مجله عمومی

فارس تحت پوشش بارش های شدید/ «شیراز» همچنان خشک است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، سامانه بارشی مونسون از بعدازظهر دیروز سه شنبه فعالیت خود را در استان فارس آغاز کرد آغاز انجام داده و هنوز هم انجام می دهد. اولین بارندگی شدید همراه با رعد و برق در استان فارس از لارستان و داراب آغاز شد که شاهد جاری شدن سیل در شهرستان لارستان بود. د رودخانه ها و آبشارها در این منطقه فصلی بودند.

بخش‌هایی از لارستان برای ساعاتی دچار قطعی برق و آبگرفتگی خیابان‌ها شد و علت قطعی برق، پیرایش حدود 50 اصله درخت در این شهرستان بود.

در عین حال شهر گراش همچنین بارندگی شدیدی بارید که تعدادی از خانه‌ها را در بافت قدیمی شهر تخریب کرد، اما این خانه‌ها به دلیل اطلاع قبلی تخلیه شده بودند.

فارس در باران شدید/«شیراز» همچنان خشک است

در شهرستان داراب که صبح دیروز با دستور استاندار چندین خانه ساخته شده در مسیر سیلاب تخلیه شد. بارندگی دیشب و صبح امروز تاثیر چندانی در منطقه نداشت تا اینکه عصر امروز شدت بارندگی ها باعث تخلیه چند روستا شد.

در پی بارندگی ها به شهرستان فسا نیز رسیده است که جاده قدیم فسا به داراب به دلیل رانش زمین بسته است. اما بارندگی فقط به قسمت جنوبی ولسوالی محدود نمی شود و از ساعتی قبل قسمت های شمالی و شرقی ولسوالی نیز تحت این سامانه قرار گرفته است. هستند.

این در حالی است که شهر شیراز در محاصره شهرستان های دیم است و مردم منطقه مرکزی به آسمان نگاه می کنند.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی استان فارس، بارش باران از عصر پنجشنبه در شیراز آغاز می شود.

با اعلام وضعیت قرمز، حاشیه رودخانه خشک شیراز از ساعت 24 امشب بسته است و چندین خانه در خیابان جمهوری تخلیه شد. بارندگی دیروز تلفات جانی نداشته است.

دکمه بازگشت به بالا