مشاهده مجدد یک قلاده پلنگ ایرانی در «پارک ملی خَبْر»

مشاهده مجدد یک قلاده پلنگ ایرانی در «پارک ملی خَبْر»

کندوج/کرمان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان از ثبت حضور مجدد یک قلاده پلنگ ایرانی در ۲۶ مهرماه جاری در پارک ملی خَبْر و پناهگاه حیات وحش روچون خبر داد.

مجتبی نیک طبع امروز ۲۹ مهرماه در تشریح این خبر گفت: پس از ثبت تصاویر یک قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی خَبر در تاریخ ۲۳ مهرماه مجدداً ماموران اجرایی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست موفق به ثبت تصاویر و فیلمبرداری از یک قلاده پلنگ ایرانی در تاریخ ۲۶ مهرماه جاری در مکان دیگری از این پارک ملی شدند.

وی بیان کرد: این مستندسازی توسط دوربین فیلمبرداری و در هنگام شکار یک رأس بره میش وحشی توسط پلنگ ایرانی در این منطقه تهیه شده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: طی سالیان اخیر با افزایش سواد زیست محیطی و همکاری جوامع محلی شاهد ارتقاء وضعیت جمعیت حیوانات شاخص منطقه به خصوص پستانداران مهم از جمله کل بز قوچ و میش در مناطق کوهستانی هستیم که این شرایط مطلوب منجر به حضور گونه ارزشمند پلنگ ایرانی در این منطقه شده است.

پارک ملی خَبْر منطقه ای حفاظت شده در بخش خَبر از شهرستان بافت استان کرمان است که مساحت آن حدود ۱۲۰ هزار هکتار است و در داخل این پارک پنج پناهگاه حیات وحش به نام روچون قرار گرفته (برگرفته از نام روستای رُچان) که مساحت آن ها جمعاً به ۵۰ هزار هکتار می رسد. این پارک به دلیل دارا بودن تنوع زیستی ناشی از وجود ارتفاعات دشت های متعدد حوضه های آبخیز متنوع در استان و کشور بی نظیر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا