مجله فرهنگ

یک دیدار سینمایی با محوریت کتاب

بر اساس این گزارش، مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه های عمومی کشور به همراه اصغر گودرزی معاون توسعه و همکاری کتابخانه ها، محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه ها در این گزارش شفاف اعلام کردند. و ارائه با محمدرضا آصفری، رئیس اداره کل امور فرهنگی کتابخانه ها، محمدمهدی زر افشان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، سید باقر میر عبداللهی، مدیر منابع کتابخانه های عمومی و زهرا جعفری، مشاور رسانه ای. و به منظور افزایش همکاری های حوزه سینما و کتاب صبح امروز (4 آنلاین) با محمد خزایی رئیس انجمن سینمای کشور گفت و گو کرد.

در این نشست محمد خزاعی رئیس موسسه فیلم با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و نقش کتاب در رشد و ارتقای فرهنگ عمومی گفت: البته استفاده از ابزارهایی مانند فیلم برای تبیین و ترویج و به همین دلیل است. ” موضوع کتابخوانی بسیار مهم است و با همکاری دوجانبه قابل انجام است. بیایید از مهارت های نادیده گرفته شده در این دو زمینه به نفع خود استفاده کنیم.

خزایی با اشاره به وضعیت سینماهای کشور و مقایسه آماری با سایر کشورهای منطقه گفت: از ظرفیت زیرساختی کتابخانه ها در صورت داشتن استانداردهای لازم برای استفاده از سینماها می توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: کتاب و کتابخانه رابطه ناگسستنی با فیلمسازی دارند، بنابراین می توان با شناسایی شرایط و بسترهای لازم، ارتباط این دو بخش را تقویت کرد.

رئیس انجمن سینمای کشور شناسایی و ارائه کتاب هایی که قابلیت اقتباس دارند را یکی از نیازهای سینمای کشور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه ها می تواند با کمک کارشناسان متناسب با نیاز جامعه

خزاعی با اشاره به ایجاد کتابخانه های تخصصی فیلم در مناطق مختلف کشور که موجب تقویت رویکرد سینما در مراکز کتاب و حضور این نهاد در رویدادهای مهمی همچون جشنواره فیلم فجر به ویژه تجلی اراده ملی شد، خاطرنشان کرد: این نهاد می تواند در قالب همکاری با بنیاد سینمایی فارابی برای بهبود و افزایش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در کشور آثاری تولید کند.

در پی پیشنهاد مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت های زیرساختی این نهاد با کارایی سینمایی، رئیس انجمن سینمایی گفت: این طرح با نظر کارشناسی موسسه سینمایی شهر قابل پیگیری است.

خزاعی پیشنهاد کرد: نهادهای کتابخانه های عمومی از سینماگران برجسته و تاثیرگذار به عنوان سفیران کتابخوانی استفاده کنند.

در ادامه این نشست مهدی رمضانی، رئیس کتابخانه های عمومی کشور ضمن ارائه گزارشی از مراکز کتاب کشور گفت: این کتابخانه از نظر وسعت و زیرساخت رتبه اول منطقه و رتبه دوم آسیا را دارد. . اکنون بیش از 2700 کتابخانه در سراسر کشور از آن بهره می برند.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه در کنار مساجد و مدارس یکی از گسترده ترین مراکز هنری کشور است، افزود: از این رو می توان از ظرفیت کتابخانه ها در حوزه آموزشی، نمایش فیلم، شرکت در جشنواره ها و فیلم ها استفاده کرد. . مکان ها

رمضانی با اشاره به تعداد مراکز زیرساختی نهاد کتابخانه در مناطق و استان های مختلف کشور، پیشنهاد کرد: در استان هایی که سینما ندارند، می توان از این ظرفیت برای نمایش فیلم و پاتوق فیلم استفاده کرد.

وی با اشاره به برنامه هایی مانند: کتاب فیلم، اقتباس در سینما از آمادگی این انجمن ها برای تولید مشترک، همکاری در رویدادهای فرهنگی و جشنواره ها و هم افزایی سالن های نمایش از این انجمن ها با ناوگان سینمایی کشور و از پیشنهاد خبر داد. رئیس انجمن سینمایی برای انتخاب سفیران کتابخوانی. او مورد استقبال چهره های سینمایی قرار گرفت.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: تلاش می کنیم فرهنگ کتابخوانی را در کشور ترویج و افزایش دهیم و در این راستا می توان از ابزار فیلم ها و شخصیت های سینمایی کمک گرفت.

دکمه بازگشت به بالا