مشخصات صندلی اداری کارمندی مدل (K320)
چگونه یک صندلی مناسب اداری انتخاب کنیم؟ (راهنمای جامع)
به طور متوسط افراد در طول عمر خود حدودا 85500 ساعت را روی صندلی اداری خود می گذراند که این رقم یعنی حدود بیش از نه سال. با این حال، ما توجه کمتری به صندلی اداری که از آن استفاده می کنیم داریم. هدف این راهنمای خرید صندلی اداری این است که به شما کمک کند گزینه های خود را محدود کنید و جایگزینی برای صندلی اداری فعلی بیابید که مناسب شما و استفاده شخصی تان باشد.
نام شرکت | مجموعه ناب ایران |
موبایل | 09194844670 |
ادرس | تهران , بازار مبل نعمت آباد , خیابان جانباز ، پلاک ۲۱۰ |
ایمیل | nab-iran@repino.ir |
امروزه صندلی اداری مخصوصا برای افرادی که ساعتهای طولانی نیاز به نشستن روی صندلی دارند، به یکی از ملزومات مهم تبدیل شده است؛ بنابراین در خرید صندلیهای اداری، کیفیت، نشیمنگاه نرم، تکیهگاه و ارتفاع تنظیم شونده از ویژگیهای بسیار مهم هستند تا در درازمدت باعث خستگی و دردهای عضلانی نشوند. صندلی اداری کارمندی مدل (K320) یکی از صندلیهای اداری خوب است که با ویژگیهایی که دارد، به خوبی میتواند راحتی و سلامت شما را تضمین کند.
این صندلی با ظاهر متفاوت و با بهترین کیفیت ساخته شده است. صندلی اداری مدل k320، نمونهای از یک صندلی مناسب برای کارمندانی است که ساعات طولانی را به کار میپردازند و در معرض انواع آسیبهای استخوانی و مفاصل هستند. به دلیل طراحی و ساخت مناسب حالت پشتی و نشیمن در این صندلی، ضربات ناشی از نشستن و برخاستن و درنتیجه استهلاک کاهش یافته است و به منظور کم کردن تمرکز تنش بر استخوانهای لگن و ستون فقرات، در نشیمن این صندلی از فوم سرد تزریقی با نرمی و ضخامت مناسب استفاده شده است.
دسته این صندلی متحرک بوده و در هشت حالت قابل رگلاژ از 19 تا 27 سانتیمتر از سطح نشیمنگاه قابل تنظیم است و با استفاده از دکمه تنظیم ارتفاع میتوانید به آسانی دسته را به گونهای که آرنج با زاویه 90 درجه روی دسته قرار گیرد، تنظیم کنید. این قابلیت در صندلی کارمندی مطابق با اصول ارگونومی است که از ایجاد احساس خستگی در دستها جلوگیری میکند. جنس روکش این صندلی از چرم مصنوعی باکیفیت است و طول عمر بالایی دارد. چرخهای این صندلی هم بیصدا و مقاوم هستند و آرامش بیشتری را در محیط کار فراهم میکنند.
ویژگی های صندلی اداری کارمندی مدل (K320)
- نوع فوم : درجه یک
- نوع چرخ : ژله ای
- نوع چرم : رویال
- نوع بدنه : U.BVC
- نوع جک : تنظیم ارتفاع
- گارانتی : ۲ سال
- مکانیزم : دو اهرمه
- کلاف : دوبل
در خرید یک صندلی با کیفیت، از مهم ترین مواردی که باید در خرید به آن توجه کرد، روکش صندلی است. یک صندلی کارمندی مناسب هم دارای روکش بادوام باید باشد و هم استاندارد به لحاظ اورگونومیک. از مبلمان کارمندی با روکش فوم درجه یک بیشتر برای بخش اداری مدیریتی استفاده می شود.
اما یک صندلی چرمی مانند صندلی کارمندی مدل K320 برای استفاده کارمندان می تواند به بهبود عملکرد انها در طول روز کمک نماید. همچنین، به دلیل داشتن ظاهری زیبا، اغلب از مبلمان اداری چرمی استفاده می شود. از طرفی برای افرادی که به آلرژی دارند، انتخاب خوبی است و تمیز کردن این مبلمان با یک دستمال مرطوب هم امکان پذیر است. شما میتوانید برای اطلاع بیشتر از محصولات و خرید و سفارش به سایت ناب ایران مراجعه کنید.
نحوه انتخاب صندلی اداری:
قبل از خرید صندلی داشتن آگاهی از ابعاد صندلی اداری بسیار مهم است. توجه داشته باشید که اگرچه صندلی زیبا و شیک جذاب به نظر می رسد اما در دراز مدت ارگونومی صندلی بیشترین اهمیت را دارد. هر فردی بدن متفاوتی دارد، عادات نشستن متفاوتی دارد؛ بنابراین صندلی اداری که برای همکار شما کار می کند ممکن است همان راحتی را به شما ارائه نکند.
اگرچه باید فضای داخلی اداره خود را در نظر داشته باشید اما در انتخاب صندلی اداری باید موردی را انتخاب کنید که حمایت مناسب کمر و گردن را به شما و کارمندانتان ارائه دهد. اگر از کمردرد رنج می برید می توانید یک صندلی اداری قابل تنظیم داشته باشید که ستون فقرات شما را در موقعیت مناسب قرار می دهد.
ارتفاع صندلی اداری مناسب باید به راحتی قابل تنظیم باشد. یک اهرم تنظیم به پیستون گاز اجازه می دهد تا صندلی را بالا و پایین کند. کاربر باید بتواند پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهد یا زیرپایی داشته باشد.
اهمیت استفاده از صندلی اداری ارگونومیک
با مشخصات صندلی اداری ارگونومیک باید بستری برای تمرکز و راحتی کاربر فراهم کرد. علاوه بر این، سلامت فرد نیز رابطهای مستیم با نوع صندلی دارد. برای جلوگیری از بیماریهایی همچون دیسک کمر، سندرم تونل کارپال و … بهتر است از صندلی استاندارد و ارگونومیک استفاده کنیم.
مزایای استفاده از صندلی ارگونومیک
- امکان تنظیم صندلی برای ایجاد شرایط ایدهآل
- قابلیت استفاده طولانی مدت از صندلی به همراه راحتی
- حفظ سلامتی
در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.
برخورداری از مزیت تنظیم ارتفاع
قابلیت تنظیم ارتفاع یکی از مهمترین ویژگیهای انتخاب صندلی اداری استاندارد به شمار میرود. موارد آنتروپومتری (اندازهگیری بخشهای متفاوت بدن انسان به منظور شناسایی تفاوتها و دستهبندیهای فیزیکی بدن) باید در ساخت و طراحی صندلی لحاظ شود. در این مبحث به ابعاد بدن و نسبت آن با محیط کار پرداخته میشود. رعایت این استانداردها به افزایش بهرهوری کارکنان منتهی خواهد شد. از همین رو، برخورداری از مزیت تنظیم ارتفاع سبب میشود تا کاربر با هر میزان قدی بتواند به راحتی از میز کاری خود استفاده کند. علاوه بر این با توجه به این امکان، از فشار ناشی از نشستنهای طولانی در ناحیه پاها و کمر کاسته میشود.پس انتخاب صندلی اداری مناسب یک امر مهم به حساب می آید.
ارتفاع استاندارد صندلی اداری موجب نشستن استاندارد و حفظ زاویه ۹۰ درجهی دستها هنگام کار خواهد شد. انتخاب صندلی اداری مناسب کاربر را در مقابل بیماری کمر و سندرم تونل کارپال ایمن میسازد. ارتفاع استاندارد صندلی اداری بین ۴۰ تا ۵۳ سانتیمتر است.
امکان تنظیم پشتی صندلی و محافظ کمر
قابلیت تنظیم پشتی صندلی و محافظ کمر و همچنین قفل تنظیمات یکی دیگر از ویژگیهای است که هنگام انتخاب صندلی اداری ضرورت بسیاری مییابد. کاربر باید بتواند حین استفاده از صندلی، زاویه پشتی و محافظ کمر را در حالت جلو یا عقب تنظیم و سپس در زاویه مناسب تنظیمات اعمال شده را قفل کند. برخورداری از مزیت قفل، از حرکت ناگهانی پشتی جلوگیری خواهد کرد.
درجهها باید استاندارد تعریف شوند و نباید فاصلههای بینشان بیش یا کم باشند. علاوه بر این، برخورداری از فنر مناسب نیز از نکاتی است که باید به وقت خرید صندلی به آن توجه داشت. عرض استاندارد پشتی صندلی اداری بین ۳۰ تا ۴۸ سانتیمتر است.
برخورداری از محافظ کمر برای پشتیبانی از قوس کمر هم حائز اهمیت است. از این رو که، محافظ کمر شکل طبیعی ستون فقرات (S) را حفظ میکند. امروزه کاربران بسیاری از درد کمر رنج میبرند. یکی از دلایل دیسک کمر، درست ننشستن و استفاده طولانی مدت از صندلی غیراستاندارد است. محافظ کمر کمک میکند تا کاربر کاملا به صندلی تکیه دهد و مانع قوز کردن میشود. بنابراین، استفاده از صندلی اداری طبی برای این گونه افراد مناسب است.
ابعاد عمق و عرض صندلی اداری
ابعاد عمق و عرض صندلی یکی از مسائلی است که زیاد به آن پرداخته میشود. با نشستن روی صندلی اداری فاصله پشتی زانو با لبه صندلی نباید از حالت معمول (حدود ۱.۵ سانتیمتر) بیشتر باشد. نباید آنقدر کوچک باشد که فرد احساس کند روی لبه صندلی نشسته است. درباره عرض صندلی اداری نیز باید گفت، عرض ایدهآل صندلی بین ۴۳ تا ۵۸ سانتیمتر است.
قابلیت تنظیم دسته صندلی
این خصیصه در انتخاب صندلی اداری بسیار بیاهمیت به نظر میرسد اما چنین نیست. صندلی استاندارد و ارگونومیک باید قابلیت تنظیم دسته صندلی داشته باشد. اهمیت برخورداری از مزیت تنظیم دسته صندلی از این روست که مانع خستگی شانهها و دستها میشود. جنس رویه دسته صندلی باید نرم باشد. میزان استاندارد تنظیم ارتفاع دسته صندلی بین ۱۷ تا ۲۷ سانتیمتر است.
در این میان، عرض دسته صندلی نیز اهمیت مییابد. دستها باید به صورت کامل و راحت روی دسته صندلی اداری قرار گیرد.
پشتی مخصوص سر و گردن صندلی
صندلی اداری ارگونومیک و استاندارد با سلامت کاربر ارتباط مستقیم دارد. همانطور که از ابتدا به آن اشاره شد، سلامت کاربر، میزان خلاقیت و بهرهوری فرد را بالا میبرد. کارکنان مجبورند یک سوم عمر خود را روی صندلیهای اداری بنشینند. ساعتهای طولانی نشستن نباید سلامت آنان را تحت تاثیر قرار دهد. دردهای ناحیه گردن، کمر، شانه، مچ دستها و … همگی ناشی از صندلیهای غیراستاندارد هستند. برخورداری از پشتی مخصوص سر و گردن، فشار وارده به مهرههای گردن ناشی از نشستن طولانی را کنترل میکند.
لازم به ذکر است مجموعه ناب ایران در 13 استان کشور شامل شهر های تهران، کرج،اهواز، همدان، گیلان، استان مرکزی، آبادان، کردستان، اصفهان، سمنان، لرستان، کاشان و شیراز بیش از 30 نمایندگی جهت فروش محصولات و همچنین خدمات پس از فروش(گارانتی) دارد.
در لینک زیر آدرس دقیق نمایندگی ها موجود می باشد:
https://nab-iran.com/نمایندگی-ها/
شماره تماس: 09194844670
(تمرکز فروش بیشتر بر تهران باشد سپس نمایندگی های شهرستان ها)