیم. در این رویداد، کارگاه‌های انتقال تجربه با حضور پزشکان و پرستاران برگزار شد. از دل آن ۱۵ فیلمنامه نوشته و در نهایت قرارداد نگارش با سه فیلمنامه منتخب نوشته شد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به حمایت فارابی از ۹ فیلم در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: یکی از فیلم‌هایی که در این دوره از جشنواره با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تهیه شد، فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی سیدصابر امامی است. فیلم سینمایی «کایپتان» جز معدود فیلم‌هایی است که یک پرستار شاخص را با بازی پانته‌آ پناهی‌ها نشان می‌دهد.

جوادی افزود: «کاپیتان» فیلم خوش‌رنگی برای کودکان و به ویژه نوجوانان است و امیدواریم بتوانیم با همکاری وزارت بهداشت تولیدات بیشتری در حوزه سینما و همچنبن برگزاری سالانه و مستمر رویداد «سینما سلامت» داشته باشیم.

در ادامه این نشست، وزیر بهداشت به اهمیت برگزاری سالانه رویداد سلامت تاکید کرد و گفت: به عنوان یک تجربه 30ساله خودم باید بگویم علاوه بر همه راه‌های درمانی موجود، تنها چیزی که انسان را نجات می‌دهد، امید است.

وی ادامه داد: در مدیریت کرونا شبانه روز درگیر بودیم و هنگامی که روند واکسیناسیون را آغاز کردیم، با همکاری مردم و تبدیل مساجد، مدارس، حسینیه‌ها و واحد سیار به مراکز واکسیناسیون، توانستیم یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن را به طور روزانه تزریق کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ساخت فیلم در حوزه کرونا دارای اهمیت است، گفت: در دوران پاندمی کرونا ۳۰۰ شهید در جامعه پزشکی داشتیم که ۶۰ نفر آن‌ها از جامعه پرستاران بودند. متاسفانه تاکنون آنطور که باید به پزشکانی که در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند، اشاره و از آن‌ها یاد نشده است.

عین‌الهی افزود: همچنین فیلم خوب در حوزه سلامت که مربوط به دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس باشد، تولید نشده و نیاز است در این باره فیلم ساخته شود.

سید صابر امامی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کاپیتان» با اشاره به استقبال مردم و رسانه‌ها از اکران این فیلم در جشنواره فجر امسال، گفت: گروه سازنده فیلم تمام تلاش خود را کرده که امید را در «کاپیتان» همراه زندگی نشان دهد. خوشبختانه استقبال خوبی هم صورت گرفت.

کدام وزرا به تماشای فیلم نشستند؟

وزیر راه و شهرسازی به تماشای کدام فیلم نشست؟

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه اکران «کاپیتان» در بنیاد سینمایی فارابی بیان کرد: دستاورد فارابی در تولید 9 فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر امسال که در شرایط سخت سینما و گران شدن هزینه‌های تولید محقق شده، رکورد خوب و کم سابقه‌ای است.

مهرداد بذرپاش با حضور در بنیاد سینمایی فارابی و بعد از اکران فیلم سینمایی «کاپیتان» با اشاره به حضور موفق فارابی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: از ۲۴ اثری که به این دوره از جشنواره راه یافت، تعداد ۹ فیلم با حمایت بنیاد سینمایی فارابی، تهیه شده است. این دستاورد که در شرایط سخت سینما و گران شدن هزینه‌های تولید محقق شده، رکورد خوب و کم سابقه‌ای است.

وی ادامه داد: از مدیر و دست اندرکاران بنیاد سینمایی فارابی که در دوران برگزاری جشنواره علاوه بر تولید فیلم، اقدامات پشتیبانی را بر عهده داشتند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم این مسیر موفقیت‌آمیز را ادامه دهند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری دو جانبه بین بنیاد سینمایی فارابی و وزارت راه و شهرسازی گفت: سوژه‌های خوبی مانند صنایع ریلی، بنادر، صنایع هوایی، دریایی، بافت فرسوده، مسکن و… وجود دارد که نیازمند تشکیل کمیته‌ای برای همکاری‌های بیشتر است.

بذرپاش درباره فیلم سینمایی «کاپیتان»گفت: این فیلم به عنوان اولین تجربه تهیه‌کننده، اثر خیلی خوب و تأثیرگذاری بود. به ویژه اینکه با گروهی از کودکان و نوجوانان، اثری مناسب نه صرفا این گروه سنی که خانواده‌ها تولید شده، قابل توجه است.

آن طور که روابط عمومی فارابی گزارش داده است: دکتر عباسعلی کدخدایی رییس پژوهشگاه شورای نگهبان، سیداحمدرضا دستغیب رییس دیوان محاسبات کشور، سمیه رفیعی نماینده‌ مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس استان تهران در مجلس شورای اسلامی، دکتر پدرام پاک آیین دستیار رسانه ای وزیر بهداشت و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر عرفان خسرویان رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، محمدرضا علی اکبری تهیه کننده سینما، دانش اقباشاوی نویسنده و کارگردان و… هم در فارابی حضور یافتند و فیلم سینمایی «کاپیتان» فیلمی از تولیدات این بنیاد سینمایی را تماشا کردند.

کدام وزرا به تماشای فیلم نشستند؟

*«گل‌های باوارده» به پرده نقره‌ای سالن عباس کیارستمی رسید

اکران فیلم سینمایی«گل های باوارده» که به دلیل مشکل فنی در پخش در خانه رسانه به تعویق افتاده بود، شامگاه 19 بهمن ماه در آخرین سانس اکران‌های بنیاد سینمایی فارابی بر روی پرده رفت.

«گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی است که امشب پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت اکران خواهد شد.

بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی نیک، نادر سلیمانی، یاسین مسعودی و… در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا