مجله عمومی

دشمن به دنبال ایجاد دودستگی و تفرقه در جامعه است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق دوشنبه شب در جمع عزاداران حسینی تبریز با اشاره به واقعه غدیر و مطالبه پیامبر اکرم (ص) برای ابلاغ پیام و پیام خود از سوی خداوند متعال، اظهار داشت: در این راستا، امام زمان (عج) را نیز از دست داده است. : آن روز مردم به این موضوع اعتنا نکردند. همچنان که امروز در برخی محافل دانشگاهی این موضوع را مطرح می کنند که واقعه غدیر در مقطعی از تاریخ رخ داده و گذشته است.

وی با بیان اینکه همه این مسائل مربوط به غفلت از واقعه غدیر توسط دشمن گرفته می شود، افزود: اگرچه واقعه غدیر و بحث امامت، علاوه بر بحث تاریخی، برای شیعه جنبه دینی دارد و مبنای آن بود. از آن زندگی شیعیان که متاسفانه امروز به فراموشی سپرده شده است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: 60 سال همان مردمی که در روز عاشورا در مقابل امام حسین(ع) عاشق پیامبر بودند.آ) ایشان در آن زمان برخاستند و سعی کردند اهل بیت را منزوی کنند، لذا طبق رساله علم امام مرحوم علامه طباطبایی علیرغم وجود 35 هزار روایت در مسائل فقهی، یک روایت وجود ندارد که از امام حسین در مورد مسائل شرعی سؤال شد. این یعنی انزوا و خروج از اهل بیت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام کم کم به جایی رسیدند که گفتند کتابت احادیث حرام است و سخنان علی را به بهانه مخالفت با قرآن ننویسید. خلط نباید انجام شود، علاوه بر منع نوشتن حدیث در فضایل حضرت علی (ع)آ) همچنین خطبه را تا حضرت علی (ع) حرام و واجب کردند.آ) در سخنرانی ها لعنت انجام دادن

حجت الاسلام والمسلمین مصدق ادامه داد: بحث جدایی اهل بیت از مردم و دین یکی از اساسی ترین مسائل است. هر چه آن زمان بود و امروز هم هست، منشأ اینها همان زمان بود جانشینان علیه امامان معصوم مطرح شد.

وی با اشاره به وقایع روز عاشورا خاطرنشان کرد: آنچه باعث تضعیف ارزش های اسلامی و وضعیت کنونی در زمان پیامبر اسلام شد، تبدیل به این شد که روز عاشورا در مقابل امام حسین (ع)آ) باید از گسترش فحشا و شرارت در جامعه می گفتند سعی کردند فحشا و شرارت را در جامعه رواج دهند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: وقتی امام حسین (ع)آ) می گفتند با یزید بیعت کنید، می گفتند امثال ما نمی شود با یزید بیعت کرد و شعار مهمشان در راه کربلا این بود که آه تو شمشیرها مرا نابود می کنند، اما دین مرد بودن.

ایشان فرمودند امام حسین(ع)آ) که در مکتب امام علی(ع)آ) آیا تربیت شده است، آیا می تواند با یزید بیعت کند؟ فرمود: امام حسین(ع)آ) او در سال 50 هجری قمری به امامت رسید و تا سال 60 هجری قمری چیزی نگفت، اما در سال 60 هجری پس از مرگ معاویه و یزید که قدرت را به دست گرفت، دید که اگر چیزی نگوید دین از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق خاطرنشان کرد: امروز اتاق فکر دشمن در صدد از بین بردن وحدت و یکپارچگی مردمی است که نظام جمهوری اسلامی را پس از چند سال حفظ کرده اند و مهم ترین مسئله تلفیق است. مسائل سیاسی با مسائل مذهبی خلط دین می سازند مال شما از بین رفتن

وی ادامه داد: دشمنان مردم و نظام امروز سعی در ایجاد شبهه نسبت به روحانیون در جامعه دارند و با بهانه های مختلف به دنبال تضعیف باورهای دینی مردم هستند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: متأسفانه عده ای محافل حسینی را به مجالس بزرگداشت امام حسین (ع) تبدیل کرده اند.آ) نیست.

گفت: خدا را شاکر باشید که قدم هایتان را به این محافل و مجالس سنتی که مخصوص اهل بیت است باز کرد.آ) برانگیختن عشق و وفاداری.

دکمه بازگشت به بالا