مجله عمومی

۱۰ عادت بد که خوابتان را مختل می‌کند!

برای داشتن خواب خوب و کافی، باید از قبل برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید عادت های بد برنامه شما را مختل کنند.

به گزارش کندوج، فاراد او نوشت: «خواب خوب قدرت افزایش بهره‌وری، شادی، تصمیم‌گیری خوب و ایجاد ایده‌های جدید را دارد. برعکس، مطالعات ارتباط مستقیمی را بین کمبود خواب و عدم عملکرد در محل کار نشان می دهد. برای داشتن خواب خوب و کافی، باید از قبل برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید عادت های بد برنامه شما را مختل کنند.

مشکلات زیر خواب شما را خراب می کند:

تمرینات ورزشی را ادامه ندهید

مطالعات نشان داده اند که ورزش های صبح و عصر می توانند کیفیت خواب شبانه را بهبود بخشند. طبق این مطالعات، ورزش حدود 45 دقیقه به خواب شبانه اضافه می کند.

آخر شب بخور

اگر یک وعده غذایی سنگین بخوریم و سپس مستقیم به رختخواب برویم، خواب به اندازه کافی ترمیم کننده نخواهد بود زیرا دستگاه گوارش به جای استراحت روز بعد، مشغول هضم غذا است. خوردن غذا در طول روز به کاهش رفلاکس اسید کمک می کند که یکی از دلایل اصلی بد خوابی است.

قبل از خواب استراحت نکنید

وقتی استرس در طول روز زیاد می شود، خواب شبانه تقریبا غیرممکن می شود. زیرا آرام کردن مغز دشوار می شود. بدون صرف زمان قبل از خواب برای آرام کردن ذهن و دور کردن ذهن از کار، تقریباً غیرممکن است که بخوابید زیرا هنوز به نگرانی ها فکر می کنید. یک راه این است که هر کاری را که باید روز بعد انجام دهید یادداشت کنید.

کار با گوشی هوشمند در رختخواب

صفحه نمایش های LED گوشی های هوشمند چیزی به نام نور آبی را ساطع می کنند که تحقیقات نشان داده است می تواند به بینایی آسیب برساند و تولید ملاتونین را کاهش دهد. ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب را تنظیم می کند.

در رختخواب کار کنید

نور لپ تاپ از ترشح ملاتونین نیز جلوگیری می کند. کار در رختخواب به این معنی است که قبل از خواب به خودتان زمان کافی برای استراحت نمی دهید. علاوه بر این، کار در رختخواب این پیام را می دهد که اتاق محل کار است نه خواب. هر چه بیشتر در رختخواب کار کنید، ذهن شما متمرکزتر و هوشیارتر می شود.

نوشیدن قهوه در عصر یا شب

با انرژی کم در محل کار، نوشیدن یک فنجان قهوه دیگر وسوسه انگیز است، اما این می تواند بعدا شما را خسته تر کند. شش ساعت طول می کشد تا اثرات کافئین از بین برود، که می تواند به طور قابل توجهی خواب را مختل کند.

خوابیدن در نور

به هیچ عنوان نباید در اتاق خواب نور وجود داشته باشد. خواه نور چراغ خیابان باشد که از پرده پنجره می گذرد و وارد اتاق می شود یا چراغ های چشمک زن تلویزیون و تلفن. همه این نورها با خواب ترمیمی و عمیق تداخل دارند.

این آخر هفته بیشتر بخواب

برای اکثر افراد، معمولاً بین میزان خواب شما در هفته و آخر هفته تفاوت زیادی وجود دارد، اما اگر بیشتر در تعطیلات آخر هفته بخوابید، ساعت بدن شما به چرخه خواب جدید برمی‌گردد و این چرخه دوباره در روزهای هفته بهترین راه برای بهتر خوابیدن این است که هر روز هفته برنامه یکسانی داشته باشید.

ناراضی

داشتن یک برنامه خواب منظم از جهات دیگر نیز مفید است. استرس روز کاری آرامش را از ذهن سلب می کند. شما باید این را درک کنید و برای خواب خود برنامه ریزی کنید. یک دوش آب گرم قبل از خواب استرس روز را از بین می برد.

احساس خود را نسبت به شغل خود نادیده بگیرید

فرسودگی شغلی اغلب با خستگی همراه است. یکی از علائم فرسودگی شغلی، کم خوابی است. افرادی که استرس کاری بالایی دارند در هنگام خواب نیز نگران مسائل کاری هستند. اگر علائم فرسودگی شغلی را نادیده بگیرید، هزینه آن را با خواب ارزشمند خود خواهید پرداخت.

منبع: Business Insider

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا