مجله بانوان

زنان بیشتر از مردان به آلزایمر مبتلا می شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از پزشکی اخبار، غیرفعال شدن کروموزوم X در کروموزوم X در تمام سلول های زن انسان رخ می دهد، اما برخی از ژن ها از این غیر فعال شدن فرار می کنند و با این وجود بیان می شوند.

اینکه آیا یکی از این ژن ها بر توانایی ساخت رگ ها تأثیر می گذارد یا خیر تاوکه در مغز افراد مبتلا به آلزایمر وجود دارد، بر تمرکز یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه تأثیر می گذارد. مورد غرب صندوق ذخیره در کلیولند بود.

به گفته محققان، زنان تقریبا دو برابر مردان در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند، اما اطلاعات کمی در مورد علت این بیماری وجود دارد.

دلایل و دلایل ایجاد آلزایمر به طور فزاینده ای در حال کشف شدن است آه تو این مهم است زیرا دانشمندان می توانند اهداف جدیدی را برای داروها شناسایی کنند.

همه زنان دارای یک جفت کروموزوم X هستند. در اوایل رشد جنین، یکی از کروموزوم های X غیر فعال است و تمام سلول های بدن زن تنها یک کروموزوم X فعال رونویسی دارند.

این به جلوگیری از بیان بیش از حد ژن هایی که در هر دو کروموزوم X وجود دارند کمک می کند. مطالعات اخیر نشان داده است که چندین ژن وجود دارد که از این غیرفعال شدن کروموزوم X فرار می کنند و علت و معلول آن به طور کامل شناخته نشده است.

اکنون دانشمندان متوجه شده اند هستند یکی از ژن هایی که از غیرفعال شدن کروموزوم X فرار می کند ممکن است در افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در زنان نقش داشته باشد.

دانشمندان معتقدند که پروتئین پپتیداز 11 (USP11) یوبیکوئیتینژنی که بر روی کروموزوم X بیان می شود و از غیر فعال شدن کروموزوم X فرار می کند، مولکولی از پروتئین تشکیل می دهد. تاو امکان اتصال را از بین می برد. این فرآیند منجر به تجمع می شود تاونشان دهنده بیماری آلزایمر است.

برای آزمایش این فرضیه، محققان ابتدا از سلول‌های HeLa استفاده کردند که پروتئین‌های USP11 و USP13 را از بین می‌برند. با انجام این کار، آنها سطوح پایین تری از پروتئین را مشاهده کردند تاو در آنهاست.

آزمایش‌های دیگر شامل بررسی بافت مغزی بیماران مبتلا به آلزایمر فوت شده و همچنین بافت مغزی بیماران غیر دمانس برای تعیین اینکه آیا تولید USP11 در افراد مبتلا به آلزایمر بی‌نظم است یا خیر.

آنها دریافتند که سطح پروتئین USP11 در بافت مغز بیماران آلزایمر 9.5 برابر بیشتر از افراد بدون زوال عقل است.

تمرکز دانشمندان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه است.

دکمه بازگشت به بالا