مجله فرهنگ

جنگ یا جنگ! – کندوج

پیشنهادات سخت بریتانیا به پناهجویان سودانی، بحران ریاست جمهوری بایدن و ضعف های بوریس جانسون سوژه روزنامه های جهان شده است.

به گزارش کندوج، آنچه در ادامه این مطلب می خوانید مروری بر مهم ترین عناوین خبری جهان است که به نقل از آلبرت کوچویی، مجری مجرب صدا و سیما می گوید:

انتخاب دشوار

جنگ یا جنگ!

بریتانیا به پناهندگانی که از مناطق جنگی فرار می کنند، پیشنهاد وحشتناکی ارائه می دهد، یا به جنگ باز می گردند یا به رواندا، در 5000 کیلومتری انگلستان فرستاده می شوند.

نگاه اول به روزنامه بریتانیایی گاردین: صد پناهجوی سودانی به سودان می روند. این کوچکترین گروهی است که از کانال مانش به انگلستان می گریزند و بیشتر آنها مسافرانی از رواندا هستند. کارن دابل، از جنبش عدالت، گفت: “این وسواس نسبت به وزارت کشور بریتانیا به این معنی است که ما برای شما جهنم را در رواندا آماده کرده ایم.” یا رواندا یا به وطن خود بازگردید.

کافی است!

جنگ یا جنگ!

روزنامه های آمریکایی در داخل کشور بایدن را در بحران نگاه می کنند.

یو اس ای تودی نوشت: جو بایدن با بحران های بیشتری در داخل کشور مواجه است. تورم، جنگ اوکراین و قتل. همه این‌ها باعث ناامیدی آمریکایی‌ها از نحوه عملکرد واشنگتن شده است. بحران‌ها نه تنها تمام نشده‌اند، بلکه در حال افزایش هستند. جو بایدن به مدت یک سال و نیم، هشت سال به عنوان معاون رئیس جمهور و اکنون رئیس جمهور در کاخ سفید بوده است. او معنای بحران و بدبختی در خانه را می داند. تیراندازی ها و قتل عام های دسته جمعی اکنون در ایالات متحده در حال افزایش است. او به طرفدارانش می گوید: «دیگر بس است». باید دید مجلس چه خواهد کرد.

رای اعتماد جانسون

جنگ یا جنگ!

همه روزنامه های انگلیسی امروز از رای اعتماد و بی اعتمادی نوشتند.

اکونومیست: بوریس جانسون با کمترین رای برنده این رای شد. حزب محافظه کار نمی تواند حرکت کند.
فایننشال تایمز: بیمار بوریس جانسون بر ناباوری پیروز می شود.
گاردین: برخلاف انتظار بسیاری از مردم، بوریس جانسون با وجود حضور شورشیان غول پیکر در حزب، رأی عدم اعتماد را به دست آورد. 41 درصد از نمایندگان محافظه کار به آزادی جانسون رای دادند. با این حال گفته می شود که این کودتا آغاز پایان دوره سه ساله ریاست جمهوری بوریس جانسون است.
ساعت کار: بوریس جانسون; برنده مصدوم
هرالد: جانسون مجروح و ضعیف بود، اما او باقی ماند
رای عدم اعتماد به بوریس جانسون نیز اولین حضور روزنامه های فرانسوی است.

لوموند نوشت: رای پارلمان بریتانیا به “دروازه پارتی” در دفتر نخست وزیری، در زمان منع آمد و شد به دلیل ویروس کرونا، یعنی. تضعیف نخست وزیر نقض قوانین و مقررات در زمان اعمال محدودیت ها به معنای از دست دادن صندلی خود در خیابان داونینگ 10 است.

و نگاهی دیگر به لوفیگارو: هدف چین بیرون راندن آمریکا از اقیانوس آرام است. تهدید جنگ در تایوان در حالی رخ می دهد که چین و سایر کشورهای منطقه در آنجا قدرت می گیرند.
و نظر دیگر لوفیگارو: درگیری لبنان با اسرائیل در مرز دریایی، خطر برخوردی که از سال 2011 بر روی خط دریایی 800 کیلومتری حساب می شود.

در حاشیه خبر امروز:

نزدیک به قلب

جنگ یا جنگ!

روزنامه فرانسوی لوموند در نسخه ای سه بعدی از دریچه قلب انسان می نویسد: ساختاری انعطاف پذیر، که به قلب بیمار متصل است و توسط سلول های آن تشکیل می شود. یک گروه بین المللی آلمانی-استرالیایی این دریچه قلب هوشمند را چاپ کرده است. دریچه ای که جریان خون را در جهت درست به سمت قلب هدایت می کند. دریچه ای که این جریان خون مهم را هنگام باز و بسته شدن همراهی می کند. پیوند قلب، به ویژه برای کودکان، به این معنی است که در طول زندگی فعال است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا