کسب و کار ایرانیمجله عمومی

وزن کوبیت سنگ شکن در انواع مدل سنگ شکن کوبیت

سنگ شکن کوبیت ۱۲۰:

کوبیت یا در اصطلاح سنگ شکن های ضربه ای(چکشی) به دو صورت سنگ شکن اولیه و ثانویه در خطوط خردایش استفاده میشوند . از این نوع دستگاه ها جهت خرد کردن سنگ های کوهی و یا رودخانه ای که سایز آنها حداقل ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر است استفاده میکنند .

دارای یک روتور میباشد که ۲ الی ۶ ردیف چکش بر روی آن قرار میگیرد . چکش ها هنگام چرخش باعث پرتاب مواد ورودی به طرف جداره داخلی سنگ شکن میشوند . با چرخیدن روتور و پرتاب شدن مواد معدنی به دیواره داخلی و سندان ها خردایش انجام میگیرد . روی دیواره داخلی تعدادی سپر آجدار از آلیاژ ضد سایش وجود دارد که مانند مانع عمل میکنند . مواد ورودی بعد از وارد شدن و برخورد با روتور به این دیواره برخورد کرده و خرد میشوند . سرعت حرکت پره ها ۱۵ الی ۵۰ متر بر ثانیه میباشد . در سنگ شکن های کوبیت ۱۲۰ دانه بندی مواد ورودی به وسیله سیستم رگلاژ تنظیم میشود . جنس چکش کوبیت و سندان کوبیت ۱۲۰ میتواند چدنی و یا فولاد منگنزی باشد .

انواع کوبیت ۱۲۰:

کوبیت ها دارای دو مدل کلی ۱٫ هیدرولیکی ( جک دار) ۲٫ ساده میباشد .

با توجه به مدل های ساده و هیدرولیکی ، کوبیت ها به مدل های یکطرفه – دوطرفه – HS و با ظرفیت های ۸۰ – ۱۰۰ – ۱۲۰ -۱۸۰ -۲۴۰ تا ۳۰۰ تن در ساعت تولید میشوند. که متداولترین نوع کوبیت های مورد استفاده در خطوط خردایش کوبیت ۱۲۰ و کوبیت ۱۸۰ میباشد .

مشخصات فنی کوبیت ۱۲۰ :

حداکثر ابعاد مصالح ورودی : ۲۰۰ میلی متر

ابعاد مصالح خروجی : ۳۰-۰ میلی متر

ظرفیت تولید : ۱۲۰-۱۰۰ تن بر ساعت

قدرت موتور : ۷۵ کیلو وات

وزن : ۱۱ تن

ابعاد : ۱۸۵۰ * ۱۲۰۰ * ۲۷۵۰

قطعات اصلی کوبیت ۱۲۰:

قطعات تشکیل دهنده سنگ شکن کوبیت : شفت و روتور، بغل بندها، چکش کوبیت، خشاب چکسنگ شکن کوبیت در چهار مدل و به صورت تنظیم دستی و جک دار توسط شرکت صنایع پارس تولید میشود. کوبیت سنگ شکن جهت خرد کردن مصالح کوهی و یا رودخانه‌ای در سایزهای حدود ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر به کار می‌رود و در ظرفیت‌های ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۸۰ تن در ساعت توسط شرکت ۱۱ صنایع پارس ساخته می‌شود. جنس پوشش داخلی دیواره‌ها و قطعات داخلی دستگاه‌ها نیز می‌تواند متناسب با نوع سنگ ورودی و سفارش مشتری متفاوت باشد.

سنگ شکن کوبیت که به آن سنگ شکن ضربه‌ ای افقی هم می‌ گویند با استفاده از مکانیزم خردایش ضربه‌ ای موجب خرد شدن سنگ‌ ها می‌ شود. از این نوع سنگ شکن‌ ها در مراحل اولیه یا ثانویه خطوط خردایش استفاده می‌ کنند‌. این سنگ شکن نیز مانند دیگر سنگ شکن‌ ها ابعاد، اندازه، ویژگی‌ ها و مشخصات فنی مختص به خودش را دارد که موجب تمایز آن از دیگر دستگاه‌ های سنگ شکن می‌ شود.

آیا نیاز به اطلاعات در خصوص تجهیزات سنگ شکن دارید؟میتوانید جهت کسب اطلاعات به صفحه مراجعه نمائید.

فروش قطعات سنگ‌شکن کوبیت

شرکت صنایع پارس با داشتن نمایندگی از شرکت های معتبر ریخته‌گری این قطعات را با برند های ZGS ، PICI ، فولاد مازندران و بهریز فولادان  با قیمت دست اول برای مشتریان محترم تامین میکند. برای مشاهده لیست قطعات سنگ‌شکن کوبیت به انتهای صفحه بروید.

بازدهی سنگ‌شکن کوبیت

بازده سنگ‌شکن کوبیت حدود ۴۰ درصد است. یعنی ۴۰ درصد از تمام بار ورودی را به اندازه نخودی و بادامی خردایش کرده و بقیه بار باید دوباره به دستگاه جهت خردایش مجدد بازگردادنده شود. البته این بازدهی به عوامل زیر وابسته است.

  • وضعیت چکش های کوبیت
  • وضعیت سندان های کوبیت
  • سلامت فنی دستگاه
  • کارکرد درست با دستگاه
  • وارد کردن بار به اندازه مناسب
  • نگهداری مناسب
  • تعویض قطعات مصرفی در زمان مناسب

تفاوت انواع مدلهای سنگ‌شکن کوبیت

در ساخت کوبیت سنگ‌شکن ، مدل های مختلف از نظر مکانیزم خردایش و بازدهی کاملا به هم تشابه دارند

و تفاوت آنها صرفا در وزن ، ظرفیت بار ورودی و بعضی قطعات داخلی است.

مثلا شکل و وزن چکش سنگ‌شکن کوبیت 120 با چکش سنگ‌شکن کوبیت 180 متفاوت است.

با کلیک بروی تصویر چکش کوبیت 180 که در پایین آمده مشخصات آنرا مشاهده کنید.

 

از صفر تا صد خرد شدن مواد ورودی در دستگاه سنگ‌شکن کوبیت

سنگ‌شکن کوبیت یا ضربه‌ای یکی از انواع تجهیزات کاربردی برای فرآوری مواد معنی به شمار می‌رود که به صورت چکشی یا ضربه‌ای طراحی شده‌است. بعد از سنگ‌شکن فکی از این دستگاه به عنوان سنگ‌شکن ثانویه استفاده می‌شود. در مواردی برای فرآوری و خردایش مواد معنی به عنوان سنگ‌شکن ثالثیه نیز کاربرد دارد.

کاربرد اصلی کوبیت برای خرد کردن سنگ‌های استخراج‌شده از کوه یا سنگ‌های قلوه رودخانه‌ای است. در این صورت این سنگ‌ها در اندازه 10 تا 15 سانتی‌متر انتخاب می‌شوند. با پرتاب سنگ و مواد معدنی به سمت جدار داخلی سنگ‌شکن کوبیت که همان سندان است، خردایش سنگ صورت می‌گیرد و این عمل توسط پره‌های چکشی سنگ‌شکن انجام می‌شود. روی جداره آن از سپرهای آجردار از آلیاژهای مقاوم در برابر سایش استفاده شده‌است و این سپرها سنگ‌های پرتاب‌شده را خرد می‌کنند. میزان سرعت پره‌های چکشی آن نیز در حدود 15 تا 50 دور در ثانیه می‌باشد.

در سنگ‌شکن کوبیت می‌توان نسبت به تنظیم دانه‌بندی بار خروجی سیستم رگلاژ اقدام کرد. در بازار دو نوع سنگ‌شکن کوبیت به صورت ساده یا هیدرولیکی قابل خریداری است. ممکن است میزان ظرفیت و یا تولید در ساعت دستگاه‌های موجود در بازار با هم متفاوت باشد. این تفاوت با عددهایی مانند 100، 120، 180 و 240 نشان داده‌می‌شود.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات در خصوص  به صفحه لینک شده مراجعه نمائید.

قطعات رایج سنگ شکن کوبیت

قطعاتی که جهت نگهداری چکش روتور وجود دارند، در کلیه سطوح این نوع دستگاه کار شده‌ اند. این نوع قطعات علاوه بر آن که بالانس بودن روتور را انجام می‌ دهند، امکان جوشکاری آسان و مناسب را هم فراهم می‌ آورند و در کنار آن از شکستگی و ترکیدگی روتور پیشگیری کرده و موجب طولانی شدن عمر آن می‌ شوند.

بدنه دستگاه از فولاد منگنیزی است که ضخامت ۴۵ میلی متری دارد، دهانه ورودی دستگاه نیز به پرده پلاستیکی مجهز است که قابلیت تعویض دارد و مانع پرتاب شدن سنگ‌ ها به بیرون از دستگاه خواهد شد.

برخی از قطعات سنگ شکن‌ کوبیت عبارتند از:

  1. جا سندانی
  2. سندان
  3. بغل بندها
  4. روتور
  5. فولی سرشفت
  6. چکش
  7. خشاب چکش
  8. روپوش روتور
  9. فنر سندان
  10. سقفی
  11. ابرویی
  12. رویه سندان
  13. پیچ و مهره
  14. بوش
  15. پیچ رگلاژ
  16. فولی
  17. یاتاقان و بلبرینگ

سندان، خشاب سندان، فنر چکش کوبیت ۱۲۰، بلبرینگ، روپوش روتور، ضربه گیر، پیچ و مهره، زیر بغل بند

 

دکمه بازگشت به بالا