مجله فرهنگ

در روزگار کرونا نیازمند اکسیژن‌اند!

این صنعتگر با اشاره به مشکلات هنرمندانی که این روزها شغل خود را از دست داده اند ، گفت: بسیاری از هنرمندان در این مدت شغل خود را تغییر داده اند. من می دانم که برخی از هنرمندان در حال حاضر یا در Snap کار می کنند یا محصولات خود را با دست می فروشند.

محمد بنی جواد ، یک هنرمند صنعتگر ، در مصاحبه کندوج درباره وضعیت هنرمندان این رشته در دوره کرونا گفت که “با توجه به اینکه در این دوره همه نمایشگاه ها لغو شده بودند ، صنعتگران این حوزه ضربه سختی دیدند. “نمایشگاه ها در شهرهای مختلف به افزایش فروش و جذب مشتری از شهرهای مختلف کمک کرد. این در حالی است که اکنون تقریباً 14 ماه است که هیچ نمایشی برگزار نشده و متأسفانه هیچ حمایتی دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد: “ما قرار بود وام بگیریم تا حداقل بتوانیم تجارت خود را ادامه دهیم تا وضعیت بهتر شود ، اما پس از ثبت نام آنها گفتند كه باید منتظر بمانید تا وام به شما داده شود. اما این هنوز اتفاق نیفتاده است و افرادی که از ما می خواهیم هنوز متعلق به آنها نبوده اند. همانطور که تماشا می کردیم ، آنها اعلام کردند که باید بودجه ای برای وام پرداخت شود که هنوز بازپرداخت نشده است.

وی گفت: “یکی از بزرگترین معایب این تاخیر این بود که بسیاری از هنرمندانی که قبلاً در کارگاه های تولیدی کار می کردند اکنون بیکار هستند.” من شخصاً مجبور شده ام كه ​​با شش هنرمندي كه قبلاً همكار بوده ام كار را كنار بگذارم. در حال حاضر ، یکی از هنرمندانی که با ما کار کرده ، همسرش بسیار کرونا ویروس است و به اکسیژن نیاز دارد. او چندین بار از مقامات درخواست کمک کرد اما هیچ کاری انجام نشد.

وی گفت: متأسفانه تمام وعده های داده شده در این مدت فقط حرف بود. فقط مشاغلی ذکر شده است که تاکنون معرفی نشده اند.

وی درباره وضعیت هنرمندان بیکار گفت: بسیاری از هنرمندان در این مدت شغل خود را تغییر داده اند. یکی از همکارانم به من پیشنهاد داد که کارهایم را در میدان تجریش بفروشم اما من نتوانستم چون با شیشه کار می کنیم. اما به طور کلی ، من می دانم که برخی از هنرمندان اکنون یا برای اسنیپ کار می کنند یا محصولات خود را با دست می فروشند.

بنی جواد خاطرنشان کرد: شرایط به گونه ای شده است که برخی از هنرمندان برای درآمدزایی به هر دری می زنند. این بسیار زشت است که پس از 30 سال فعالیت هنری ، جایگاه برخی از هنرمندان صنایع دستی اکنون به گونه ای است که آنها به دنبال هر چیزی هستند. در گذشته ، مقامات هر کاری را که از ما می خواستند انجام می دادند و می خواستند ، اما اکنون که ما به حمایت آنها نیاز داریم ، آنها ما را فراموش کرده اند. هیچ کس به ما دسترسی ندارد ، چه رسد به اینکه بخواهد از ما حمایت کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا