اقتصادی

کسب رتبه اول خوزستان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته

کندوج/خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از کسب رتبه اول استان خوزستان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ با اشتغال پیش بینی شده بیش از ۲۰۰۰ نفر خبر داد.

محمد راضی جلالی امروز، ۲۳ اردیبهشت ماه در خصوص توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های اشتغال ساز در استان بیان کرد: ایجاد چنین فرصت‌هایی مستلزم بسترسازی مناسب جهت جذب و حضور سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی افزود: با توجه به اینکه جذب سرمایه‌گذاری به شکل گسترده مورد تاکید دولت سیزدهم است و با تاکید بر اهمیت این موضوع در بالا بردن سطح توسعه اقتصادی در استان عنوان کرد: ایجاد بسترهای مناسب جهت توسعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و در نهایت افزایش سطح اشتغال در استان، در اولویت کاری این معاونت قرار دارد و به صورت مستمر در حال پیگیری است.

راضی جلالی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بسترسازی سرمایه‌گذاری، عنوان کرد: برای این منظور نسبت به بازنگری در فرایندهای سرمایه‌گذاری با هدف اصلاح و کاهش زمان صدور استعلام‌ها و مجوزها و حذف استعلام‌های غیر ضروری اقدام شد. همچنین پس از بررسی و انجام امور کارشناسی، حداکثر زمان مجاز پاسخ به استعلام‎ها، یک ماه تعیین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که این امر در ایجاد پویایی و تسریع در صدور مجوزهای مورد نیاز سرمایه‌گذاران نسبت به قبل بسیار موثر بوده است.

وی به کسب رتبه اول استان خوزستان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ اشاره و خاطرنشان کرد: حجم سرمایه‌گذاری در ۱۴ طرح مصوب سرمایه‌گذاری خارجی استان مبلغ ۹۷۰ میلیون دلار بوده که این مبلغ معادل ۱۷ و نیم درصد کل سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در سطح کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: با سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، ماهشهر و بهبهان، شاهد اشتغال بیش از ۲۰۰۰ نفر در استان هستیم.

راضی جلالی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های مستمر در آینده شاهد توسعه بیشتر سرمایه‌گذاری‌های داخلی، خارجی و افزایش میزان اشتغال در استان و جلوگیری از مهاجرت افراد بومی به خارج از استان خواهیم بود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تجربه و تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اطلاعات موثق و تحلیل‌های قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی خود بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا