مجله عمومی

۲۰۰مادر قمی نیازمند حمایت شناسایی و اقدامات لازم برایشان انجام شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، زینب عبداللهی سه شنبه شب در جلسه ستاد مددکاری خانواده و جوانان که در سالن اجتماعات امام جواد برگزار شد.آ) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به جمع بندی جلسه قبلی ستاد مددکاری خانواده و جوانان گفت: تعیین مشاوران و نمایندگان جمعیت تشکل های عضو ستاد، ثبت نام سازمان های مردم نهاد در وزارتخانه امور اجتماعی دفتر شهرستان قم و … از مصوبات جلسه قبلی ستاد بود.

وی با بیان اینکه 11 سازمان مردم نهاد در قم فعالیت می کنند، گفت: اگرچه این مراکز از طریق ورزش، جوانان و بهزیستی به ثبت رسیده اند اما هیچ یک از این سازمان ها مراحل ثبت نام خود را از استانداری تکمیل نکرده اند.

رئیس اداره امور زنان و خانواده شهرستان قم با اشاره به اینکه برای حمایت از این تشکل ها باید توسط استانداری ثبت شود، گفت: اگر بودجه ای در استان وجود داشته باشد و بخواهند از این تشکل ها حمایت کنند، سازمان هایی که مراحل ثبت نام با استاندار را طی نکرده اند، نمی توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: اجرای اکثر مفاد قانون جوانان در سطح استان بر عهده دانشکده پزشکی است.

عبداللهی با بیان اینکه فعالیت های خوبی از جمله برگزاری همایش جوانان ایرانی در راستای مسائل جوانان انجام شد، خاطرنشان کرد: توانستیم اولین همایش ملی را با حضور حدود 1200 نفر از حوزه جمعیتی در سالن احیای ال. -جامعه زهراس) نگه داشتن

وی افزود: متخصصان پزشکی، فعالان فرهنگی، مبلغان، ماماها و… از جمله کسانی هستند که در این همایش شرکت کردند.

رئیس دفتر امور بانوان و خانواده استان قم از برگزاری دوره آموزشی در این خصوص خبر داد و گفت: اولین دوره آموزشی تخصصی را با حضور بیش از 200 دانشجوی خواهر در 4 روز برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه دوره تکمیلی نیز در استانداری برگزار می شود، گفت: آمادگی های لازم برای برگزاری چنین دوره هایی را برای موزه های متقاضی داریم.

عبداللهی در پایان گفت: 200 نفر از مادران شیرده دارای فرزند زیر پنج سال که نیاز به حمایت داشتند شناسایی و حمایت های لازم صورت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا