مجله علمی و سلامت

پونه بخورید، آرام باشید

آفتاب نیوز:

محسن پویان با بیان اینکه نعناع گیاهی از خانواده نعناع است ، اظهار داشت: ابتدا طعم نعنا داغ ، قابض و تلخ است ، اما بعد از مدتی احساس خوبی در دهان ایجاد می کند.

وی افزود: این گیاه دارای رایحه ای دلپذیر و قابل تشخیص است که فضای خانه را دلپذیر می کند و آفات را از بین می برد و می توانید آن را در گلدان ها بکارید و روی بالکن بگذارید.

وی گفت: “می توان پونه را ریشه کن کرد.” “طبیعت گیاه گرم و خشک است. برای جلوگیری از سکسکه مفید است و برای رفع ناراحتی و ناراحتی معده استفاده می شود. “

پویان گفت: این گیاه برای تسکین خارش در رحم استفاده می شود و اظهار داشت: از این ماده برای ایسکمیک و زردی استفاده می شود و سوختن گیاه سوخته نیز برای تقویت لثه ها مفید است.

وی با بیان اینکه از این گیاه در آروماتراپی برای تسکین غش استفاده می شود ، برگهای نعناع و گل ها دارای خاصیت آنتی بیوتیکی هستند ، افزود: دم کردن آن برای سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است ، برای رفع گلودرد و از بین بردن نفخ مفید است.

مدیر مرکز تحقیقات گیاهان دارویی خراسان جنوبی جهاد دانش پژوهی با بیان اینکه این گیاه در رفع تهوع و بی خوابی و تحریک تولید صفرا مفید است ، افزود: گیاه پونه آرامش بخش و تسکین دهنده است.

پویان گفت: “عصاره نعناع در برابر ویروس تبخال ، آنفولانزا و بیماری نیوکاسل موثر است ، خون را به پوست می کشد و برای بی اشتهایی استفاده می شود.”

وی در مورد میزان مصرف یادآور شد: میزان مصرف آن 8 تا 10 گرم در روز به عنوان نوشیدنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا