مجله عمومی

۱۱۰۰ دانشجوی غیربومی دانشگاه فنی و حرفه استان یزد خوابگاه ندارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، داود عندلیب روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای قدیمی ترین دانشگاه یزد است، اظهار داشت: این دانشگاه در سال ۱۳۵۲ با عنوان پژوهشکده فناوری تاسیس شد و هم اکنون قدیمی ترین ساختمان آموزشی یزد است. . متعلق به این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه برای تعمیر ساختمان های این دانشگاه 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: برخی ساختمان ها نیاز به تعمیر اساسی دارند.

عندلیب درباره کمبود فضای خوابگاهی در این دانشگاه نیز گفت: تعداد کل خوابگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای یزد 3700 نفر است اما تعداد متقاضیان خوابگاه در این دانشگاه بیش از 4800 نفر است. 100 دانشجوی غیر بومی در این دانشگاه خوابگاه ندارند.

آموزش 10 هزار دانش آموز در آموزش فنی و حرفه ای در استان یزد

وی یادآور شد: دانشگاه فنی و حرفه ای یزد در حال حاضر حدود 10 هزار دانشجو دارد که از این تعداد 4 هزار و 300 نفر دختر و مابقی پسر هستند که در 49 رشته کارشناسی و 98 رشته کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یزد گفت: سه رشته متوالی کارشناسی، شش رشته کاردانی و چهار رشته کاردانی به کد رشته این دانشگاه اضافه شده است.

عندلیب در پاسخ به سوال آنلاین در خصوص ارتباط صنایع یزد با دانشگاه صنعتی و صنعتی گفت: از آنجایی که دانشگاه صنعتی و صنعتی مهارت محور است باید با نیاز صنعت ارتباط برقرار کند و این دانشگاه استارت های بسیاری را ساخته است. -آپ در مورد نیازهای ویژه صنایع استان

انجام عملیات عمرانی 30 میلیارد تومانی در آموزشکده های فنی یزد

وی در بخش دوم سخنان خود گفت: در دو سال گذشته 30 میلیارد تومان در 10 آموزشکده فنی و حرفه ای استان اقداماتی انجام شده که بخشی از مشکل زیرساختی دانشگاه را حل کرده است امید است با حمایت مسئولان استانی قدیمی ترین دانشگاه استان بتواند به فعالیت مستمر خود ادامه دهد.

عندليب با اشاره به تجهيزات كارگاه ها و آزمايشگاه هاي دانشگاه صنعتي در دو سال گذشته گفت: تاكنون 18 ميليارد تومان تجهيزات كارگاهي و آزمايشگاهي در دو سال گذشته براي دانشگاه خريداري شده است، اما اين مبلغ . اعتبار هزینه شده کافی نیست و لازم است مسئولان در این زمینه حمایت بیشتری در استان داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا