افت تقاضای خشکشویی‌ها در بازار شب عید/ مراقب خشکشویی‌های آنلاین باشید

افت تقاضای خشکشویی‌ها در بازار شب عید/ مراقب خشکشویی‌های آنلاین باشید

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران با بیان اینکه تقاضای خشکشویی نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته، گفت که اتحادیه تاکنون شکایات زیادی در رابطه با خشکشویی‌های آنلاین دریافت کرده و برخی از این واحدها استانداردهای شست‌وشو را رعایت نمی‌کنند.

ابوالفضل رجب زاده در گفت‌وگو با کندوج، با اشاره به کاهش تقاضای خشکشویی در آستانه نوروز نسبت به سال‌های قبل، اظهار کرد: همزمانی ماه رمضان با نوروز، سرمای هوا در اسفند و ماه و افت قدرت خرید مردم از جمله دلایل کاهش تقاضای خشکشویی‌ها است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه این صنف متاثر از نرخ ارز افزایش یافته، تصریح کرد: البته افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت نرخ خشکشویی مربوط به ابتدای سال است و در آستانه نوروز افزایش قیمتی نداشتیم.

به گفته رجب‌زاده مواد اصلی خشکشویی، یعنی پرکلر اتیلن، وارداتی است. اما پودر شوینده، نرم کننده، چول لباسی، نایون و غیره در داخل تامین می‌شود، اما آن‌ها هم از نرخ ارز تاثیر می‌گیرند.

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران در پایان با بیان اینکه تقاضای خشکشویی نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته، گفت: قدرت خرید موثرترین عامل در افت تقاضا است. اولویت اول تهیه مواد خوراکی و بعد پوشاک است و بعد از این موارد اگر فرد توان آن را داشته باشد از خدمات خشکشویی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه خشکشویی‌های آنلاین مورد تایید اتحادیه نیستند، اما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، تصریح کرد: بیشتر واحدهای آنلاین کارگاه‌های زیرزمینی هستند که لباس را فقط با آب می‌شویند یا با شست‌وشو درجه سه، پول خشکشویی ممتاز را می‌گیرند. معمولا هم این پول زیاد را به واسطه خدمات حمل و استفاده از چوب لباسی شیک‌تر دریافت می‌کنند. اتحادیه تاکنون شکایات زیادی در رابطه با خشکشویی‌های آنلاین دریافت کرده، اما مسئولیت رسیدگی به تخلفات خشکشویی‌های آنلاین به عهده اتحادیه نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا