کسب و کار ایرانیمجله عمومی

بهترین جعبه شیرینی برای شیرینی تر و خامه ای

جعبه شیرینی

بسته بندی شیرینی و کیک خانگی خانگی تاثیر زیادی در تبلیغات و فروش محصول دارد. بسته بندی در واقع، یک شناسه جهت معرفی محصول است. کیک و شیرینی ای که شما تهیه می کنید، قبل از اینکه چشیده شوند و رضایت مشتری را به خود جلب کنند، ابتدا توسط جعبه و نوع بسته بندی شان به مشتری ارائه می شوند. هر چه بسته بندی شیک و جذاب تر باشد، احتمال فروش محصول شما بیشتر می شود.

از سوی دیگر، بسته بندی مواد غذایی مخصوصا کیک، کلوچه و شیرینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا کوچکترین ضربه ممکن است باعث به هم خوردن کیک یا از هم پاشیدن کوکی های شما و در نتیجه شکست شما در فروش و جذب مشتری شود.

به دلیل اهمیت این موضوع، در این محتوا از به شما توضیح می دهیم که چگونه شیرینی و کیک های خانگی خود را بسته بندی کنید تا هم استانداردهای بسته بندی را رعایت کرده باشید و هم با روش های خلاقانه از سایر رقبا متمایز شوید و روز به روز سفارش های بیشتری دریافت کنید.

از مهم ترین مواردی که سعی می کنیم در این مقاله به آن ها به طور کامل بپردازیم عبارت اند از :

  • اصول بسته بندی شیرینی های خانگی برای فروش بیشتر و افرایش ماندگاری
  • نحوه بسته بندی کیک های خانگی برای فروش بالاتر و جذب مشتری
  • ایده های بسته بندی کیک و شیرینی خانگی شیک و جذاب برای فروش عالی

چرا باید شیرینی و کیک خانگی خود را با بسته بندی بفروشیم؟

به طور کلی، بسته بندی کالا با دو هدف مهم انجام می شود:

  1. حفاظت از کالا
  2. معرفی کالا و تشویق مخاطب به خرید

کسب و کارهای خانگی نمی توانند با شرکت ها و برندهای بزرگ رقابت كنند. بنابراین، باید به سراغ تکنیک هایی بروند که آنها را از فروشگاه های بزرگ متمایز کند. زمانیکه کیک یا شیرینی خانگی خود را با دقت و زیبایی بسته بندی می کنید، به مشتری نشان می دهید که چقدر سفارش او برای شما اهمیت داشته است. از طرفی، مشتری نیز متوجه زحمات شما خواهد شد.

علاوه بر این، زمانی که محصول خانگی خود را در یک جعبه شکیل یا بسته بندی زیبا و خلاقانه به فروش می رسانید، برند شما در ذهن مشتری ماندگارتر می شود. به این ترتیب، محصول خود را از سایر رقبا متمایز می کنید و فروش بیشتری خواهید داشت.

فاکتورهای تاثیرگذار در طراحی بسته بندی شیرینی و کیک خانگی

قبل از اینکه جعبه کیک یا شیرینی خانگی خود را طراحی کنید، باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. آگاهی از این نکات به شما کمک می کند تا تجربه ی تاثیرگذاری در ذهن مشتریان خود ایجاد کنید.

  1. مشتریان شما چه کسانی هستند و چه چیزهایی برایشان جذاب است؟
  2. طول عمر جعبه در شرایط مختلف چقدر است؟ آیا جعبه قابل بازیافت می باشد؟
  3. جنس بسته یا جعبه از چه موادی باشد؟ از چه چاپی استفاده شود تا طرح مورد نظر شما را آنطور که می خواهید نشان دهد؟
  4. در زمان حمل و نقل محصول، چه فشارها و ضرباتی ممکن است به جعبه وارد آید بدون اینکه محصول شما آسیبی ببیند؟

با پاسخ دادن به این سوالات، ایده کلی جعبه کیک یا بسته بندی شما در ذهنتان شکل می گیرد. اکنون نوبت آن است که به جزئیات بسته بندی بپردازید. مهم ترین عواملی که در طراحی خلاقانه بسته بندی کیک و شیرین که باید به آن توجه داشته باشید، عبارتند از:

کیک و شیرینی جزء محصولاتی هستند که افراد معمولا در جشن و شادی سفارش می دهند. بنابراین، رنگ جعبه یا بسته بندی کیک یا شیرینی خانگی شما باید با حس و حال مشتری هماهنگ باشد. همیشه از رنگ های شاد و جذاب استفاده کنید. البته به هارمونی رنگ ها نیز توجه داشته باشید.  شما می توانید رنگ جعبه یا بسته شیرینی خانگی خود را با توجه به مناسبت ها تغییر دهید. به عنوان مثال، برای ولنتاین، سفارشات خود را در بسته بندی هایی به رنگ قرمز عرضه کنید.

تجربه نشان داده است که اکثر افراد جعبه های ساده و تاثیرگذار را به بسته بندی های شلوغ ترجیح می دهند. کیک و شیرینی خانگی خود را به گونه ای بسته بندی کنید که باز و بسته کردن آن برای تمامی افراد آسان باشد. از بسته بندی های پیچیده و شلوغ خودداری کنید. جعبه کیک شما باید هم از نظر زیبایی و هم ساختاری اصول سادگی را به خوبی حفظ کرده باشد.

داشتن یک تجربه به یاد ماندنی جعبه گشایی برای مشتریان جدید و همیشگی خود مستقیم ترین راه بازاریابی و تبلیغ است. نام تجاری خود را روی جعبه کیک قرار دهید. این کار هزینه ای ندارد اما باعث می شود مشتری به هنگام باز کردن جعبه نیز برند شما را ببیند و بهتر در ذهن او بمانید.

کیک و شیرینی و به طور کلی محصولات غذایی، ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارند. بنابراین جعبه های کیک و شیرینی خانگی باید از مواد درجه یک و بهداشتی ساخته شده باشند.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم به هنگام طراحی خلاقانه محصولات خانگی، توجه به میزان محافظت بسته بندی است. کیک و شیرین در برابر ضربه و فشار بسیار آسیب پذیر هستند. به همین دلیل، برای حمل و نقل آنها باید از جعبه های نسبتا ضخیم و محکم استفاده کنید تا به راحتی خَم نشوند.

برچسب یا لیبل بسته بندی یک روش عالی برای افزودن برندینگ است. شما می توانید استیکرهای سفارشی چاپ شده را به شکل مهر و موم روی جعبه بچسبانید یا از آنها به عنوان برچسب اطلاعاتی روی سطح جعبه استفاده کنید. با انجام این کار هم جذابیت ویژه ای به بست بندی خود می دهید و هم به مشتریان در مورد برند، محصول یا … آموزش می دهید.

طراحی بسته بندی کیک یا شیرینی خانگی باید به گونه ای باشد که حمل آن آسان باشد. این ویژگی مخصوصا در مورد کیک های خامه ای که آسیب پذیری بیشتری دارند، اهمیت ویژه ای دارد. بر روی جعبه کیک خانگی خود یک دسته قرار دهید و آن را به راحتی حمل کنید.

سوالات متداول در بسته بندی کیک و شیرینی خانگی

  1. در بسته بندی کیک و شیرینی خانگی چه مواردی را باید رعایت کرد؟

جعبه ای که برای بسته بندی کیک و شیرینی خانگی در نظر می گیرید باید از مواد با کیفیتی ساخته شده باشد. در برابر فشار و ضربه محکم باشد و به راحتی خم نشود. باز و بسته کردن آن آسان باشد. ساده اما زیبا باشد. از رنگ های شاد برای بسته بندی استفاده شود. هوا و رطوبت به آن نفوذ نکند.

  1. انواع بسته بندی شیرینی خانگی برای فروش کدامند؟

جعبه کاغذی، کیسه متقال، پاکت کرافت و جعبه فلزی متداول ترین نوع بسته بندی انواع کوکی و شیرینی خانگی هستند.

  1. انواع بسته بندی کیک خانگی برای فروش کدامند؟

جعبه های کیک مقوایی، طلقی یا جعبه های پلاستیکی بهترین گزینه برای بسته بندی انواع کیک خانگی برای فروش هستند.

  1. هدف از بسته بندی شیرینی و کیک خانگی برای فروش چیست؟

محافظت از محصول و معرفی آن به مخاطب و تشویق او به خرید دو هدف اصلی بسته بندی انواع شیرینی و کیک خانگی هستند. خرید جعبه شیرینی برای قنادی ها و افرادی که به پخت شیرینی به عنوان یک شغل خانگی مشغول هستند، یک امر مهم و حیاتی محسوب می شود. جعبه قنادی و شیرینی خانگی در انواع و اندازه های مختلف وجود دارند که با استفاده از متریال و روش های چاپ مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برای اینکه بتوانید بهترین جعبه ها را برای قنادی خود انتخاب کنید، بهتر است یک راهنمای خرید اصولی را در اختیار داشته باشید.

انواع روش چاپ مناسب جعبه های شیرینی

در این قسمت برای خرید جعبه شیرینی باید از انواع روش های چاپی که قرار است روی آن انجام شود نیز آگاه شویم. این موضوع به ما کمک می کند تا چاپ مناسب را با جعبه های انتخابی خود در نظر بگیریم و از آن ها بهترین استفاده را بکنیم. به صورت کلی دو روش افست و سیلک برای جعبه های شیرینی مناسب هستند.

چاپ افست برای جعبه شیرینی

چاپ افست که به عنوان لیتوگرافی افست نیز شناخته می شود، یک تکنیک چاپ پرکاربرد است که برای کارتن شیرینی نیز استفاده می شود. این روش چاپ بسیار کارآمد و همه کاره است که مزایای متعددی نسبت به سایر فرآیندهای چاپ دارد. یکی از مزیت های کلیدی چاپ افست کیفیت تصویر استثنایی آن است.

این فرآیند امکان چاپ دقیق را فراهم می کند و در نتیجه تصاویر و متن با وضوح بالا را به همراه دارد. البته بهتر است بگوییم که چاپ جعبه شیرینی به روش افست ماندگاری بالایی دارد. باید این نکته را نیز بیان کنیم که روش چاپ افست سرعت بسیار بالایی نیز دارد و بیشتر از یک کیلومتر رول کاغذ را در عرض یک دقیقه چاپ می کند. بنابراین شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن جعبه های خود را در اختیار داشته باشید.

چاپ سیلک برای جعبه شیرینی

از چاپ سیلک هم می توان برای خرید جعبه شیرینی استفاده کرد. یکی از مزایای کلیدی چاپ سیلک، تطبیق پذیری آن در چاپ روی مواد مختلف است. این موضوع باعث می شود که بتوانید آن را روی هر نوع از مقوایی اعمال کنید.

چاپ سیلک هم دوام و ماندگاری عالی را ارائه می دهد. جوهرهای مورد استفاده در این فرآیند در برابر محو شدن، ترک خوردن و پوسته شدن بسیار مقاوم هستند. یکی دیگر از مزایای چاپ سیلک توانایی آن در تولید رنگ های زنده یا مات است.

جوهرهای غلیظ و رنگ های زیاد در این فرآیند منجر به چاپ‌ های پررنگ و واضح می ‌شوند. چاپ سیلک به دلیل توانایی آن در ایجاد چاپ های بافت دار و برجسته نیز شناخته شده است. با این حال بهتر است تا لیست قیمت جعبه شیرینی را برای این چاپ از فروشنده بخواهید.

طراحی انواع جعبه شیرینی

در وهله اول شما باید لوگو و برند اختصاصی خود را طراحی نمایید. لوگو باید به گونه ای باشد که معرف برند شما باشد. چرا که لوگو ماندگار در ذهن مشتری ثبت می شود و با دیدن آن شیرینی های شما را به یاد و خاطر مشتری می آورد.

طراحی براساس لوگو و رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون شیرینی شما انجام می شود. اصولا شما از سایزهای مختلف جعبه استفاده می نمایید. پس میتوان برای هر جعبه طراحی مجزا یا مشترکی داشت.

طرح مورد نظر شما میتواند به صورت اشکال هندسی ، اسلیمی ، بوته جقه و عکس باشد. استفاده از تصاویر کیک و شیرینی ، گل و عسل بسیار متداول می باشد.

طراحی و چاپ بر روی کل رویه انجام می پذیرد و محدودیتی برای طراحی لبه ها وجود ندارد. شیرینی فروشی های زنجیره ای معمولا نام تمام شعبات خود را بر روی جعبه چاپ می نمایند.

نکات خرید و سفارش جعبه شیرینی

همان طور که پیش‌تر بیان شد، یکی از مهم ترین ملزومات قنادی ها، جعبه های بسته بندی شیرینی است. این جعبه ها معمولا باید از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشند تا در شرایط حمل و نقل، شیرینی ها را بدون آسیب نگه دارند.

هم چنین باید به گونه ای ساخته شده باشند که شیرینی ها در آن تازه مانده و بتوان روی آن ها برند و لوگو را نیز چاپ کرده و تبلیغات مؤثر را هم انجام داد. نکته حائز اهمیت این است که باید توجه داشته باشد که جنس زیره باید بهداشتی با علامت استاندارد و سیب سلامت باشد .

بهترین راه برای خرید جعبه شیرینی

حال که با تمامی جوانب خرید جعبه شیرینی آشنا شدید، بهتر است تا بهترین تولیدی برای انواع جعبه شیرینی را نیز بشناسید. شرکت صنایع بسته بندی پرنیان یکی از بهترین ها در این زمینه است که شما می توانید انواع مختلف جعبه های شیرینی که به آن ها نیاز دارید را از این شرکت خریداری کنید.

این امکان وجود دارد که ابتدا از وب سایت صنایع بسته بندی پرنیان از قیمت جعبه شیرینی و انواع آن مانند قیمت جعبه شیرینی نیم کیلویی آگاه شوید و بعد از خواندن مشخصات جعبه های مربوطه خرید آن ها را انجام دهید. پرنیان به فروش عمده جعبه شیرینی و انواع دیگر بسته بندی مشغول است. بنابراین می توانید به راحتی جعبه در تیراژ بالا را خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا