زنان در انعکاس رویداد غدیر نقش مهمی داشتند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

زنان در انعکاس رویداد غدیر نقش مهمی داشتند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام رضا باوقار عصر چهارشنبه در همایش «بانوان پیشگام مدافع حریم ولایت» که به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت در حوزه علمیه فاطمیه (س) مشگین‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: در زمان جاهلیت قبل از اسلام زنان هیچ ارزشی نداشتند و فرزند دختر مایه ذلت و خواری محسوب می‌شد اما با ظهور اسلام خط بطلانی بر این افکار باطل کشیده شد.

وی تصریح کرد: دین اسلام هیچ حد و مرزی برای کسب کمالات و ارزشمندی بین زن و مرد قائل نشده بلکه ملاک ارزشمندی را تقوا معرفی کرده و برای بانوان نقش‌های اجتماعی تعریف کرده است.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه (س) مشگین‌شهر به نقش بانوان در حمایت از حریم امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: حمایت صدیقه کبری (س) از حضرت علی (ع) و فداکاری بانوان در عرصه‌های مختلف کربلا نمونه‌هایی از نقش ارزنده این قشر عظیم در حمایت از حریم ولایت است.

حجت‌الاسلام باوقار با اشاره به نقش پررنگ بانوان در انقلاب اسلامی و زمان دفاع مقدس افزود: تاریخ انقلاب مشارکت و نقش‌آفرینی زنان را از یاد نخواهد برد چرا که زنان علاوه بر حضور در میدان نبرد، نقش مهمی در تربیت و تشویق نیروهای انقلابی و حمایت از همسران و فرزندان خود در راستای تحقق اهداف اسلامی و حریم ولایت داشتند.

امام جمعه مشگین‌شهر به مسئله غدیر خم و نقش‌آفرینی بانوان در آن اشاره کرد و ادامه داد: در رویداد غدیر خم خیلی از بانوان حاضر راوی خطبه غدیر بودند و در انعکاس این واقعه مهم نقش مهمی ایفا کردند.

دکمه بازگشت به بالا