دولت به دنبال افزایش فعالیت دانش‌آموزان برای مدیریت مدارس

دولت به دنبال افزایش فعالیت دانش‌آموزان برای مدیریت مدارس

 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زمینه عضویت مدیران استانی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کارگروه و کمیته همکاری استان‌ها فراهم می‌شود، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مدیریت محلات نقش‌آفرین هستند.

به گزارش کندوج، یوسف نوری در  نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی مدیران ستادهای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان‌ها با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا مراکز دینی شکل گرفته‌اند، اظهار کرد: در ایران ما نیز مساجد محور تشکیل جامعه و شهرها بوده‌اند.

 وزیر آموزش و پرورش افزود: محله ادامه مسجد است اما تلاش کردند که این واقعیت را از ذهن ما پاک کنند تا هویت ما تغییر کند.

وی اضافه کرد: همیشه محوریت فعالیت‌ها با مسجد است همچنان که اکنون ما نیز باید همین روش را دنبال کنیم. انقلاب اسلامی دوباره مسجد را محور قرار داد تا اینکه با شخصی سازی، این روند کاهش یافت.

نوری در ادامه گفت: اکنون ۲۰۲۰ محله شناسایی شده است و ما با مجموعه‌های فرهنگی تفاهم نامه امضا کردیم که طی آن بین مدارس و مساجد در محلات ارتباط برقرار باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:  نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مدیریت محلات بسیار مهم است؛ ما باید از هنر در انتقال پیام استفاده کنیم.

وی افزود: در دولت دنبال این هستیم که تعامل با اولیای دانش‌آموزان و فعالیت دانش آموزان در مدیریت مدرسه بیشتر شود.

نوری با بیان اینکه از ظرفیت مساجد در این مهم می توان بهره برد، ابراز کرد: جمع کثیری از امامان جماعت فعال در مدارس داریم. روحانیون طرح امین نیز می توانند اقدامات اثرگذاری در تعامل مسجد و مدرسه انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش در این نشست با استقبال از امضای سند و تفاهم نامه همکاری با ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: زمینه عضویت مدیران استانی این ستاد در کارگروه و شورای آموزش و پرورش استان ها فراهم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد نیز با بیان اینکه عضویت مدیران ستادهای استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شورای آموزش و پرورش دنبال می شود، گفت: تعامل خوبی میان وزارت آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که ان‌شاءالله بیشتر نیز می شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده» نیز با اشاره به مجاورت سه هزار مدرسه با مساجد، گفت: اجرای حداکثری طرح پیوند مدرسه و مسجد در تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی بسیار موثر است.

«علی جانباز»، رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان نیز در این نشست درباره مشکلات دهه هشتادی ها و دهه نودی ها و نقشی که کانون های فرهنگی هنری می توانند در جذب آنها به مسجد ایفا کنند، صحبت کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا