مجله فرهنگ

نمایشگاه نگارگری در نگارخانه اندیشه

گالری «اندیسه» نمایشگاهی از نقاشی، تذهیب و آثار هنری شعری را به نمایش می گذارد.

به گزارش کندوج، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، نمایشگاه گروهی نقاشی آثار پریسا رحمانی، برنامه جدید گالری اندیشه برای نمایش آثار هنرمندان تجسمی است.

در این نمایشگاه آبرنگ آثار پریسو رحمانی و جمعی از هنرجویان در رشته های نقاشی (مینیاتور)، تذهیب و شعر به نمایش گذاشته شده و در معرض دید عموم هنردوستان قرار گرفته است.

این نمایشگاه شنبه 14 آذرماه از ساعت 14 الی 18 در موزه هنر اندیشه واقع در فرهنگسرای اندیشه افتتاح شد و تا پنجشنبه 10 آذر ادامه دارد. دسترسی برای عموم آزاد است. کارگاه گروهی نیز در این هفته برای عموم برگزار خواهد شد.

نقاشی یا مینیاتور یکی از هنرهای اصیل ایرانی است که به نقاشی ظریف معروف است. این هنر در گذشته بیشتر برای تنظیم کتاب های ادبی، علمی و پزشکی یا خاص (مرقه) استفاده می شد، اما امروزه از کتاب آرایی فراتر رفته است.

تذهیب هنر تزیین متون، کتاب ها، نقاشی ها و آثار هنری و تاریخی و بناها با روش های مختلف نقاشی و طراحی است. هنرمند تذهیب با استفاده از نقوش زیبا و بدیع و با استفاده از رنگ ها و زیورآلات به تزیین آثار هنری می پردازد.

تشیر یکی از تکنیک های تذهیب و نگارگری یا نگارگری ایرانی است که در چینش کتاب یا خوشنویسی و مینیاتور و وصله به کار می رود. در اشعار حاشیه صفحات با نقوش حیوانات، مرغ، گل و گیاه تزئین شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا